Volvo 850 T-5 getaxeerd

Gestart door MrCain, 13-06-2013 17:10:26

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Vandaag is de paarse getaxeerd!  :eusa_dance: Heb dit als wijze van proef gedaan om te kijken welk bedrag er uit komt en wat de (verzekering) mogelijkheden zijn. De volvo is van eind ´95, wel modeljaar ´96, en heeft nu net 260.000 km achter de kiezen en rijd op LPG. In het blog kan je zien wat er aan gebeurd is: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49943.0.html
Heb er wel ,vorige week, een andere (XC) achter bumper en (R) voorbumper gemonteerd met PDC => foto´s volgen nog als het beter weer is om deze te maken.

De Volvo is (verlopig maar kan daar van uit gaan) getaxeerd op €5500,- en ben nu aan het uitzoeken wat mijn verzekering daar in kan beteken. Taxatie rapport heb ik nog niet : moet nog een lijst met vervangen en verbouwde onderdelen/projecten opsturen en dan duurt het ± 2 tot 3 weken eer ik hem thuis heb. Je krijgt wel 2 officiële rapporten dus geen kopie.

Dit bedrijf heeft hem getaxeerd : http://www.steijntaxaties.nl/
Zij doen dus ook club taxaties, heb deze man daar natuurlijk ook het een en ander over uitgevraagd.

Zoals hij het vertelde zijn de spelregels als volgt:

-   Niet in het weekend.
-   Liefst binnen ivm met het weer.
-   De club organiseert het dus deze moet dan alles regelen => aanmeldingen en afspraak.
-   Als er meer dan 10 aanmeldingen zijn komen er 2 man kijken.
-   Bij elke auto een kopie van het kentekenbewijs, adresgegevens eigenaar (om het rapport toe te sturen) en lijst van wat er allemaal aan de auto gedaan is wat de waarde kan bepalen.

Voordelen als je met een club doet:

-   Met genoeg aanmeldingen korting => 1 auto kost €130,- meerdere die er bij komen kost €100,-.
-   Als je collectief naar een verzekeraar gaat sta je sterker, zowel met het "verzekeren" als met het betalen => lees korting.

Al met al ben ik best wel content met het resultaat! Nu nog een verzekering vinden...

EDIT: vergeten om er bij te vermelden..... Als je je auto op taxatie rapport/bedrag laat verzekeren ben verplicht om om de 2 jaar je auto te laten taxeren!!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Douwe

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Netjes hoor, een taxatie is verzekeringstechnisch interessant als je de auto All-Risk verzekerd.
Misschien is het een optie om dit bericht ook in het "Meeting" topic te plaatsen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ThuurC

Tof! I'm in, als er iets geregeld wordt!  :D
Bedrag valt me zeker niet tegen voor een 'niet gelimiteerde auto'. Mijn nieuwe asbak maakt dan wel de blits denk ik  ;D

MrCain

Heb dit expres niet in het "Meetings" topic gezet omdat ,als we dit gaan doen als club, de club zelf dit moet gaan initiëren ;)

Dus moderatoren???  :eusa_whistle:

Citaat van: Douwe op 13-06-2013 23:08:43

Netjes hoor, een taxatie is verzekeringstechnisch interessant als je de auto All-Risk verzekerd.
Misschien is het een optie om dit bericht ook in het "Meeting" topic te plaatsen.

MrCain

Zeker en vast!  ;) ;D

Citaat van: ThuurC op 14-06-2013 09:59:17
Tof! I'm in, als er iets geregeld wordt!  :D
Bedrag valt me zeker niet tegen voor een 'niet gelimiteerde auto'. Mijn nieuwe asbak maakt dan wel de blits denk ik  ;D

Boeijke

Citaat van: MrCain op 14-06-2013 12:06:18
Heb dit expres niet in het "Meetings" topic gezet omdat ,als we dit gaan doen als club, de club zelf dit moet gaan initiëren ;)

Dus moderatoren???  :eusa_whistle:

Het forum is geen club Michiel. Club en forum zijn 2 gescheiden dingen.  ;)

arjen850

Haha, rij al jaren getaxeerd rond, volgende maand moet ik alweer;)

G

FGG

En wat gebeurt er nu als je WA bent verzekerd en je wordt aangereden, buiten je eigen schuld? Ik neem aan dat de tegenpartij gewoon naar de dagwaarde kijkt...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Als je een geldig taxatierapport hebt gaat dat voor op de dagwaarde van de auto, zoals deze bijvoorbeeld op MP geld ,etc.

Het is trouwens per verzekeringsmij afhankelijk of ze een geldigheidstermijn van 2 of 3 jaar hanteren voor het taxatierapport, let hier dus goed op anders taxeer je je auto voor jan met de korte naam of je bent te laat.

MrCain

Citaat van: Boeijke op 14-06-2013 12:47:41
Citaat van: MrCain op 14-06-2013 12:06:18

Dus moderatoren???  :eusa_whistle:

Het forum is geen club Michiel. Club en forum zijn 2 gescheiden dingen.  ;)

Uuuuhhh.....was in de veronderstelling dat het forum aan de club hing  :eusa_shifty: omdat de clubmeetings hier ook worden vermeld... Afijn, weer wat geleerd  ;D

Maar denk dat er ook van het bestuur hier naar kijken, of niet soms Willem  ;)

big ben

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 16:01:22
Als je een geldig taxatierapport hebt gaat dat voor op de dagwaarde van de auto, zoals deze bijvoorbeeld op MP geld ,etc.

Het is trouwens per verzekeringsmij afhankelijk of ze een geldigheidstermijn van 2 of 3 jaar hanteren voor het taxatierapport, let hier dus goed op anders taxeer je je auto voor jan met de korte naam of je bent te laat.

De 20 klepper is getaxeerd op "vervangingswaarde" a  € 7000,-, dit staat ook als vermelding in de verzekeringspolis. Onderhoudshistorie moet aantoonbaar zijn en om de 3 jaar moet er een "her"-taxatie gedaan worden  :)

FGG

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 16:01:22

Maar geldt dat voor je eigen verzekering of voor die van de tegenpartij? :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Is het een probleem hier of hebben andere er ook last van dat de site http://www.steijntaxaties.nl/ niet wil openen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marc O.

Geen probleem hier, kan hem gewoon openen.
...The Nile isn't just a river in Africa...