We zijn weer terug (update)

Gestart door WillemT5, 27-07-2013 10:06:53

Vorige topic - Volgende topic

WillemT5

Goedemorgen!

Na 2 jaar weer terug op dit forum. Toen met een 850 2.5 10V, verkocht, een tijdje Renault gereden (ja sorry) en nu weer terug met een zwarte 850 2.3 T-5. Is er eentje van 20 jaar oud, met een paar schoonheidspuntjes die aangepakt moeten worden. En wat kleine motorische aandachtspunten. Het forum heeft zich alweer nuttig gemaakt; er spettert olie uit de vuldop en peilstok.

Hier alvast een foto:

rico

Gefeliciteerd met je mooie roffel en welkom terug!

WillemT5

Dank je rico!

Mooi vanaf een afstandje ja haha, en dit is een foto van de 'goeie' kant!

rico

Citaat van: WillemT5 op 27-07-2013 10:53:38
Dank je rico!

Mooi vanaf een afstandje ja haha, en dit is een foto van de 'goeie' kant!

Mijn roffel is ook niet perfect,je moet wat te wensen overhouden he!!

WillemT5

Hmm, misschien een tegenvaller: net heeft mn broer en een collega van hem even gekeken (olie sputtert uit vuldop en peilstok), maar zij denken dat de kop gescheurd is :(

The Volvoboy

Niet gewoon een hoge carterdruk doordat je carterventilatie verstopt zit?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

solidnmgn

Wou het net zeggen, Carterventilatie...
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

WillemT5

Morgen maar eens beginnen aan de carterventilatie. Vandaag een paar kleine dingetjes gedaan / gerepareerd; paar lampjes in ECC-unit vervangen, sierstrips geplaatst en geprobeerd om ruitensproeiervloeistof uit de koplampsproeiers en achterruitsproeier te krijgen. Helaas, dit laatste is (nog) niet gelukt.

Zoals gezegd morgen aan de carterventilatie beginnen. Bij een tante van me kan ik 'm boven de put rijden. Is toch wel makkelijker denk ik! Laptop mee met de benodigde topics bij de hand en dan maar hopen dat we een heel eind kunnen komen. Zal niet zeggen dat ik twee linkse handen heb, maar dit is toch wel een opgave voor mij denk ik :-\

WillemT5

Nog even over die topics, van de week had ik er eentje gevonden met duidelijke foto's over hoe je te werk moet gaan. Dit waren alleen foto's mbt het uitbouwen van de carterventilatie (terugbouwen in omgekeerde volgorde dus). Denk je nou dat ik dat topic nog gevonden krijg? Not!

Als er iemand is die weet welk topic ik bedoel en misschien even de link hier wil plaatsen, ben ik je zeer dankbaar!

Sbv

put is niet nodig bij carterventilatie vervangen.

hertogjan6

welkom (terug) T-5je altijd goed!!

veel roffel plezier ermee!!

Mvg Hertogjan6
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

WillemT5

Citaat van: Sbv op 31-07-2013 19:00:10
put is niet nodig bij carterventilatie vervangen.

Oké, maar kan 'm dan gelijk eens van de onderkant bekijken. Misschien komt de olie wel ergens anders vandaan.

Niemand een idee over het topic waar ik op doelde?

WillemT5

Zoow

Een dagje bezig geweest en eigenlijk nog geen resultaat. Ik had het topic nog gevonden en heb alle stappen doorlopen, carterventilatie is open. Alles zoals 't hoort te zijn. Wel zag ik dat er op de kleppen van de middelste cilinder een kleine hoeveelheid olie stond. Lijkt me niet de bedoeling :eusa_think:

Nu maar eens verder kijken wat we gaan doen. (het walmen wordt alleen maar erger btw, af en toe dikke blauwe pluimen uit de uitlaat)

Sbv

potje wel vervangen dan ? als het spul toch open is zou ik het gelijk vervangen, dan is het alvast maar gedaan

WillemT5

Nee niet vervangen, ik had zoiets van: als het nou echt 1 grote t*ringbende is ga ik het bestellen en dan alsnog doen (auto kon daar blijven staan). Wel heb ik het idee dat ie nou veel soepeler rijdt, maar dat kan ook aan mij liggen ;D