Handafdruk verwijderen van lak

Gestart door sjarrel2, 10-07-2013 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

sjarrel2

Iemand ervaring met het verwijderen van handafdrukken van zwarte lak? Heb overigens geen beschikking over een polijstmachine. Alvast dank voor de tips!

http://www.autofunstore.nl/turtle-wax-fg6351-refine-shine-clay-bar-kit.html dit wat?

-D©©©L-

misschien gewoon een keer wassen?

elianmars

Als de lak nog niet droog was, toen de handafdrukken werden geplaatst, heb je een probleem, denk ik  :eusa_shifty:

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 10-07-2013 23:02:06
Als de lak nog niet droog was, toen de handafdrukken werden geplaatst, heb je een probleem, denk ik  :eusa_shifty:
haha idd ;D beetje meer informatie over het probleem zou HANDig zijn ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Alaintje

acetone doek beetje vochtig maken, maar niet overvloedig
dan in cirkelvormige het wegwrijven,
daarna het stuk polijsten,
zo verwijder ik teer en asfalt aan de onderzijde van de deuren.

Nunki

Driven2Shine

Waarschijnlijk een afdruk van een monteur met een of ander goedje aan zijn handen geweest wat lekker is gaan inbranden.
Ik zie het regelmatig voorbij komen en met name op zwart zie je het heel goed.

Enige manier om het te verwijderen is polijsten van de lak en nog geeft dat geen garantie of het er helemaal uit te krijgen is.

ZC3rr0r

Citaat van: Nunki op 11-07-2013 08:34:37
Potje commandant halen?

Commandant is echt de MOAB onder de poetsmiddelen.
Let heel erg goed op als je daarmee aan de slag gaat!

In de handen van een getraind expert is het enorm krachtig, in de handen van iemand met minder ervaring, geduld of finesse is het het einde van je lak als je niet oplet.

Als je zelf niet van het polijsten bent kun je beter met Koen (Volvoboy), Martijn of met een professioneel poetser zoals Driven2Shine in zee gaan.

cornelis-b

Citaat van: ZC3rr0r op 11-07-2013 08:41:48
Potje commandant halen?

In de handen van een getraind expert is het enorm krachtig, in de handen van iemand met minder ervaring, geduld of finesse is het het einde van je lak als je niet oplet.

Als je zelf niet van het polijsten bent kun je beter met Koen (Volvoboy), Martijn of met een professioneel poetser zoals Driven2Shine in zee gaan.

MOAB ??
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

devonius

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

sjarrel2

Wasstraat uiteraard al geprobeerd, maar hielp niet. Dat wordt dus laten polijsten, commandant vind ik wat te link. Thnx voor tips!

Martijn_B

Jup, goede diagnose laten stellen door iemand die ervaring heeft lijkt mij ook gewoon het beste. Hoeft vaak de wereld niet te kosten en weet je zeker dat het adequaat opgelost wordt met minste risico (mits het op te lossen is, maar vaak wel!)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Citaat van: ZC3rr0r op 11-07-2013 08:41:48
Potje commandant halen?

Met je eens.
Als je het goed gebruikt kan je er alle kanten mee op. Maar oh wee als je te lomp te werk gaat.