B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

om fatsoenlijk diagnose te kunnen stellen is het wel handig om de auto standaard te hebben om problemen tgv tuning uit te sluiten.

Ieder zo zijn voorkeur voor tuning met als dat er gaskokers en dieselstokers zijn

Mijn volgende auto wordt een diesel die op gas rijdt, dat moet wel Super(98 of 102) zijn  ;D  ;D

Bouke

Achteraf is het altijd makkelijk praten. Het lag idd niet aan de tuning, maar het versterkte het wel. Ik heb toen de tuning bij de dealer er af laten halen door de originele software weer er in te laten zetten.  Dit gaf wel verbetering maar dat bleek het toch niet te zijn. Nu weten we dat het de bobines zijn. Deze week gaan er nieuwe in en is het probleem gelukkig opgelost.
Ook komen er morgen 4 nieuwe Michelin pilot sport3 banden onder omdat die Khumo troep alleen nog maar voor flintstone auto's geschikt is. Er is echt niet meer normaal mee te rijden.
En om op het tunen terug te komen, daar gaat meneer Schutten zich over buigen en daar heb ik het volste vertrouwen in. Eigenlijk kan ik niet wachten ;D maar ik hoor het nog wanneer ik mag komen.

leons850

Citaat van: Bouke op 18-08-2014 14:14:49
Achteraf is het altijd makkelijk praten. Het lag idd niet aan de tuning, maar het versterkte het wel. Ik heb toen de tuning bij de dealer er af laten halen door de originele software weer er in te laten zetten.  Dit gaf wel verbetering maar dat bleek het toch niet te zijn. Nu weten we dat het de bobines zijn. Deze week gaan er nieuwe in en is het probleem gelukkig opgelost.
Ook komen er morgen 4 nieuwe Michelin pilot sport3 banden onder omdat die Khumo troep alleen nog maar voor flintstone auto's geschikt is. Er is echt niet meer normaal mee te rijden.
En om op het tunen terug te komen, daar gaat meneer Schutten zich over buigen en daar heb ik het volste vertrouwen in. Eigenlijk kan ik niet wachten ;D maar ik hoor het nog wanneer ik mag komen.

Ga je de zelfde dag als ik. ;)
Kun jij 's ochtends en ik 's middags, gaan we daarna gezellig samen naar huis brullen. ;D
Haha ben benieuwd ik hoor het tegen die tijd denk ik wel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Citaat van: The Volvoboy op 18-08-2014 13:14:51
Om 'traktoren' op te voeren wel
Sorry Koen, vind ik een vrij boute uitspraak van je !  Obbe kan echt wel iets op tunings gebied en niet alleen met dieseltjes.  Daarbij werkt hij netjes en secuur en er is nooit gezeur als er iets niet helemaal goed is/gaat.  Sterker nog, Bouke heeft zelfs heel netjes centjes teruggekregen terwijl het er helemaal niet aan lag / lees niet Obbe's fout was !!  Welk bedrijf doet dit zo ?  Precies, helemaal noppes.

KIM

Mooi Bouke dat alles weer op orde is.

Enne zoals Sbv al aangeeft is het diagnose stellen gebaseerd op uitsluiten van zaken. Als je de tuning verdenkt (omdat daarna de storing zich heeft geopenbaard) dan doe je er verstandig aan om die tuning er uit te laten halen. Iedereen heeft het hier over stage 0: Dat is dus stage 0 bij tuning.

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 18-08-2014 14:38:18
Sorry Koen, vind ik een vrij boute uitspraak van je !  Obbe kan echt wel iets op tunings gebied en niet alleen met dieseltjes.  Daarbij werkt hij netjes en secuur en er is nooit gezeur als er iets niet helemaal goed is/gaat.  Sterker nog, Bouke heeft zelfs heel netjes centjes teruggekregen terwijl het er helemaal niet aan lag / lees niet Obbe's fout was !!  Welk bedrijf doet dit zo ?  Precies, helemaal noppes.

Ehhh, ik denk dat Koen de post met een andere reden had neergezet :D

The Volvoboy

Citaat van: Dirk342 op 18-08-2014 14:38:18

Je begrijpt het verkeerd denk ik Dirk, ik citeer alleen maar uit een ander topic....

Citaat van: scania164 op 16-08-2014 22:36:40
Nou ik zeg er gaat niks boven een gechipte t5...veel meer power dan zon opgevoerde traktor

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61132.msg1530302.html#msg1530302

Ik zeg niet dat Obbe niets kan met benzinemotoren, kan me alleen herinneren dat de tuning die hij gebruikte bij ARD vandaan kwam en dat niet iedereen daar even enthousiast over was (correct me if I'm wrong). Voor zover ik gelezen heb is Obbe heel erg goed met dieselmotoren. En de service lijkt mij ook helemaal niets mis mee, gezien Bouke inderdaad z'n geld teruggekregen heeft. Nogmaals, helemaal niks tegen Obbe!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

scania164

En ik zeg niks negatiefs over deze meneer..

Bouke

Niks dan lof voor Obbe wat mij betreft. Ik ben super geholpen en ik kan hem iedereen aanraden. Dat hij meer kaas heeft gegeten van diesels geeft hij zelf ook aan.volgens mij komt zijn bekendheid puur door goed werk en dat komt denk ik door zijn kwaliteiten.

StefanCJ

Citaat van: Bouke op 18-08-2014 17:10:06
Niks dan lof voor Obbe wat mij betreft. Ik ben super geholpen en ik kan hem iedereen aanraden. Dat hij meer kaas heeft gegeten van diesels geeft hij zelf ook aan.volgens mij komt zijn bekendheid puur door goed werk en dat komt denk ik door zijn kwaliteiten.

Gelukkig maar Bouke, zelf ben ik ook wel blij dat het niet aan de tuning lag vanwege het feit dat ik Obbe ook heb aangeraden bij je. Ik heb er toen ook bij gezegd dat zijn service gewoon goed is en dat klopt inderdaad nu ook. Straks lekker naar Schutten ermee maar eerst die vibratorbanden vervangen, ik zat met Sander in je auto van de week en het was best een apart gevoel :).

Bouke

Morgen middag is het geschud over  :)

Sbv

Citaat van: Bouke op 18-08-2014 19:56:11
Morgen middag is het geschud over  :)
en dan trillen  ;D
Ik hoop het want het reed niet echt aangenaam

Bouke

Nou het trillen is voorbij sinds vanmiddag :eusa_dance: wat een heerlijkheid zeg. Ik vind het best knap van me zelf dat ik het zolang heb volgehouden ;D

Sbv

Citaat van: Bouke op 19-08-2014 19:09:00
Nou het trillen is voorbij sinds vanmiddag :eusa_dance: wat een heerlijkheid zeg. Ik vind het best knap van me zelf dat ik het zolang heb volgehouden ;D
einde hobbelpaard. Ik vond het erg knap. Denk dat ik er binnen 3 dagen al klaar mee zou zijn

HJBiemond

Mooi Bouke dat je auto nu weer OK is ! :eusa_dance:
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km