krijg mijn wielen er niet af?!?

Gestart door Mick, 06-11-2004 21:40:38

Vorige topic - Volgende topic

Mick

heb ondertussen 2 gevalletjes gemold, door er teveel kracht op te zetten, maar de bouten gaan maar niet los....

Iemand nog een idee??
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Mick

oja... kruipolie en slaan op de bout al geprobeerd, werkt niet!!!
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

BenC70ES

Citeerheb ondertussen 2 gevalletjes gemold

??? en nu in 't nederlands AUB...  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Reitse

Slotboutjes of gewone boutjes? Tijd voor een momentsleutel die tot 300 Nm gaat? ;)

mr T

Slotbouten gebruikt? Je kan het merken aan het passen van je wielsleutel. Als hij blijft draaien moet je de slotbout gebruiken ;)

ff zonder gein, ik heb geen flauw idee wat je bedoeld.
Gr. Marcel

mr T

oja, Mick. ik heb de dashspeakers gevonden.....
Gr. Marcel

thuur

Flexen? ;)

Allereerst die peperkoeken gevalletjes NOOIT gebruiken!! Zeker als het wat kouder is buiten (en bouten zitten goed vast dan) buigen die dingen als rubber.

Degelijke kruissleutel gebruiken en als je er nog geen vaart in krijgt, even een tik geven op de bout.

Gr 8)

Reitse

Ooit es ergens gelezen. Een plankje bij de hand hebben waar je aan de korte kant een wig inzaagt. De diepe punt van de wig zit op dezelfde hoogte als de buitenkant van de kruissleutel als die in de bovenste bout zit. De ene kant van de kruissleutel zet je op de wielbout, de andere kant laat je op de plank rusten. Op die manier kan je er veilig een onmeunige, agressieverminderende ram op geven zonder het risico te lopen dat de kruissleutel een tegenactie uit gaat voeren richting benen of andere snel beschadigde lichaamsdelen....

thuur

Citaat van: Reitse op 07-11-2004 22:09:27
Ooit es ergens gelezen. Een plankje bij de hand hebben waar je aan de korte kant een wig inzaagt. De diepe punt van de wig zit op dezelfde hoogte als de buitenkant van de kruissleutel als die in de bovenste bout zit. De ene kant van de kruissleutel zet je op de wielbout, de andere kant laat je op de plank rusten. Op die manier kan je er veilig een onmeunige, agressieverminderende ram op geven zonder het risico te lopen dat de kruissleutel een tegenactie uit gaat voeren richting benen of andere snel beschadigde lichaamsdelen....

En de plank steunt dan de sleutel voor of na het kruis (autozijde of kant-van-agressieve-man) ?

Gr 8)

mr T

Citaat van: thuur op 07-11-2004 22:28:13
Citaat van: Reitse op 07-11-2004 22:09:27

En de plank steunt dan de sleutel voor of na het kruis (autozijde of kant-van-agressieve-man) ?

Gr 8)

Na het kruis, aan de kant van de agressieve man  ;)
Gr. Marcel

mathh

kruissleutel verlengen met stuk pijp verricht wonderen ;)

blijven de moeren vast zitten: even de laspit erop zodat ze heet worden en uitzetten, daarna laten afkoelen en losdraaien.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

denkweb

Ik heb wel eens gezien wat een kruissleutel kan aanrichten aan je plaatwerk... beangstigend! Oorzaak: Houten wigje van onbekend ontwerp dat doordemidden brak. ;)

Oplossing volgens de toenmalige berijder: "Effe metalen wigje maken en er niet met je poot langsheen schampen!"

denkweb

Wat betreft het loshalen: waarschijnlijk vastgezet met luchthamer, dus op dezelfde manier weer loshalen zou ik zo zeggen.

Mick

Allereerst: en nu in het nederlands: Ik bedoelde inderdaad de kruissleutel.... ;D

Het is inderdaad eindelijk gelukt, echter met dat plankje hout, werkt niet!!
De KwikFit (enige zaak die nog open was!) gaf te kennen dat dit met een luchthamer niet zou kunnen want die hebben niet meer kracht dan je kunt zetten met de hand???? ??? (Raar!!)

Hoe heb ik dit opgelost dan? Welnu, een goede kruissleutel gehaald, (kijk eens in een oude wagen op de sloop, kom van die goeie hard ijzeren sleutels tegen, kan je vaak meenemen voor een euro of 5. (bij brezan willen ze er 39 euries voor hebben, goed zijn wat minder beschadigd, maar toch... )

Sleutel op de bout, hydroulische krik onder de rechterkant van de sleutel, opkrikken die hap, en op de sleutel springen aan de linker kant, (niet vergeten aan de rechter kant een trekband te plaatsen tegen het wegschieten van de sleutel (kan hard aankomen, getuige mijn blauwe plek... Een ezel stoot zich in het gemeen...... ;D )

Op deze manier alle 8 bouten voor opengemaakt. Wat'n werk zeg!

Mijn dank voor al uw reacties...

denkweb