Bedrogen op MP?

Gestart door blauweroffel, 23-06-2013 14:46:23

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ik ben al 8 jaar bezig op MP.
Verkoop van alles (ook wel volvo onderdelen  ;D) en koop ook af en toe wat op MP
Ik stuur zelfs matreiaal "ter bezichtiging", mensen hoeven pas te betalen na ontvangst (als ik hun adres heb)

In al die 8 jaar 1 x een tegenvaller: ik had een SC 805 gekocht, radio is ook geleverd, maar volgens de verkoper was er geen code voor nodig  :eusa_think: :eusa_snooty:
Dat heeft me 20 euro extra gekost om bij de dealer deze op te vragen, valt nog mee!

Maar ik zoek sinds kort de SC900 en SC901, dus op MP een advertentie gezet, defect geen bezwaar.
Krijg ik een reactie van ***: ik heb een goede, werkende , niet defect, alleen krassen op het front.
Ik woon in Zeeland, kom maar halen. Zeeland werd iets te gortig, dus ik vroeg m de radio op te sturen, en ik betaalde de afgesproken prijs plus verzendkosten. Dit was op 12 juni j.l.

Ik heb de radio nog niet in huis, het laatste contact was afgelopen donderdag, en nu blijft t stil. Volgens mij is het ook geen forumlid, zn naam zegt mij iig niets.

Maar wellicht dat anderen ook slechte ervaringen hebben met deze persoon, en ik heb mij voorgenomen zijn naam die hij op MP gebruikt hier te vermelden met zijn e mail adres. ( >:( >:( >:()
Dat doe ik woensdag als ik dan een week niets heb gehoord. Ik hoop dat dat mag van de mods.

Ik kan ook hem mailen met de mededeling dat ik de radio toch kom halen, in dat geval : is er iemand hier die in Zeeland (in de buurt van Yrseke) die dan de radio voor mij op wil halen?

BR

Rob850turbo

Overal worden mensen opgelicht .

Misschien nog rustig een weekje wachten ?

The Demon

Dit gebeurd wel vaker op MP en andere koop/verkoop sites.
Nog even afwachten en dan melding van maken bij MP, je kan ook overwegen aangifte te doen bij de politie.

Overigens ga ik voor bedragen boven de € 100,00 toch echt eerst kijken/het ophalen.

Groet,
The Demon.

blauweroffel

Citaat van: Rob850turbo op 23-06-2013 14:54:14
Overal worden mensen opgelicht .

Misschien nog rustig een weekje wachten ?

Ja, misschien ben ik te ongeduldig...
Maar hij gaf aan dat hij het donderdag op de post zou doen en toen ik vrijdag om een TTC vroeg bleef het stil.
En hij reageerde altijd meteen op mails, maar nu niet meer.

BR

blauweroffel

Citaat van: The Demon op 23-06-2013 14:59:29
Dit gebeurd wel vaker op MP en andere koop/verkoop sites.
Nog even afwachten en dan melding van maken bij MP, je kan ook overwegen aangifte te doen bij de politie.

Overigens ga ik voor bedragen boven de € 100,00 toch echt eerst kijken/het ophalen.

Groet,
The Demon.

Ik heb er 110 voor betaald.......

BR

The Demon

Hij kan natuurlijk een weekendje weg zijn met moeders de vrouw en geen oog voor zijn mail hebben  ;)

Groet,
The Demon.

blauweroffel

Citaat van: The Demon op 23-06-2013 15:02:36
Hij kan natuurlijk een weekendje weg zijn met moeders de vrouw en geen oog voor zijn mail hebben  ;)

Groet,
The Demon.

nu heb jij ontdekt waarom ik soms een dag of drie mn mails niet beantwoord....... ;D

BR

The Demon

Citaat van: blauweroffel op 23-06-2013 15:03:49
Citaat van: The Demon op 23-06-2013 15:02:36

Groet,
The Demon.

nu heb jij ontdekt waarom ik soms een dag of drie mn mails niet beantwoord....... ;D

BR
Ach een beetje kennis van de man zullen we maar zeggen  ;) ;D :evil:

Groet,
The Demon.

Rob850turbo

Misschien wel een paar dagen weg voor zijn werk

Miel850

Google de beste man zijn gegevens eens. Misschien komt er iets uit waaruit blijkt dat.
Bewaar in ieder geval goed alle gegevens die je hebt (emailadres, correspondentie, rekeningnummer, etc).

Persoonlijk denk ik dat het na het weekend wel goed komt.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

UserID6342

Ga er maar van uit dat je beflikkerd bent..... nog niet zo lang geleden zelf aan de hand gehad met mijn vraag om een stel alu-velgen voor de 760.  2 man uit Zeeland (Terneuzen meen ik en huppeldepupaarde ofzoiets) lagen 2 setjes.  Ik heb geprobeerd die 2 setjes in 1 dag te bezichtigen en dat kon alleen maar als ik vooraf geld overmaakte ??  Niet dus, eerst zien bij velgen en dan kopen...   Nooit meer iets van gehoord.

Ze doen dat op MP erg vaak en regelmatig, zitten een teringeind van je af en jij maakt op goed vertrouwen de centen over omdat het gewoon te ver is om zelf te rijden.  En die mensen zoeken die gasten ook en geloof me, ze kunnen echt heel overtuigend lullen, beter als ik kan in ieder geval.

innocenti

Dit is ook het nadeel van gevraagde advertenties op MP. Ze bieden iets aan in de hoop dat je t laat versturen. Zelf ook gehad met een afstandbestuurbare auto. Precies het type welke ikk zocht, maar aanbieder woonde op Ameland. Ik gereageert met ik kom m halen en nooit meer iets gehoord.

Succes, kan idd ook zo zijn dat iemand weekendje weg is.

WYD

Als je zeker weet dat je besodemieterd bent, altijd aangifte doen! Als er genoeg aangiftes zijn, hebben ze een mooie zaak voor de rechter. Justitie is de laatste tijd veel actiever in het bestrijden van internetcriminaliteit, ook de iets kleinere criminelen.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

blauweroffel

Ok, ik heb zijn adres, tenminste dat hoop ik.......

Ik heb alle mailwisselingen met hem even nagelezen en hij heeft een adres gebruikt.

wie woont er in de buurt van Terneuzen en wil voor mij even een adres in biervliet bezoeken?

BR

NinaPaul

Citaat van: blauweroffel op 24-06-2013 21:46:18
Ok, ik heb zijn adres, tenminste dat hoop ik.......

Ik heb alle mailwisselingen met hem even nagelezen en hij heeft een adres gebruikt.

wie woont er in de buurt van Terneuzen en wil voor mij even een adres in biervliet bezoeken?

BR

En wie zegt dat jij de boel niet oplicht?!
Nu moeten mensen jou toch ook maar vertrouwen met een mooi praatje/postje..... Dat is nu net wat je nooit moet doen, toch?!

Geen andere mensen voor de kar spannen, gewoon zelf het probleem/fout oplossen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz