PlastiDip

Gestart door pieranja, 14-06-2013 17:59:49

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Ja idd op sommige auto staat het gewoon goed maar op veel autos ga ik zeker twijfelen ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Turbo-Geek

Ik heb al een paar eigen plastidip projectjes gezien (complete auto) en het zijn echte 20/20 auto's ... Dus best leuk op 20 meter afstand met 20 km/h per uur voorbij.
Zie je het resultaat als je er naast staat dan zie je dat het niet prifessioneel gedaan is en de beperkingen worden ook zichtbaar van dat spul.

Wil je een auto mooi hebben wordt het toch echt spuitwerk of een dure wrap.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rpakuypers

Citaat van: Volvo850Luxury op 30-06-2013 23:19:37
Dacht dat ik de enige die zo over mat zwart dacht.
Het staat inderdaad heel goedkoop bij de meeste auto's.

Maar bijvoorbeeld bij de r8 vind ik het wel weer mooi:
http://static.autojunk.nl/pictures/2010/0702/215343/audi-r8-mat-zwart_03.jpg

Ik zie op dit moment steeds meer van dat matzwarte voorbij komen .............. is al bijna niet meer speciaal ;)

Groet,
Roger

Turbo-Geek

Matzwart is zo 2010

ZC3rr0r

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2013 07:56:33
Ik heb al een paar eigen plastidip projectjes gezien (complete auto) en het zijn echte 20/20 auto's ... Dus best leuk op 20 meter afstand met 20 km/h per uur voorbij.
Zie je het resultaat als je er naast staat dan zie je dat het niet prifessioneel gedaan is en de beperkingen worden ook zichtbaar van dat spul.

Wil je een auto mooi hebben wordt het toch echt spuitwerk of een dure wrap.

Ben ik toch niet helemaal met je eens, als je het een beetje goed aanpakt dan krijg je echt wel een strak resultaat.

Loopt overigens nog geen storm bij mijn groupbuy-actie :-\

Turbo-Geek

Wat is goed aanpakken dan ?
Is grill spuiten is iets heel anders als complete plaatdelen van een auto.
Dan ga je het al niet meer redden met een spuitbus in de tuinschuur en komt er veel meer bij kijken.

Noot, ik praat ook mijn ervaringen die ik gezien heb, en nogmaals het leek vet op een forum maar in het echt als de auto stilstaat en je er naast staat viel het mij tegen.
Hoop overigens wel van harte dat het inmiddels beter kan en de resultaten dus ook beter zijn !

ZC3rr0r

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2013 13:01:33
Wat is goed aanpakken dan ?
Is grill spuiten is iets heel anders als complete plaatdelen van een auto.
Dan ga je het al niet meer redden met een spuitbus in de tuinschuur en komt er veel meer bij kijken.

Noot, ik praat ook mijn ervaringen die ik gezien heb, en nogmaals het leek vet op een forum maar in het echt als de auto stilstaat en je er naast staat viel het mij tegen.
Hoop overigens wel van harte dat het inmiddels beter kan en de resultaten dus ook beter zijn !

Je hele wagen dippen met een spuitbus is ook echt geen doen nee.
Beste werkt een spuitsysteem zoals de Wagner W550 wat heel gelijkmatig vernevelt, en dan gecombineerd met zelf verdunde gallons plastidip.

Op deze wijze hebben we een tijdje terug een wagen van het Barchetta forum van zwart naar rood gedipt, en dat zag er niks minder uit dan een heel netjes gewrapte auto.

Belangrijkste is om met een goed systeem te werken, gelijkmatig aan te brengen en minimaal 4 a 5 lagen te doen.

Turbo-Geek

Maar wat kost zoiets dan ?  Je moet dat apparaat hebben, een lokatie, verdunner, en heel wat plastidip ...
Ik denk niet dat je met een paar honderd euro klaar bent of vergis ik me ?

ZC3rr0r

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2013 15:05:16
Maar wat kost zoiets dan ?  Je moet dat apparaat hebben, een lokatie, verdunner, en heel wat plastidip ...
Ik denk niet dat je met een paar honderd euro klaar bent of vergis ik me ?

Incl apparaat kun je voor rond de 400 a 500 euro een hele roffel dippen (afhankelijk van sedan/estate).
Zo'n Barchetta ben je rond de 350 euro klaar (want klein wagentje en geen dak).

Spuiten kan in elke willekeurige garagebox met goede ventilatie (zolang het er maar niet waait).

Benodigdheden zie je ook in mijn groupbuy post, maar houd rekening met drie gallons dip + drie gallons verdunner qua materiaal.
Wil je vervolgens metalizer of glossifier gebruiken, dan wordt het natuurlijk duurder, maar goed, dan heb je ook wat ;)

Hoe dan ook: Voor dit geld krijg je geen wagen gewrapped (fatsoenlijk, that is).

combinedforces

Excl. spuit was ik voor 170 euro + wat el cheapo thinner klaar. Heb al heel wat m2 gedaan en nog ruim een half blik over.

Hans Duiven

Wie was hier ook alweer de plastidip keizer?

Heb nog een Kawa ZZR die ik in de dip wil  :D

Hans

Graag via pb verder

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Hans Duiven