Piepend, scheurend en gorgelend geluid? Opgelost na een regenbui haha

Gestart door RoelNL, 22-06-2013 17:12:17

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

Hoi hoi.

Nou gister de auto weer opgehaald en de krukas keerring en de oliepomp pakkingen zijn weer gemaakt.

Heb rondom nieuwe remslangen moet laten monteren voor de APK en een mistlamp unit van sloop erin laten zetten(zelf geregeld), alleen de remslangen r.v. Kregen ze niet los dus daar is wat geweld gebruikt maar uiteindelijk wel gelukt. Nu heb alleen last gekregen van 1 of andere rare piep en een gorgelend/schurend geluid in de auto als ik een bocht neem dat gorgelende geluid is vooral goed te horen als er lastwissels plaats, kan alleen niet precies plaatsen waar het vandaan komt

Vervolgens de garage gebeld om dit te melden en die zeggen "kom maar langs" prima natuurlijk. Komende maandag ga na het werk langs. Enige nadeel wat ik nu heb is dat het net geregend heeft en ik een flink stuk in regen heb moeten rijden en nu is dus die piep weg   rara politiepet dus, maar goed dat gorgelende/schurende geluid blijft wel.

Ook heb nog een beetje last van mijn stuurpomp(oud type) die herrie gaat maken als ik een rotonde te snel pak, nu heb al vanalles op het forum hier over gelezen en ik ga denk maar met het makkelijkste beginnen en dat is mijn multiriem (geen idee hoelang deze er al onder zit dus kan het sowieso geen kwaad) vervangen. Ook wil ik graag nog de olie ervan gaan vervangen want deze is voor zover ik kan zien gewoon hartstikke zwart  . Hebben jullie nog tips  hoe ik de olie moet vervangen of is het gewoon retourleiding loshalen reservoir daar even afdoppen,stuur draaien retourleiding opvangen met een bakje o.i.d. en intussen olie bijvullen in het reservoir net zolang tot de olie normaal van kleur is?

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk omschreven, want meer kan ik er nu even niet van maken. Ga vandaag of morgen nog wel even de wielen eraf halen en even kijken of nog iets geks kan ontdekken.

De auto moet volgend jaar pas weer voor de APK dat gelukkig wel  

Gr. Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023