Op vakantie: airco stuk :(

Gestart door j3r03n, 21-07-2013 16:08:11

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Citaat van: KIM op 22-07-2013 12:35:01
Ik zou PG aanklagen voor beschadigen van je eigendom. Wat nou zeurderige klant; ze hebben je magneetkoppeling gewoon gesloopt!

Goed idee, ga ik zeker overwegen. Ik heb volgens mij rechtsbijstand bij mijn autoverzekering, zou dat daarmee kunnen?

Citeer
Heeft men ook naar lekkage etc gekeken of enkel we vullen het systeem ?

Geen idee, hij is aangesloten geweest op zo'n geavanceerd apparaat en de drukwaardes waren in orde. Op de bon staat leeghalen, vacumeren, vullen, olie injecteren en uv injecteren.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Martijn_B

Het is inderdaad slopen, kijken wat je rechtsbijstand verteld. Heb je ook VOORAF aangegeven dat je de ringetjes verwijderd wilde hebben? Had je Volvo Niham ook gebeld/hoe kwam je bij PG terecht?

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

j3r03n

Ik heb vooraf via de telefoon aangegeven dat de ringetjes er tussen uit moesten.
Ik was al eens eerder bij PGauto's geweest, leek me toen een deskundig bedrijf.

Verzekering geeft aan dat het waarschijnlijk niet gaat omdat het niet om een ongeval gaat.
Het is ook lastig uitleggen omdat de airco nu wel werkt.

T5turbo

Jeetje, wat een gedoe zeg.  ::)

Hoe is het met je vrouw na de val?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

glenfiddich1983

en wat wilden ze je laten betalen voor het slopen van je magneetkoppeling?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Theostek

Citaat van: j3r03n op 22-07-2013 12:27:11
een kl*te gevoel aan overgehouden. Betreffende monteur gaf wat klappen met een hamer in de buurt van de magneetkoppeling. Ik dacht hij zal hem laten schrikken zodat hij makkelijker loskomt. En vervolgens zegt hij, 'klaar meneer...'. Wat?? Klaar?? :o Ja ik heb de schijf krom geslagen en nou werkt hij weer goed. WTF?!?  :eusa_wall: Ik heb hem uitgelegd dat ik wilde dat de ringetjes werden verwijderd. Dat was niet mogelijk volgens hem, dan moet heel de pomp eruit blablabla. Wij doen dat altijd zo en dat werkt prima. ^$%$@#$3 ik ben echt pissig over deze gang van zaken en dat heb ik ze ook verteld, ondanks dat hij nu redelijk ok lijkt te werken. Ze vonden me geloof ik een hele vervelende klant.

En tot overmaat van ramp is mijn vrouw vanochtend van de trap gevallen en heeft ze nu heel erg last van haar schouder.

Echt een topvakantie! :'(

Hoop dan maar dat de koppelingsplaat niet vast slaat!!!

Wat een amateur zeg.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

MEN-O

Is het nou echt zo'n gedoe om die ringetjes te verwijderen ? Bij mijn garage (Dealer) waren ze er toendertijd ook niet zo happig op, maar omdat ik aan bleef dringen hebben ze het wel gedaan.

j3r03n

Zo, op een Franse camping inmiddels. De airco heeft het redelijk goed gedaan. Maar nu het volgende probleem, LPI   werkt  niet meer :( ongelooflijk... Na een stop starten en bij overschakelen met horten en stoten stilvallenbbij gas geven. Stationair loopt hij dus wel maar heel slecht.

Broabander

Toevallig na een tankstop?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

j3r03n

Nee niet na een tankstop.

T5turbo

Het zit je ook niet mee zeg.  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

j3r03n

Het goede nieuws is dat LPI op miraculeuze wijze zichzelf heeft gerepareerd.
Het slechte nieuws is dat er een geluid uit het vooronder komt dat niet veel goeds belooft. Ik gok een lager van iets op de multiriem. Maar wat? Lijkt buurt van airco compressor... Spanrol? Wat nu, ik weet het even niet meer. Suggesties zijn meer dan welkom.

T5turbo

Airco compressor / magneet koppeling? Aangezien ze er lekker met een hamer op hebben lopen rammen!  :-\

Sbv

Lager aan bonken geslagen ?

j3r03n

Waar kan ik wel en waar kan ik niet mee rijden? Wat als de compressor vastloopt bijvoorbeeld?