De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: diederickvolvo op 18-02-2017 18:19:22
aah, weer een update  ;D
gebeurt wel weinig aan he, behalve km maken  :eusa_dance:

Eindelijk hè, maar ben allang blij dat de 10V zo probleem (klopt af op hout) z'n km's maakt.  :D

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 18-02-2017 18:23:36
En hoe zit het met die bug dan? Moet daar niet eens wat aan gebeuren?
;D

Ja dat zou wel moeten. Weet alleen niet hoe ik de boodschap naar vrouw, kinderen en werk moet brengen dat ik fors minder tijd aan hen wil besteden  :eusa_shifty:

Citaat van: Dirk342 op 19-02-2017 07:58:28
Pfoei, je zou er haast misselijk van worden, van die grote reparaties aan die 10V ;D ;D

Niet bij de te houden joh  ;D. D'r zit wel weer wat aan te komen als schokdempers voor en draagarmen, wat remblokjes en zo maar niets onvoorziens.

Citaat van: BBS op 19-02-2017 08:18:41
Of hij ligt er bijna elke dag onder te knutselen ;D
Dan kan het ook aardig matchen waarom er zo weinig gepost wordt over die 10 klapper ;D ;D

;D Nee ik heb opmerkelijk weinig gedoe met de voiture afgelopen jaar (klopt weer af op hout  :D).

Citaat van: 850blues op 19-02-2017 09:08:54
Leuk bericht  ;D

In welk kwartaal kunnen we de oliewissel verwachten?

Citaat van: volvobug op 18-02-2017 18:03:32
Ik kreeg mijn ruitesproeierreservoir niet gevuld. Water wilde niet in de vulpijp wegzakken. Toen bleek dat het zeefje onderin de vulpijp dichtgekoekt zat met een of ander organisch gegroeid spul.

Vorige keer ff snel de plantengieter uit de keuken gepakt zeker (met Pokonwater er nog in)?

Oliewissel in zal begin 3de kwartaal zijn, tezamen met de volgende distributiewissel. Zet het maar in je agenda  ;)

V.w.b. dat zeefje, het zat helemaal dicht maar weet alleen niet met wat, het was nogal harde aanslag  :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-02-2017 12:01:17
....
En dan nog bijna vier maanden wachten met een update? Ik dacht dat je ondertussen wel je hele blok had omgebouwd met 500pk en 750nm ;D

Ja ja ja, de boodschap is duidelijk, maar we kunnen niet allemaal iets nieuwers gaan rijden zodat we weer volop blogmateriaal hebben  ;)

Citaat van: Joram op 19-02-2017 12:44:17
Leuke blog! ik las je verhandeling met het tussenlager, vroegah in de garage slepen we gewoon de buitenring eraf, lasrups op de binnenring en hij valt er zo af, zo demonteerden we ook voorwiellagers uit fusee's, binnenwerk eruit meppen, dikke rups rondom erin en je nieuwe lager uit de vriezer pakken, paar tikjes en de oude buitenring ligt er naast, als je snel bent valt de nieuwe zo op z'n plek, zonder dat je tonnen aan kracht met een pers hebt gezet.

Ik kan me er iets bij voorstellen, met zo'n lasrups. Materiaal warmt natuurlijk in no time op en zet uit, zal hem onthouden de tip  8)

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Veel aan het hardlopen zeker ;D

volvobug

Citaat van: Lammert op 20-02-2017 17:13:19
Veel aan het hardlopen zeker ;D

Ook dat Lammert, is toch wel verslavend. Maar van alle verslavingen die je kunt hebben vind ik deze niet erg  ;)

razorx

Geweldig hoor. Zo een 10V die alle aandacht krijgt en daar ook wat voor terug doet.

volvobug

Maar eens begonnen met materialen te verzamelen richting 6 ton: nodig zijn schokdempers, draagarmen en remmerij voor. En dan ook nog een distributieset. Wellicht ook maar eens stuurarmen en spoorstangen, alhoewel nog steeds geen merkbare speling. Oja, koppeling mag misschien ook wel eens een keer  ::)

Sachs dempers zijn onderweg via auto-onderdelen24.nl voor 77 euro het stuk. Fijne als je niet direct spullen nodig hebt is dat je tijdje kunt shoppen voor de beste prijs  :D

stuuraandeverkeerdekant

De stilte voor de storm bijna ten einde?

