Automatische transmissie

Gestart door RoelvanHoof, 06-08-2013 17:42:48

Vorige topic - Volgende topic

RoelvanHoof

Hallo mannen en vrouwen, geweldig allemaal deze reacties!! Ik kan helaas geen motor uitlezen, en ik ben een leek! Ja, helaas, ik heb nog veel te leren! Ik ben op dit moment in Fr. En morgen naar CH, heb vanochtend een km van 40 gereden, probleemloos, krijg wat......
Gewoon doorrijden zolang het goed gaat? En dan thuis zien, hoe het verloopt.
Hersteld het probleem zich soms vanzelf ???
Groet jullie allen en alvast bedankt voor het meedenken,
Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

ZC3rr0r

Een bakprobleem als gevolg van de verkeerde olie lost zichzelf meestal niet automagisch op.
Ontstekingsproblemen in de regel ook niet, dus dat kunnen we uitsluiten.

Wat wel zou kunnen is dat de niet meer helemaal goed werkende stationairregelaar door een klap of onverwachte schok losgeschoten kan zijn, maar dat vind ik ook een beetje te toevallig.

Piet

maak dat ding nou maar schoon.... kwaad doe je er niet mee

RoelvanHoof

Ik heb gisteren 450 km in de bergen gereden, auto zwaar beladen, daardoor veel in stand 3 gereden. Schakelen geen enkel probleem, motor loopt prima.
Ik ben op de eindbestemming, en zet de motor uit. Auto uitladen, je kent dat wel. Wil de auto even verzetten, nu komt het: Start de motor, niets aan de hand, zet ik de automaat in R, en ja hoor ik voel het haperen. Ik zet vervolgens in de N en ook naar P. Dan zet in deze weer in de R, en rijden maar......ra ra politiepet?????

-D©©©L-

Door steeds hetzelfde te noemen wordt het niet anders.

RoelvanHoof

Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2013 09:52:08
Door steeds hetzelfde te noemen wordt het niet anders.

OK, dat begrijp ik wel. Je schrijft:
"Ik zou dit probleem eerder zoeken in een versmeerde stationair regelaar"
Geldt dat wat je zegt alleen voor het zetten in de R stand, terwijl alle andere standen dat probleem niet kent?

-D©©©L-