fotograferen

Gestart door Deniz, 25-07-2013 17:52:46

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Marc O. op 28-08-2013 11:41:02
Mag toch hopen dat dat een grapje was over dat 'rolletje ontwikkelen'...

Een Olympus Om-30 zoals te lezen in de start post is toch echt een rolletjes camera.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jeroen74

En daar is helemaal niets mis mee, dat is pas echt fotograferen ;) ;D

elianmars

Citaat van: jeroen74 op 28-08-2013 13:09:25
En daar is helemaal niets mis mee, dat is pas echt fotograferen ;) ;D

:eusa_clap:

StefanCJ

Eensch. Een Pruis of ecomobiel uit 2013 fotografeer je ditigaal. Een 850 komt uit het steenkolentijdperk en derhalve fotografeer je zo'n auto ook met een ouderwets toestel.

;)

Deniz

Inderdaad ;D
En de Om-30 heeft zelfs nog een auto functie ;D hoef je zelf niet de sluitertijd in te stellen.
wij hebben ook nog een olympus om-1n daar is alles handmatig op,
en zodra ik goed kan fotograferen overweeg ik een digitale te kopen, maar eerst de basis leren.
volgende week woensdag kan ik mijn rolletje ophalen ;D
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

Marc O.

Stelletje Don Quijote's ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Deniz op 28-08-2013 14:19:30
En de Om-30 heeft zelfs nog een auto functie

Handig. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Deniz, je zou ook kunnen overwegen om nu al een digitale Canon te kopen. Het spaart je ontwikkel en afdruk kosten en je ziet gelijk het resultaat, zo duur hoeft het niet te zijn en voor een beginner is dit een leuke camera.

http://link.marktplaats.nl/707594494
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

ik heb al voor je zitten neuzen bij jou in de buurt en een nikon D80 is een digitale en goede beginners camera voor Weinig geld

wel kan je op de olympus ook andere objectieven kopen ;) alleen blijf je dan wel knooien met die rolletjes ;)

http://link.marktplaats.nl/712315447
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marc-850

Deniz vraagt toch helemaal geen advies over digitale camara's?
Hij wil gewoon leren fotograveren, met 850's als onderwerp.

Jullie krijgen toch ook niet het advies dat je beter in een nieuwe Prius kunt gaan rijden dan in een oud hok?  :eusa_wall:

hertogjan6

Citaat van: marc-850 op 28-08-2013 16:43:29
Deniz vraagt toch helemaal geen advies over digitale camara's?
Hij wil gewoon leren fotograveren, met 850's als onderwerp.

Jullie krijgen toch ook niet het advies dat je beter in een nieuwe Prius kunt gaan rijden dan in een oud hok?  :eusa_wall:
daar heb je een Punt!! ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

henry classic v70

Eigenlijk kan ik Deniz geen ongelijk geven door te starten met een camera waar nog rolletjes inzitten.
Zo leer je wel het hele proces van fotograferen, alleen nog zelf gaan ontwikkelen en afdrukken en je hebt de grondbeginselen te pakken. Er zal dan wel een (gedeelte van) slaapkamer moeten worden opgeofferd als Doka
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Citaat van: henry classic v70 op 28-08-2013 17:31:47
Zo leer je wel het hele proces van fotograferen

Maar wat is daar de meerwaarde van? Of waarom zou dat met een analoge camera beter gaan dan met een digitale spiegelreflex? Ik weet dat het daar hier niet om gaat hoor, maar ben toch wel benieuwd ;D

Deniz

Ik zou niet weten of het uit te zetten is maar een digitale camera heeft heel vaak autofocus, Diafragma en sluitertijd die automatisch wordt ingesteld en past automatisch de iso waarde aan.
dat vindt ik altijd wat minder aan de digitale camera's. Met de OM-30 is alles handmatig behalve als je het op auto zet dat doet ie alleen de juiste sluitertijd bij je huidige diafragma,.
(ik gebruik dus ook meestal handmatig) Enige hulpmiddel die je heb is zo'n ledje in je zoeker die aangeeft welke sluitertijd je moet gebruiken.
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

Marc O.

Nee hoor, bij een digitale spiegelreflex kun je ook gewoon alles zelf instellen (of automatisch laten doen als dat je voorkeur heeft). Als je toch van plan bent om ooit zo'n camera te kopen dan kun je dat beter meteen doen, dan kost het ontwikkelen van de foto's je tenminste niks meer en verdien je die camera uiteindelijk vanzelf terug.