Klinkt alsof er flink wat op stapel staat   :eusa_clap:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 02-03-2017 23:58:34
De stilte voor de storm bijna ten einde?

Klinkt alsof er flink wat op stapel staat   :eusa_clap:

Valt wel mee, is allemaal normale slijtage cq. vervanging iedere 2-3 ton. Schokdempers en draagarmen zijn het belangrijkste op korte termijn.
En ik was de condensor nog vergeten te noemen, die is lek en moet ik wel vervangen voor het aircoseizoen weer aanbreekt.

850blues

*  Huh, is het al zo ver....  pfff, is een boodschappenlijstje..... vals alarm....  :eusa_naughty: ..... slaapt verder.... * 
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

volvobug

Citaat van: 850blues op 03-03-2017 08:24:10
*  Huh, is het al zo ver....  pfff, is een boodschappenlijstje..... vals alarm....  :eusa_naughty: ..... slaapt verder.... * 

;D ;D

volvobug

Het is gebeurd  >:( waar velen denk ik al op zaten te wachten door mijn grote bek over dat ik allleen nog maar Action olie gebruik:

Citaat van: volvobug op 24-10-2014 12:11:05
Citaat van: volvobug op 23-10-2014 22:26:39
Citaat van: glenfiddich1983 op 23-10-2014 22:23:46
Citaat van: volvobug op 23-10-2014 22:15:03
Ik rij met de 10V al 475.000 km met 5W-40, blok is kurkdroog. De laatste 3 ton of zo zelfs met goedkope crack van de Action...
Tsja, onverwoestbaar die 10 kleppers he ;D
Heerlijk blok ja  8)
Aanvulling: zo heerlijk dat ik ik de Action crackmeuk 45.000 km laat zitten tussen de oliewissels in  ;D

mijn blok is overleden met een toch nog respectabele kilometerstand van bijna 585.000 km. Vrijdag op de terugweg liep hij al wat onregelmatig in de laatste kilometers en dacht ik nog dat het motormanagement beetje van slag was. Heb ik wel eens vaker als ik flink heb doorgetrapt op gas en dan net van de snelweg kom.

Maar vanochtend ging het in de eerste km's mis. Met een kleine plof (?) en flink wat rook sloeg alles vast. Foto's volgen, moet eerst ff bijkomen van de schrik en baal er ontzettend van, had echt gehoopt er een miljoen km van te maken op Action olie.

Citaat van: volvobug op 08-08-2013 22:05:24
Ik zal het nog erger maken, ik wissel de olie (pas) om de 45K a 50K km. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor, de grote oliediscussie of zoiets.
Ik stel mijn blok als het overleden is graag ter beschikking van de wetenschap  ;)

Ik heb nog wel een reserve 10V blok en die gaat er ook in. En zoals hierboven aangehaald mag het huidige blok onder belangstelling open om te zien waar goedkope (dus slechte ) olie schade achterlaat. Maar ik zat nu niet te wachten op al dat werk verdorie  :(

Ries van de Zilverschuit

Au, dat doet zeer. Wel een respectabel aantal kilometers inderdaad! Maar als je andere ambities had, valt het toch wel weer tegen.

Lijkt me sterk dat het door de Action-olie komt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Balen Ruud.

Al is het natuurlijk een zeer respectabele kilometerstand. Is Jeroen74 ook niet op zo iets geëindigd?
Ik vraag me af waar Douwe op staat.

Goed dat je nog een blok hebt, maar wel weer een berg werk inderdaad. En het nu zonder auto zitten is ook geen feest.

850blues

Oei, dat is minder (zacht gezegd).

Het is natuurlijk de vraag of het aan de olie heeft gelegen (of de verversingstermijn), maar nu niet zo belangrijk inderdaad.
Hopelijk lukt het je om dat andere blok er snel in te krijgen zodat je weer verder kunt roffelen.
't Blijft natuurlijk een respectabele km-stand voor dat oude blokje.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

petrolhead

Vervelend Ruud.

Als je nog een derde hand nodig hebt bij uit- en inbouw, laat het mij weten!

En zit je met vervoer in de knel, kun je mijn 245 wel lenen. Call me.

)()()sT

Balen man :(
Maar goed, menig auto haalt op de duurste olie 585.000 km. niet 8)