Op 4 cilinders.

Gestart door kulk, 17-06-2013 09:47:36

Vorige topic - Volgende topic

mastertje

Als ie vol met rook zit kom ik een heel eind ja  ;D

Nee maar serieus, ik denk dat je gelijk hebt met het te arm lopen en verbrande kleppen.

Maar als je 0,0 compressie meet op cilinder #3 kun je met een lek/rook test eenvoudig aantonen waardoor je geen compressie meer hebt; inlaatklep, uitlaatklep of zuiger(veer).

Stel je voor je trekt de kop er af en ziet niets mis met de kleppen, dan heb je al die moeite waarschijnlijk voor niets gedaan, ervanuitgaande dat de koppakking in dat geval de oorzaak niet is.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Volvo850Luxury

Citaat van: mastertje op 17-06-2013 21:11:17
Als ie vol met rook zit kom ik een heel eind ja  ;D

Nee maar serieus, ik denk dat je gelijk hebt met het te arm lopen en verbrande kleppen.

Maar als je 0,0 compressie meet op cilinder #3 kun je met een lek/rook test eenvoudig aantonen waardoor je geen compressie meer hebt; inlaatklep, uitlaatklep of zuiger(veer).

Stel je voor je trekt de kop er af en ziet niets mis met de kleppen, dan heb je al die moeite waarschijnlijk voor niets gedaan, ervanuitgaande dat de koppakking in dat geval de oorzaak niet is.

Het is wel wat erger dan een lekke koppaking, van een lekke koppaking gaat je compressie niet naar 0.
Denk ook eerder kapotte/verbrande kleppen, of nog erger de zuiger/zuigerveer/cilinderwand.

kulk

Dank voor jullie reacties allemaal.

Ik heb nu heel wat mensen gevraagd wat er aan de hand kan zijn en ben bij 2 garages geweest.

Het komt er toch elke keer op neer dat er kleppen verbrand zijn of iets in de zuiger.

Een en ander afwegende kan ik beter op zoek gaan naar een andere auto.

Misschien nog tips voor een leuke 850 voor weinig om even in rond te kunnen sturen?

petrolhead2.5

ik hoop dat mijn 10v het langer volhoudt, is een ander blok geen idee? Volgens mij zijn er veel 10v blokken voor relatief weinig te koop, tenminste als de rest van de auto verder goed is toch het afwegen waard?

kulk

Tsja er zijn er die er veel meer dan 3,5 ton mee rijden, ik heb gewoon pech.

Een ander blok ben ik zeker nog aan het afwegen.

Probleem is alleen dat het blok er wel ingezet moet worden.

Ook zit ik ermee dat een ander betaalbaar blok waarschijnlijk ook al redelijk ervaring
heeft en dan ook weer op LPG moet gaan rijden  :eusa_think:

Ik zit niet weer op zo'n geintje te wachten, dit was namelijk echt een soort traumatische ervaring
onderhand  :eusa_wall:  ;)

petrolhead2.5

Een ander blok monteren is voor iemand met ervaring zeker binnen een dag te doen. De vraag is idd of de andere motor ook goed is, echter allerbelangrijkste is eigenlijk ook om te weten waardoor het blok kapot is gedraaid, de oorzaak daarvan zal eerst achterhaald moeten worden en worden opgelost, en ja de vraag is idd of je daarvoor tijd moeite en kosten wilt maken, eea is erg afhankelijk van de algehele staat vd auto ;)

kulk

Updaatje:

Weekje vakantie gehad op Kos en daar tot bezinning gekomen, ik ga de auto laten maken.

Ik had al wat op Marktplaats gekeken voor een andere auto maar ik wil toch liever in deze blijven rijden
dan weet ik enigszins wat ik heb, zeker als de auto straks weer gemaakt is.

Contact gehad met Dennis850estate en klep vervangen is mogelijk ( hopelijk is dat de enige schade).

Heeft iemand trouwens zijn telefoonnummer? ( even via PB dan ) Ik had zijn nummer al maar ben het kwijt.
Ik had hem al een PB gestuurd maar nog geen reactie, misschien vakantie ofzo of te druk voor het forum   ;)

kulk

Dinsdag 30 juli gaat de auto naar Dennis850estate, hopelijk valt de schade enigszins mee
en kan worden volstaan met het vervangen van een klep.

kulk

Morgen is het eindelijk zover, m'n roffel gaat naar Uden toe  :eusa_dance:

Ik kijk echt uit naar het moment dat m'n roffel weer de oude is, rijd nu al een paar weken in een Clio
maar dat is toch 'anders'  ;)

michel500

lijkt een goeie keus
je hebt een nette wagen dus wat onderhoudskosten wegen niet zomaar op tegen een andere wagen
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

kulk

Precies, daarna eens kijken of er voor de APK nog wat aan moet gebeuren dan weer vrolijk roffelen.

kulk

Het schijnt mee te vallen allemaal. :eusa_dance:

Vandaag contact met Dennis gehad en er is 1 klep verbrand, ik zal morgen foto's plaatsen
voor de liefhebbers.

Nu het spruitstuk toch los ligt gelijk carterventilatie laten aanpakken.

Ik ben echt blij dat ik m'n roffel niet verkocht heb voor een paar knaken  ;D

kulk

Weet iemand trouwens een goeie gasboer omgeving Amsterdam / Woerden / Apeldoorn?

Ik wil graag laten checken of ie niet te arm op gas loopt als de reparatie klaar is.

Siemen

Ik heb hem bij Boertien er destijds in laten bouwen in Wezep, misschien kun je hem daar laten checken?

kulk

Citaat van: Siemen op 31-07-2013 21:59:31
Ik heb hem bij Boertien er destijds in laten bouwen in Wezep, misschien kun je hem daar laten checken?

Zat ik ook aan te denken, niet eens zo'n gek idee.
Ik denk dat ik dat toe tenzij iemand een goed adres in de buurt van Amsterdam weet.