De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

De x70 zijn niet anders, wellicht zijn deze voor de awd versie?

Wellicht deze even kopiëren en stickie laten maken in remmen?
Dan hebben meer mensen iets aan deze nuttige info  :eusa_clap:

855T5+

Verwarmingsmatje en dubbele gleuf padding al binnen! Wel "rete" duur! (...1/5 850 marktwaarde)


Verwarmingsmatje 30675273 en dubbele gleuf padding (kussen foam) 9190162.
Volvo: Mutatis Mutandis

big ben

De prijs vergeet je weer snel Maarten,  :angel:..........matje met de stekkers naar de "knieholtes"  plakken  :P

remeeus


maruska

nieuwe batch dus blijkbaar...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

Gisteren ook nog een T-5R achterleuningdeel uiteengenomen voor het nog uitstekende leder en amaretta en het mooie bagagenetje achterin de leuning en dat laatste overgeplaatst in mijn eigen T-5R bankdeel. Nu voorzien van een wat frissere variant mét lusje! Dan denk je, doe je effe, maar non-destructief kostte me dat toch 2 uur werk, duh?
Ook gelijk alle vloeistoffen gecheckt, olie erbij (bijna geen stand meer op de peilstok?, 0,6 liter erbij, nu halverwege peilstok, tjsa, had ook alweer 4000km gereden (incl. 225kmpu enzo in D, sinds laatste bijvulling...en ruitensproeiervloeistof (3 liter). Daarna naar de Volvo gegaan om de hierboven geposte bestuurdersstoel onderdelen af te halen. Ik ga die stoel dus binnenkort uiteennemen en gelijk het vrijgekomen leder van de achterbankleuning gebruiken om de voorstoel op te knappen (zelf creatief met dikke naald en dik draad dus). Omdat het leer ongeveer even oud is, is het de bedoeling dat je daar achteraf niets meer van kunt zien, maar wel een zo goed als nieuwe voorstoel dan, tada!

Fijne korte vakantie toegewenst aan diegenen die het mogen genieten deze vier dagen!
Volvo: Mutatis Mutandis

MrPopo

Mooi blog hoor.

Hier ga ik veel van opsteken.

855T5+

#607
Heb een beetje de koopziekte op marktplaats geloof ik, en al dat tijdens mijn korte vakantie, maar de prijzen waren heel ok, could not resist:
- originele matten set 850 (2e hands in goede staat, geel vergeeld stiksel...)
- originele rubberen matten set dark grey (2e hands in goede staat)
- twee voorstoelen T-5R set (zittingen totaal afgeleefd, maar leuningenleder helemaal goed, ga ik gebruiken om mijn eigen zittingen op te knappen, plus reserveonderdelen voor de rest, ik had al een T-5R reserve achterbank compleet...)
Jeej!
Lekker optisch klussen binnenkort, leder "naaien" enzo, ga ik zelf doen... :eusa_whistle:

On another note: recentelijk alle wielen eraf gehad en remmen gecontroleerd/ingevet, alles leek prima in orde, dikke remschijven en dikke remblokken, soundless en heel goed remmen, maar nu na enkele duizend km (tripje D) toch weer ruw/grof geluid bij remmen en gepiep, gadverpielekes, wat nou weer? :eusa_wall:

Volvo: Mutatis Mutandis

henry classic v70

Ergens een steentje tussen?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

855T5+

Nog steeds de remmen niet gecheckt, paste niet in de agenda. Wordt maandagochtend. Wel nog even de koopmanie volgehouden en een tweedehands dynamo, aut. oliekoelerslangen met peilstok/buis, stuurhuis en (vrijwel nieuwe) motoroliekoelerslangen gescoord. Morgen twee aftandse t-5r voorstoelen afhalen, maar dan waarschijnlijk wel genoeg goed leder om mijn zittingen wat op te knappen.
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

