RPM defloater

Gestart door Maarten-t5, 29-06-2013 21:59:47

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Vanmorgen heb ik de defloater ook gemonteerd.
Dit is zoals eerder al gezegd een hele verbetering.
Het mateloos ergeren aan een toerental dat de hoogte in gaat bij overschakelen, zekers in lage toeren, is verleden tijd.
Ook het afremmen op de motor gebeurt nu ogenblikkelijk als je het gaspedaal los laat.
Iets waar vele lpg rijders last van hebben.

Je hebt hier fantastisch werk geleverd Maarten!.  :D

Bostel

Gaan er zo nog meer kastjes geproduceerd worden? Want hier heb Ik wel interesse in.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Ludo

Het eerste (van de vele) topics over dit onderwerp dateert uit 2002.
Als iedereen zijn auto nog heeft, en het 'probleem' ook nog eens daadwerkelijk opgelost wil, dan is er nog wel wat werk voor Maarten.  ;D

Maarten-t5

Kastjesproductie is in volle gang.
Ik zal je zo pb sturen.

Ik heb die topics idd gezien. Het werd me toen al snel duidelijk dat er een oplossing moest komen, naast het feit dat ik me eraan ergerde.

Antonio

Inmiddels anderhalve maand en vele duizenden kilometers verder met de defloater. E.e.a. functioneert uitstekend en is zeer prettig om mee te rijden.

Top Maarten  :eusa_clap:

Maarten-t5

Leuk om te horen dat jullie tevreden zijn.
Morgen gaan er weer twee de deur uit.

Vulk

Citaat van: Ludo op 25-01-2015 11:49:01
Vanmorgen heb ik de defloater ook gemonteerd.
Dit is zoals eerder al gezegd een hele verbetering.
Het mateloos ergeren aan een toerental dat de hoogte in gaat bij overschakelen, zekers in lage toeren, is verleden tijd.
Ook het afremmen op de motor gebeurt nu ogenblikkelijk als je het gaspedaal los laat.
Iets waar vele lpg rijders last van hebben.

Je hebt hier fantastisch werk geleverd Maarten!.  :D

Heb je ook een foto van hoe het er in zit?

Ludo

Ik het het kastje (voorlopig) tussen koplamp en accu los liggen.
Heel veel ruimte is er niet, maar ga het binnenkort toch wel wat mooier vast monteren... ergens.  ;D

myradon

Ik wil ook zo'n ding. Echt brak dat het oplopen van toeren by design is. Net zo geniaal als de temp. meter. Maarten wat kost die anti-fantoom-rechtervoet?

mehn

Ik heb (tijdelijk) een automaat ECU in mijn handbak. Probleem opgelost ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

Citaat van: mehn op 07-04-2015 14:56:56
Echt?
Dan zou je toch zeggen dat het softwarematig op te lossen is met een ECU aanpassing? (lees 'chippen') ?
Of niet?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Rabb

Citaat van: mehn op 07-04-2015 14:56:56
Past dat zo maar dan?

mehn

Citaat van: daanium op 07-04-2015 15:07:41
Echt?

Ja écht ;D. Ik heb 4.3, daar kan dat in principe "gewoon". De ECU mist natuurlijk wel wat gegevens van de TCU (want die ontbreekt) dus het zou kunnen dat er foutmeldingen gaan komen maar tot nu toe geen problemen ;)

Citaat van: daanium op 07-04-2015 15:07:41
Dan zou je toch zeggen dat het softwarematig op te lossen is met een ECU aanpassing? (lees 'chippen') ?
Of niet?

Uiteraard zit dat ergens in de software, De auto besluit niet zomaar gas te blijven geven als jij het gas loslaat en de gaskabel de gasklep sluit (en dus de TPS naar 0 laat draaien).
Als het erin geprogrammeerd is zou het er ook uit moeten kunnen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dielie850

Ik had ook gewoon de AT ECU in mijn auto zitten.
Ging perfect ;D
Geen foutmeldingen gehad :D

Maarten-t5

Het zal inderdaad vast ergens in de software geregeld zijn, maar naar wat ik gezien heb blijkt dit niet echt triviaal te zijn.
Althans, om hetzelfde resultaat te behalen dan. Er zijn wel wat softwarematige 'band aid' oplossingen, maar die bereiken lang niet hetzelfde resultaat.

Bijkomend voordeel van de defloater is dat je het helemaal naar believen kunt blijven instellen, dus vandaar dat ik deze weg gekozen heb.