De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: volvobug op 24-01-2014 11:41:23
Citaat van: )()()sT op 24-01-2014 11:28:27
Citaat van: razorx op 20-01-2014 20:02:05
Ik was ook wel verbaasd.
Het lijkt mij hiernaast de meest waarschijnlijke oorzaak voor het beruchte sporadische hikje dat een aantal waaronder ik hebben.

Nou, helaas. ::)
Idd helaas. Blijf hikjes houden tussen 2800-3000 rpm, overigens alleen bij accelereren in 4/5de versnelling.

Typisch, ik heb dat hikje alleen bij constante snelheden tussen de 80 en 120 km/u en bij stationair draaien.
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Merk het bij de V70N LPI ook wel eens. Rond de 2800 toeren
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Ook mijn wagen vertoont af en toe een hikje. Alleen bij stationair. Valt even in toeren omlaag en herstelt dan weer. Zolang de motor niet afslaat, maak ik me er niet druk om  :P

StefanCJ

S70 had ook een hikje tussen 90-115. Is nu verholpen.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 24-01-2014 22:04:07
S70 had ook een hikje tussen 90-115. Is nu verholpen.
O ja, hoe dan  :eusa_think:

;D

Vandaag een versnellingsbak overgenomen van Rabb voor 'weinugh', leg ik wel als reserve weg. Bak heeft 170.000 km ervaring tegenover de 442.000 van de mijne. Geen reden om aan te nemen dat die binnenkort de geest geeft, maar altijd handig om er alvast een te hebben liggen. En misschien zet ik hem er wel onder als ik in het voorjaar eens de voorgenomen koppelingswissel doe.
Tevens het 10V onderblok en kop (zonder nokkenassen) meegekregen waar de bak nog opzat, beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen.

Hopelijk dit weekend wat tijd voor de vervanging van thermostaat, temperatuursensor, meelooprol. Eerst maar eens weer open dagen bezoeken van het VO i.v.m de schoolkeuze van de oudste zoon.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Nog eens een vraagje hier. Ik wil ook de stuurolie vervangen, hoe krijg ik de oude er zoveel mogelijk uit? Is dat een kwestie van met een slangetje zoveel mogelijk eruit zuigen of zit er toch ergens een aftapplugje?

StefanCJ

Stuur uiterst links, spuit met slangetje olie eruit zuigen, bijvullen, stuur uiterst rechts en dan weer leegzuigen en bijvullen.

marrrcel

Een 50cc blaasspuit kan handig zijn hiervoor en kan je gewoon bij de apotheek kopen, als je niets anders voor handen hebt.

StefanCJ

Heb ik ook gebruikt, spuit kun je bij de apotheek halen, indien gewenst met naalden  :eusa_think:. Ik heb er een aquarium slangetje van 20 cm aan gemaakt, gaat t wat makkelijker. Slang bij de Hornbach in verschillende diameters, erg handig om op voorraad te hebben.

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 25-01-2014 09:27:04
Stuur uiterst links, spuit met slangetje olie eruit zuigen, bijvullen, stuur uiterst rechts en dan weer leegzuigen en bijvullen.
En doe je dat bij voorkeur met draaiende motor/pomp of juist pomp uit, dus motor uit?

StefanCJ

Motor aan en stuur links, motor uit, leeghalen en vullen. Motor aan, stuur volledig andere kant op, motor uit, leeghalen en vullen. Klaar.

:)

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 25-01-2014 16:18:58
Motor aan en stuur links, motor uit, leeghalen en vullen. Motor aan, stuur volledig andere kant op, motor uit, leeghalen en vullen. Klaar.

:)
Simpel. Heb ik dan aan 1 liter verse olie wel genoeg?

StefanCJ

The Demon

Met een lek stuurhuis ververst het zich vanzelf door enkel bijvullen  ;D :evil: ::)

Groet,
The Demon.