#610
Hedenochten de remmen gecheckt, voor de regen uit. Begonnen bij de voorremmen en omdat er nu toch wel een vrij grote rand aan de buitenkant van de schijven zit, besloten de reserve 302's er alvast maar op te leggen: dat ging vrij vlot (alles is gangbaar sinds vervanging van de 280's voor 302's). Ik kwam er wel achter dat de schijven die eraf kwamen groter in diameter waren dan de 302's die erop gingen. Huh? Ze zijn, als ik de roest aan de buitenkant niet meereken ongeveer 305mm in diameter en dat verklaart gelijk waarom er dus een randje is. De nieuwe schijven heb ik ook maar nagemeten en die zijn precies 302mm. Dan is er ook nog een aanzienlijk verschil in dikte: de "nieuwe" schijven zijn nog 25,5mm dik, maar de oude schijven, die al aanzienlijk afgesleten zijn, blijken nog veel dikker te zijn. Ik ben nu toch wel benieuwd welke schijven ik destijds overgenomen heb. Helaas is er niets af te lezen, dat ziet waarschijnlijk onder roestrand aan de buitenkant. Ik ga die schijven later schoonmaken en de randen eraf slijpen, want ze remmen beter dan de "nieuwe" schijven die helaas rubbelen en dus waarschijnlijk niet helemaal recht zijn. Maar op deze manier heb ik even de tijd de 305's(!) in orde te maken, tenslotte zit daar nog ruim 26mm op (wat de oorspronkelijk dikte geweest is, weet ik dus niet, ik vermoed minstens 28mm). Ik had voor de regen geen tijd meer voor de achterremmen, maar na een proefrit bleek het schrapende geluid verdwenen en waren het dus de voorremmen. Wel jammer dat de nieuwe schijven rubbelen.

Enfin, na die klus LPG getankt en naar Abcoude getogen om de via marktplaats aangeschafte T-5R voorstoelen af te halen. Die bleken precies als op de foto's te zijn. De zitting van de bestuurdersstoel dus inderdaad helemaal kapot, de rest prima en de zitting van de passagiersstoel nog in redelijke staat en de leuning prima. Al met al genoeg leder om de zittingen van mijn huidige set op te knappen, zeker met het leder van de extra achterbank die ik ook al op de kop had getikt. Op die manier kan ik de zitting van de bestuurderstoel helemaal in orde maken, zonder de huidige eerst te hoeven uit te bouwen en kan ik later de hele zitting met matje en leer en al overzetten.
Volvo: Mutatis Mutandis

maruska

heb je ruimte gemaakt in je berging dan ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

#612
Citaat van: maruska op 18-05-2015 19:54:26
heb je ruimte gemaakt in je berging dan ? ;D
Neen, kan ik die bij jou zetten ;D ?

(ze staan in de logeerkamer)
Volvo: Mutatis Mutandis

Sbv

het kan 305 zijn van een V70n die passen ook. heb je foto van hart van de schijf ? kan je zo door de velg heen maken eventueel

855T5+

#614
Na enige ruggespraak (Thanks Sander!) blijken het idd V70N schijven die dus gewoon passen onder 302 brackets, blijkt. Ik heb er toch 40kkm probleemloos mee gereden en ze zijn in die tijd ca. 1mm dunner geworden en heb twee sets blokken versleten. Ik vind het hele fijne schijven, remmen als een dolle, goed te doseren, maar omdat ze dus te groot zijn in diameter, raken de 302 blokken niet het hele oppervlak en dus niet de rand, ontstaat er een opstaande rand en dat is uiteindelijk niet goed (er ontstaat op het laatst omineus geschaaf geluid langs het randje en een schuin randje aan de remblokken, gek genoeg, jammer genoeg).
Ik moet er wel bij zeggen dat dit vroeger bij heel veel auto's voorkwam (zo'n randje) en dus niet echt erg, maar mooi en goed is anders natuurlijk. De oplossing toen en nu is, tijdig wegslijpen en er weer opzetten. Nog mooier zou zijn als er een ietsje groter blokoppervlak zou zijn, maar dat is een utopie, ben ik bang. Overigens begrijp ik inmiddels dat 305 brackets niet passen op onze fuseestukken, dus die route is ook afgeneden. Nou ja, afslijpen regelmatig en oprijden, dan over op de dunnere 302s...
Volvo: Mutatis Mutandis