De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Hahahaha, klopt idd ja, heb ik mij ook al eens in vergist ;D. De 9443310 kun je bij iedere 850/x70 classic gebruiken, behalve bij de 10V ;D

850blues

Citaat van: volvobug op 02-04-2017 23:37:01
En nu inderdaad maar hopen dat ik niets over me afgeroepen heb  :eusa_think: :eusa_shifty:

:eusa_think:

• lekkage aan oliethermostaathuisaansluitingafdekkingsdeksel
  • lekkage nokkenaskeerring
  • verkeerd bestelde keerring
  • .....

Ik zou maar beginnen met nog harder te gaan hopen, ze hebben allemaal een relatie met olie....

:eusa_whistle:
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

volvobug

Citaat van: 850blues op 14-05-2017 10:44:16
Citaat van: volvobug op 02-04-2017 23:37:01
En nu inderdaad maar hopen dat ik niets over me afgeroepen heb  :eusa_think: :eusa_shifty:

:eusa_think:

• lekkage aan oliethermostaathuisaansluitingafdekkingsdeksel
  • lekkage nokkenaskeerring
  • verkeerd bestelde keerring
  • .....

Ik zou maar beginnen met nog harder te gaan hopen, ze hebben allemaal een relatie met olie....

:eusa_whistle:

Hou jij het eens ff gezellig hier  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850blues

Graag gedaan   :-*

Als het je wat troost biedt, ik heb waarschijnlijk de bekende airco-plaaggeest op bezoek....
De patiënt heeft al detectievloeistof gekregen, over een paar weekjes terug komen om te kijken waar dat allemaal uit sijpelt...  :eusa_shifty:
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

volvobug

Citaat van: 850blues op 14-05-2017 15:30:55
Graag gedaan   :-*

Als het je wat troost biedt, ik heb waarschijnlijk de bekende airco-plaaggeest op bezoek....
De patiënt heeft al detectievloeistof gekregen, over een paar weekjes terug komen om te kijken waar dat allemaal uit sijpelt...  :eusa_shifty:

Ah dat scheelt, nog iemand met malheur  :azn:. Met auto's en aircosystemen op deze leeftijd is de kans op een lekke verdamper en/of condensor groot. Leidingwerk en o-ringen zijn meestal wel OK, behalve de o-ringen op de condensoraansluitingen. Die willen ook nog wel eens lekken door de flutconstructie. Materiaalkosten zijn te overzien en het is goed zelf te doen, maar vooral de verdamper is veel werk.

volvobug

590.700 km

Vanavond wat uurtjes over en zodoende de voorste schokdempers en draagarmen vervangen. Schokkers van Sachs en draagarmen Meyle HD. Vorige draagarmen waren ook Meyle's, die hebben meen ik zo'n drie ton dienst gedaan (zoek ik nog na). Niets mis mee voor dat geld.

razorx

Gheghe. Ruud, Je hebt met je goed onderhouden 10V het saaiste weblog dat er is. ;)
Ik bedoel dat aardig.

Als ik iemand een 850 soort of V70 classic zou moeten aanraden, ik bedoel puur voor de kosten en een goed rijplezier is het een 10 klepper. Meestal sneller dan een 20V ondanks het lagere vermogen maar dankzij een goed koppel onderin. Ik ben benieuwd hoever je komt. Die rare fijne :-* Steinman fan en onze mega forum transporter Douwe heeft de zes ton niet net gehaald als ik het me goed herinner.

Onze 10V is onze back-up auto. Gedurende de tien jaar dat we die wagen hebben heeft die wagen 2 á 3 jaar versneld onderhoud gehad en daarna allen maar het gebruikelijke.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: razorx op 19-05-2017 00:43:57
Gheghe. Ruud, Je hebt met je goed onderhouden 10V het saaiste weblog dat er is. ;)
Ik bedoel dat aardig.

:eusa_clap: Dikke eensch.

Als er dan eindelijk eens wat gebeurt, blijkt het gewoon nep te zijn. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-05-2017 16:48:41
Citaat van: razorx op 19-05-2017 00:43:57
Ik bedoel dat aardig.

:eusa_clap: Dikke eensch.

Als er dan eindelijk eens wat gebeurt, blijkt het gewoon nep te zijn. ;D

Grapjassen  ;D

Wat de Volvo betreft geef ik toch de voorkeur aan een saai dagboek. Ding moet gewoon zijn kilometers maken zonder al te veel gedoe. En ja Yits, dan is de 10V met regulier onderhoud tot dusverre wat mij betreft onovertroffen.  :D

volvobug

Vorig jaar aan het einde van het aircoseizoen vastgesteld met uv-licht dat de condensor van de aircoinstallatie lek is. Het zal een minimale lekkage zijn want de airco koelt sindsdien nog steeds alhoewel niet echt overtuigend meer. Maar de vlek was overduidelijk zichtbaar.

De condensor heb ik zojuist vervangen en dat ging voorspoedig. Prettige bijkomstigheid als je 2,5 jaar geleden de radiateur al hebt moeten vervangen en alle bouten, moertjes en schroefjes al los zijn geweest (en terug gemonteerd met vet en ambertectyl). En uiteraard nieuwe O-ringen op de aansluitingen.

Nog even twee plaatjes geschoten van de oude condensor na 20 jaar dienst. Op het eerste oog denk je dat daar niets mis mee is:

maar er is niet veel kracht voor nodig om de onderste lamellen van elkaar te trekken:

Desintegratie in volle gang  ::) fijn dat er een nieuwe in zit (fabrikaat NRF).

Komende week maar eens laten vullen en dan gaan we lekker cool  8) de zomer in.

UserID6342

He, Volvo is Volvo niet meer dat die condensor het maar 20 jaar heeft uitgehouden ;D ;D. Wat een prutskwaliteit toch ;D.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 22-05-2017 06:46:37
He, Volvo is Volvo niet meer dat die condensor het maar 20 jaar heeft uitgehouden ;D ;D. Wat een prutskwaliteit toch ;D.

;D Echt waardeloos ja, maar goed er zit een nieuwe in.

Gisteren heeft Hengeveld de installatie weer vol gedrukt met 750 gr verse R134a en 40 ml PAG olie ter vervanging van de olie die in de oude condensor achterblijft. Het is weer heerlijk koel in de voiture  :eusa_dance:

volvobug

Godverdegodver, vanochtend een vanonder een voorganger opspringend object op mijn neus gehad op de snelweg. Flinke doffe dreun en zie iets wegstuiteren de berm in, ik denk dat het zo'n rubberen blok is geweest dat achterop vrachtwagens zit.

Kom op kantoor op de parkeerplaats aan, zie ik dit:

Alles weg  :o heb verder ook niets zien of horen vallen. Greepje ook kapot:

Op de eerste foto duidelijk te zien boven het "NL" deel van het nummerbord dat er een zwarte veeg op zit met barst in bumper en een deukje op de onderste rand van de motorklep. Nou was dat de mooiste niet meer (geldt ook voor de bumper) maar toch....  :(

Afijn, grille is wel aan te komen. En als er iemand een nette 418 sloper weet (V70) hou ik me aanbevolen voor de motorkap en bumper.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

razorx