Winterbanden ja of nee?

Gestart door Rad, 04-11-2004 18:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rad

Ik zet zelf mijn roffel komende zaterdag op winterbanden.
Tot aan maart / april blijft hij daar op rijden. Ik ga iig 1x op wintersport, maar vind het ook in Nederland de moeite waard.
Ik ben benieuwd op welk soort sloffen jullie de winter door gaan!

bud

budje gaat gewoon de winter door op de potenza's

ik heb wel eens winterbanden geprobeerd, vondt het niet echt een verbetering qwa grip dan.. :-X
in sneeuw werken ze wel super, gewoon het verschil sneeuwkettingen om moeten doen met gewone banden en lekker blijven ( voorzichtig ) rijden met winter/ sneeuwbanden
maar voor die ene dag dat ut sneeuwt in olland weer winterbanden te kopen

het werkt ook met zware regen ed. beter

gr,b
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Reitse

Komen weer zomerbanden op nu de huidige bijna af zijn. Laat het gas wel los als het echt gaat sneeuwen

thuur

Nope, blijf doorcrossen op m'n regenbandjes. Als ik al weg moet in extreem weer (en dat is het maar 3x per jaar in NL) dan is er toch gestrooid. Tenminste waar ik rijd wel..

Bovendien glijden de bandjes veel harder (handrem), dat is extra leuk maar niet voor de gewone ritjes ;)


Gr 8)

mr T

Ben ook niet overtuigt van de noodzaak van winterbanden in NL. Afstand houden, en 's winters als het een keer echt slecht is iets meer....... En verder heb ik ook geen zin om het hele jaar door tegen vier wielen aan te kijken in de garage.
Gr. Marcel

Jan_D.

Citaat van: Volvo 875 op 04-11-2004 21:19:19
Ben ook niet overtuigt van de noodzaak van winterbanden in NL. Afstand houden, en 's winters als het een keer echt slecht is iets meer....... En verder heb ik ook geen zin om het hele jaar door tegen vier wielen aan te kijken in de garage.

Lekker is dat: de files zijn al lang zat hoor en dan nog meer afstand.......... :(

De bandenboer wil de banden ook voor je bewaren als ze anders "s zomers in de garage in de weg zouden liggen!
Zo'n stapel achterin is wel handig als je te hard naar binnen rijdt.  ;)

Groet,

Jan

mr T

Bespaar €400,= in twee seconden staat er overal langs de weg. Volgens mij haal ik die twee seconden nooit, en als iedereen het zou doen hadden we inderdaad een tekort aan wegdek. En in de file staan we bumper aan bumper, maakt het niets uit toch? Bij nat en koud weer heb je betere grip, maar of ik daar nu profijt van heb op mijn dagelijkse filetraject.

En volgens mij heb je het hele jaar door een setje banden over....
Gr. Marcel

Entuscan

Ze zijn besteld en komen er volgende week onder.

Grip tijdens het rijden is dankzij de awd met zomerbanden totaaaaal geen probleem. Alleen stoppen gaat voor geen meter.
Beter nu wat investeren in goed rubber dan in een nieuwe voorkant of zelfs hele volvo
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Walter

Ik heb ze er al onder zitten, al was het meer een verhaaltje "mazzel" (kocht ze voor weinig van iemand binnen de kennissenkring die een andere auto heeft gekocht)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Oele

Kijk er weer naar uit, extra druk als het koud is heb je alleen iets aan als je ook extra grip hebt... ;D

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

mathh

#10
Nog een paar weekjes, als we wat vaker onder de 8 graden zitten. Dan gaan de potenza's eraf en komen de pirelli snowsports op de originele 17" R-wielen erop.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rad

Vandaag mijn winterbanden er op laten zetten. Was toch weer ff wennen! (Vredestein Wintrac).

marcelV70R

bij mij gaan ze er binnenkort wel weer onder.
dan worden de lm velgen bij de bandenboer gelijk opgeknapt, en voorzien van nieuw rubber.
ik rij al jaren in de winter op winter banden, bevalt uitstekend.
ook in nl heb je er wel degelijk wat aan.

konniekip

ik ga mn winterbanden pas in december erop zetten. Het rijdt niet echt lekker vind ik.

bover

#14
 


winterbanden eronder dames en heren!!!!!

ALLE DOCUMENTATIE ADVISEERT ONDER DE 7 GRADEN OP WINTERBANDEN TE RIJDEN.

iK wil in de winter niet meer zonder. Morgen gaan ze eronder.
Remweg is beduidend korter.

Bijv onder vriespunt en nat wegdek rijden met 80km  
zomerbanden remweg    112 meter  :(
winterbanden                    70 meter  :D

VERSCHIL 42 METER

In 2003 is in BDR de Dunlop SP Winter Sport M2  als "testsieger" aangemerkt.

Veilige winterkilometers trouwens  ;)

bobv