Volvo 850 T-5 getaxeerd

Gestart door MrCain, 13-06-2013 17:10:26

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: FGG op 14-06-2013 18:00:13
Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 16:01:22
Als je een geldig taxatierapport hebt gaat dat voor op de dagwaarde van de auto, zoals deze bijvoorbeeld op MP geld ,etc.

Het is trouwens per verzekeringsmij afhankelijk of ze een geldigheidstermijn van 2 of 3 jaar hanteren voor het taxatierapport, let hier dus goed op anders taxeer je je auto voor jan met de korte naam of je bent te laat.

Maar geldt dat voor je eigen verzekering of voor die van de tegenpartij? :eusa_think:
Voor beide, jij betaald de premie aan de hand van de taxatiewaarde en de tegenpartij moet vergoeden aan de hand van de taxatiewaarde.

cornelis-b

De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.steijntaxaties.nl doet er te lang over om te antwoorden.

Firefox, IE en Chrome alle het zelfde. Erg raar?

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BartSluijs

Bij mij doet de website het prima, morgen ochtend gewoon nog een keer proberen?
Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

scania164

Ik heb mijn r tegen aanschafwaarde verzekerd gedurende 3 jaar....dit is inclusief lpi inbouw.
Het bedrag staat dan vast dus.

Gr chris

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 19:01:59
Als je een geldig taxatierapport hebt gaat dat voor op de dagwaarde van de auto, zoals deze bijvoorbeeld op MP geld ,etc.

Het is trouwens per verzekeringsmij afhankelijk of ze een geldigheidstermijn van 2 of 3 jaar hanteren voor het taxatierapport, let hier dus goed op anders taxeer je je auto voor jan met de korte naam of je bent te laat.

Maar geldt dat voor je eigen verzekering of voor die van de tegenpartij? :eusa_think:
Voor beide, jij betaald de premie aan de hand van de taxatiewaarde en de tegenpartij moet vergoeden aan de hand van de taxatiewaarde.

Dat geldt eigenlijk alleen voor all-risk. WA kun je niet verzekeren tegen dagwaarde, heeft geen zin natuurlijk. Gaat om schade aan een ander. Een taxatierapport is handig als er iemand bij jou schade rijdt. Dan moet de verzekering van de tegenpartij met dit bedrag rekening houden bij de schadevaststelling in plaats van de dagwaarde volgens bijvoorbeeld Marktplaats. (Staat eindje terug al.)

Overigens is in januari mijn auto voor twee jaar getaxeerd op 7500 euro door Interclassics.

Overigens zitten er nog wel wat haken en ogen aan all risk. Bij zowel een economische als technische total loss kan de verzekeraar, afhankelijk van zijn voorwaarden, de auto opeisen. Eventueel herbruikbare onderdelen en accessoires kun je dan niet meer overzetten naar een andere auto.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

dopie

Citaat van: koen.s op 19-06-2013 22:11:57
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-06-2013 10:25:09

Dat geldt eigenlijk alleen voor all-risk. WA kun je niet verzekeren tegen dagwaarde, heeft geen zin natuurlijk. Gaat om schade aan een ander. Een taxatierapport is handig als er iemand bij jou schade rijdt. Dan moet de verzekering van de tegenpartij met dit bedrag rekening houden bij de schadevaststelling in plaats van de dagwaarde volgens bijvoorbeeld Marktplaats. (Staat eindje terug al.)

Overigens is in januari mijn auto voor twee jaar getaxeerd op 7500 euro door Interclassics.

Overigens zitten er nog wel wat haken en ogen aan all risk. Bij zowel een economische als technische total loss kan de verzekeraar, afhankelijk van zijn voorwaarden, de auto opeisen. Eventueel herbruikbare onderdelen en accessoires kun je dan niet meer overzetten naar een andere auto.

Dus dan kan je zelf het wrak niet houden?

Je kunt altijd je wrak terugkopen (restwaarde van de auto) van de verzekering. Dus dan heb je altijd je auto (wrak) en het geld waar de taxateur hem heeft voor beoordeeld minus het geld wat het wrak opbracht (dat is het bedrag wat je betaald aan de verzekering).

-D©©©L-

Citaat van: dopie op 19-06-2013 22:26:05
Citaat van: koen.s op 19-06-2013 22:11:57
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-06-2013 10:25:09

Dus dan kan je zelf het wrak niet houden?

Je kunt altijd je wrak terugkopen (restwaarde van de auto) van de verzekering. Dus dan heb je altijd je auto (wrak) en het geld waar de taxateur hem heeft voor beoordeeld minus het geld wat het wrak opbracht (dat is het bedrag wat je betaald aan de verzekering).

Niet in alle gevallen. bij een technische total-loss moet er een demontage verklaring afgegeven worden.

BartSluijs

Hey Koen, ik ben zelf ook 22 en was voor mij geen probleem bij Centraal Beheer, maar ik kwam er van de week achter dat je je Volvo ook direct bij Volvo Nederland kan verzekeren, en dat is gewoon nog goedkoper XD
Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

BartSluijs

Dat durf ik niet te zeggen, moet je even navragen bij ze. Dat kunnen ze je vast bij je dealer vertellen.

Turbo-Geek

Recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken.
Bij WA(+) dan moet je hopen dat de tegenpartij dan rekening houd met je taxatie rapport maar bindend is dat zeker niet en dus ook zeker geen garantie.
Velen denken dat wel maar dat is meer gebaseerd op wishfull thinking dan op wijsheid.

Vergeet niet dat men in die bussiness zit om geld te verdienen en niet om weg te geven, en als ze dat doen dan het liefst zo weinig mogelijk.
Kortom, leuk voor All risk en in een geval van diefstal en je dus bij je eigen verzekering aanklopt, bij de tegenpartij zou ik niet per definitie rekenen op de hoofdprijs.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

Andersom werkt het ook zo ... Er zijn ook zat slopers die de dagwaarde niet waard zijn (en dus niet persee extreem oude auto's), die vangen (dagwaarde) dan toch meer dan hij waard is en heb je mazzel.

Piet

Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2013 21:19:56
Recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken.
Bij WA(+) dan moet je hopen dat de tegenpartij dan rekening houd met je taxatie rapport maar bindend is dat zeker niet en dus ook zeker geen garantie.
Velen denken dat wel maar dat is meer gebaseerd op wishfull thinking dan op wijsheid.

Vergeet niet dat men in die bussiness zit om geld te verdienen en niet om weg te geven, en als ze dat doen dan het liefst zo weinig mogelijk.
Kortom, leuk voor All risk en in een geval van diefstal en je dus bij je eigen verzekering aanklopt, bij de tegenpartij zou ik niet per definitie rekenen op de hoofdprijs.

Zo is het, maar het kan wellicht behulpzaam zijn als het tot enige vorm van rechtspraak komt.

Turbo-Geek

Absoluut, het is beter als niks, dan krijg je sowieso niets meer dan de dagwaarde. Zie het als een vangnet en ook handig bij verkoop later, zegt toch wel iets van de auto.
Kortom, zeker doen bij veel werk ($$$$) aan de auto, maar het is geen garantie voor de hoofdprijs.

Turbo-Geek

Op een project zijn die taxatie kosten sowieso peanuts .... Zeker doen dus.

innocenti

Volgens mij accepteerd niet elke verzekering een taxatierapport bij dagelijks gebruik van de auto. Informeer uit voorzorg of er een km ristrictie is.