PlastiDip

Gestart door pieranja, 14-06-2013 17:59:49

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Via Conrad zijn spuitbussen PlastiDip te koop (en ook via ander webwinkels natuurlijk). Ik zat te denken: is er misschien iemand op het forum die het eens gebruikt heeft om de bumperstrips b.v. een beetje op te knappen i.p.v. behandelen met lijnzaadolie o.i.d.? Ik ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet, en of het een beetje duurzaam is.

ZC3rr0r

Spul van Conrad is duitse imitatie.
Minder duurzaam, kan slechter tegen hitte, is moeilijker te verwijderen en duurder dan originele plastidip van Performix.

Kijk anders eens op sites als www.plastidip.nl voor het echte werk.

Dennis1974

Heb mijn gril gespoten met de Conrad plastidip.

Spul zit er een halfjaar op en het ziet er nog als nieuw uit terwijl ik om de 2 weken door de wasstraat ga en de grill van te voren altijd met de hoge druk wordt afgespoten.

Hier een foto van mijn grill:

Moet wel zeggen dat het spul echt mega meurt als je het erop spuit....goed je mond afplakken dus :)

Zit nu in een ander topic over plastidip erg te twijfelen om de hele auto te plastidippen. Hoor er veel lovende woorden over iig.

Was net in Dronten bij een ander (niet actief meer) Volvo850forum lid, en die gaat volgende week zijn 854 van Ruby Red om dippen naar Polar blauw....:)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

ZC3rr0r

Citaat van: Dennis1974 op 17-06-2013 23:23:04
Heb mijn gril gespoten met de Conrad plastidip.

Spul zit er een halfjaar op en het ziet er nog als nieuw uit terwijl ik om de 2 weken door de wasstraat ga en de grill van te voren altijd met de hoge druk wordt afgespoten.

Hier een foto van mijn grill:

http://www.darkangelsfunhouse.com/Volvo/grill.jpg

Moet wel zeggen dat het spul echt mega meurt als je het erop spuit....goed je mond afplakken dus :)

Zit nu in een ander topic over plastidip erg te twijfelen om de hele auto te plastidippen. Hoor er veel lovende woorden over iig.

Was net in Dronten bij een ander (niet actief meer) Volvo850forum lid, en die gaat volgende week zijn 854 van Ruby Red om dippen naar Polar blauw....:)

Heb ook niet gezegd dat het niet werkt, maar de algemene ervaringen met de duitse Plastidip zijn minder goed als met die van Performix.

Wat betreft je hele wagen dippen: DOEN!
Ik zit zelf nog te dubben of ik het wel / niet ga doen op een van mijn Roffels.

De groen heeft last van loslatende blanke lak, maar alleen op de motorkap. Spuiten is dus goedkoper dan helemaal dippen.
De blauwe zou wel een goede zijn voor een dip, maar het is wel een beetje zonder van de unieke kleur (al staan er wel voort veel deuken en krassen op).

Moeilijk dus ;)

hertogjan6

CiteerWas net in Dronten bij een ander (niet actief meer) Volvo850forum lid, en die gaat volgende week zijn 854 van Ruby Red om dippen naar Polar blauw....:)
al die auto's die daar staan zijn 10kleppers!! ook die namaak 854 T-5R hahaha

ook nog rustig ja zeggen dat het een T-5R is ;D (gasboot ;D)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Dat is dus bij 'wiens naam wij niet meer noemen' ;D

ZC3rr0r

Ben ergens wel benieuwd wat ik mis....als iemand een PBtje wil sturen over wie het gaat en waarom zijn/haar neem niet genoemd mag worden, dan graag.

Dennis1974

Citaat van: ZC3rr0r op 18-06-2013 12:17:23
Heb ook niet gezegd dat het niet werkt, maar de algemene ervaringen met de duitse Plastidip zijn minder goed als met die van Performix.

Nee dit klopt...ik heb ook meerdere mensen hierover gehoord.gesproken dat de Duitse variant veruit de betere is...maar die bij Conrad was gewoon makkelijk, vertrouwd en snel besteld en ik vond het ff prima :)...Heb nog geen ervaringen met het eraf peelen waarin de Conrad variant een drama van schijnt te zijn....gelukkig nog niet nodig want het zit er prima op ;)

Misschien toch elkaar maar eens op de hoogte houden als iemand van ons de auto gaat dippen? Zit dus net als jij erg te twijfelen. Mijn auto ziet er nog prima uit op 2 lelijke strepen na in de achterdeur....maar ja....je wil soms iets anders he? :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Citaat van: Dirk342 op 18-06-2013 16:45:31
Dat is dus bij 'wiens naam wij niet meer noemen' ;D

Vond het wel een aardige gozer...ff mee staan praten.....Hij had een grote forum 850 sticker op zijn voorraam dus ik dacht natuurlijk dat ie hier actief was....maar hij was verder keurig hoor....hij vertelde dat ie niet actief meer is omdat er veel geroepen werd etc... en dat ie daarom niet meer online kwam en klaar was met het 850 forum.

Prima toch? Ik heb er verder geen aandacht aan gegeven. Ik vond het keurig van hem dat ie verder niet vertelde aan mij over het hoe of wat. Ik heb er ook verder geen partij of wat dan ook in dus ik vind dat ie dat dan netjes doet.

(maar ben stiekem ook best benieuwd....hahaha ;) )

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

hertogjan6

het is zeker een aardige gozer(s) laats ook nog even geweest om een schroefset op te halen

ook een leuke garage box trouwens! :D

hij is wel veel actief op facebook ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Voor iedereen die wil gaan plastidippen denk niet als je bij een filiaal van Hornbach komt heeee dat is goedkoop want hun reguliere spuitlak heet PLASTICOAT en heeft dus niets met rubber spray te maken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Dennis1974

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

StefanCJ

Goede tip, kan veel ellende besparen  ;D

elianmars

Citaat van: hertogjan6 op 18-06-2013 14:12:24
CiteerWas net in Dronten bij een ander (niet actief meer) Volvo850forum lid, en die gaat volgende week zijn 854 van Ruby Red om dippen naar Polar blauw....:)
al die auto's die daar staan zijn 10kleppers!! ook die namaak 854 T-5R hahaha

ook nog rustig ja zeggen dat het een T-5R is ;D (gasboot ;D)

Als met dat Polar blauw het standaard lichtblauw wordt bedoeld, dan is het niet Polar blauw.

Maakt niet uit, want ook de Plastidip blauw lijkt me een mooie kleur. Het is alleen bijna nergens op voorraad, dus vraag me af waar de Drontenaar het vandaan heeft.

elianmars

Plasti dip blauw (met glossifier):

Polar blauw:

Het lijkt meer op OPC blauw, vind ik: