De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

maruska

ja hoor eens maarten, dan heb je een CY en dan geen foto's ? ;D
je weet dat dat niet kan....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

De zwarte T-5R ligt inmiddels helemaal vol met onderdelen die ik eraan ga vervangen, zoals deuren (bestuurdersdeur is al vervangen, gaat nu perfect en zonder bijgeluiden  open en dicht, plus de grote deuk erin is weg natuurlijk), achterklep, spoiler, schakelaars, diverse interieurdelen, zoals plastics en niet onbelangrijk enkele stoeldelen (ja, ik heb wat op reserve!), diverse klein grut dat in de loop der jaren verdwenen was, zoals afdekkapjes voor de dakspoilers, etc. etc. Hij wordt optisch van binnen en buiten weer zo goed als een auto van 21 jaar oud kan worden, Dus niet in concoursstaat, maar wel een begerenswaardig en zeer rijdbaar object. Dat laatste is op de carterventilatie na eigenlijk al het geval, er mankeert technisch niets aan, althans niet volgens het laatste APK rapport en wat ik tot nu toe ben tegengekomen of gemerkt heb. Wel lijkt uitlijnen nodig.

De CY T-5R is,  zoals eerder vermeld, eigenlijk helemaal klaar, op wat verfwerk na dan hier en daar, maar niks ernstigs en de voorstoelzittingen (de rugleuningen niet eens) hebben een verfbeurt nodig. Hij heeft op dit moment maar 1 probleempje en dat is ergens in het ABS/TRACS gebeuren. Er zijn geen brandende lampjes in het dashboard (wel zijn alle lampjes aanwezig en werken ook), er zijn geen codes in de ECU aangetroffen m.b.t. ABS (of wat dan ook), maar als ik rem en de snelheid komt onder de 25...30 kmpu dan wil de auto als het ware in de ABS schieten en zelfstandig al pedaal-en geluidsresonerend extra bijremmen, maar echt extra bijremmen doet ie niet. Het effect en geluid erbij lijkt op de normaalgesproken kortstondige reutel die het TRACS doet bij langzaam wegrijden en bij ca. 25...30 kmpu maar dan blijvend, alsof hij daarin blijft hangen. Hij doet dat echter ook bij afremmen bij lage snelheden en blijft daarin dan hangen. Door op het rempedaal kortstondig even fel te te trappen is het te verhelpen. Omdat het alleen bij lage snelheden gebeurt, kan het in de praktijk geen kwaad, maar fijn is het niet en ik wil dat gerepareerd hebben. Ik heb inmiddels de ABS/TRACS computer van de zwarte erin gehangen (want daar was in't geheel geen probleem mee), maar dat bleek dus niets te helpen. Situatie exact hetzelfde als voorheen. Nu heb ik dus geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Ondanks het feit dat er nl. storingscodes zouden moeten optreden als er iets kaopt is aan de ABS/TRACS pomp en ABS sensoren (of bedrading ernaartoe, dat levert dezelfde storing op bij breuk ofzo), ga ik die toch 1 voor 1 vervangen in de komende tijd, om te kijken of het via eleiminatie te verhelpen is. Nu is vervangegn van de ABS/TRACS pomp wel wat ingrijpend werk, want ik kan zelf niet ontluchten, dus ik zoek daar nog wat tips voor. Overigens wil ik de remmen op de CY upgraden (en heb daar alles al voor in huis), dus los moet t toch, hoef ik maar 1 keer te ontluchten. Ik heb alleen geen reserve ABS pomp liggen (behalve dan in de zwarte T-5R, maar dan moet ik twee auto's ontluchten, misschien daar ook maar upgraden, want ik wilde sowieso een remslang vervangen, er ligt in het vooronder een achteraf ingebouwde niet-originele volvo leiding in, is zo goed als nieuw, maar nogal lelijk ingebouwd, dus ik heb inmiddels een originele volvo remleiding gescoord om die te vervangen voor het mooi, moet ik toch ontluchten, maar als t dan aan de pomp ligt moet ik natuurlijk een andere inbouwen in de zwarte, is misschien handiger om gelijk een vervanger in de CY te hangen...)
Wie heeft een gegarandeerd werkende tweedehands ABS/TRACS pomp compleet liggen voor een T-5 of T-5R  bouwjaar 1995, dus gebouwd in november of december 1994 of januari of februari 1995 en uitlevered in de eerste 4 maanden van 1995? (In mijn drie 855's, alle van MY95, zit dezelfde electronica en techniek, blijkt, maar vanaf juni 1995 is het theoretisch mogelijk dat er 1996 ABS techniek in zit, zoals bijv. in een 855R en dat is geheel anders)
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

@Mark ;D

Twotone in the frontyard, can't deny me liky.

pcpg.janssen

Voor het ontluchten van je remmen kun je een Eezi Bleed gebruiken. Die heb je voor ongeveer 25 euro en het werkt echt prima. Ook ideaal om eens in de zoveel tijd je remsysteem mee door te spoelen.

StefanCJ

Doe jezelf een plezier en koop een Power Bleeder van Motive. Ik heb een paar keer met een Eezi bleed gewerkt en het is het gewoon net niet. Pasvorm niet ideaal, ding afgebroken, reserveband weer oppompen etc. De bleeder van Motive is wel wat duurder maar veel fijner in gebruik en je pompt hem gewoon met de hand op. Ideaal.

855T5+

Sbv

power bleeder bij mij ook aanwezig. Super ding

maruska

@maarten : tsssk. aso ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

Nog wat pics:

Bij de Zwitserse grens. Hier zitten er nog Columba's onder (wel antraciete 932's). Inmiddels uiteraard Titans.

Bij de RDW toelatingskeuring (bewust géén APK daar) binnen een week na CH.

Motorruim na de rit terug uit CH (ca. 800 km, plus 200 km naar RDW op en neer).

Turboschild lijkt wel nieuw...

Bij latere APK: Geen druppel olie te vinden onder de auto. Kwam zonder werk vooraf en zonder enige opmerking in één keer door de APK! Bijzonder.

Alles werkt, doet't  en helemaal compleet: incl. mattenset (als nieuw!) en T-5R mapje.
Interieur ziet er uit als nieuwe, behalve dan de zittingen, die zien er beter uit dan op grond van de km-stand te verwachten was. De bestuurdestoelleuning heeft niet eens enige schade. Ook al bijzonder.
Er is wel hier en daar geschilderd aan de auto, i.p.v. te retoucheren met spuiten. Dus dat wordt nog even aanpakken. Spuitbus is al gekocht  ;D

V70R^2

Ongelofelijk gaaf! Een leuk gevulde oprit inmiddels!

henry classic v70

Gaaaaaf  :eusa_clap:
...wel even de sticker van de achterbumpert halen  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

855T5+

@Henry: Ik vond hem heerlijk (on)toepasselijk, da'k t humor vind! (Er staat op: Slow down, take it easy)

rifwachter

Prachtige aanwinst die gele banaan!
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

triton

Professioneel raddraaier

855T5+

Mijn broer heeft besloten de zwarte T-5R over te nemen: we gaan hem nu snel samen opknappen en dan gaat hij als daily naar Amsterdam! Jeej!