B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Hoelaat moet ik er morgen zijn 😜 hahaha

Bouke

t5joost

500 kan ik je er altijd voor geven hahahahaha

t5joost

Vorige R met stuk blok kochten we voor 1200 😁😜

elianmars

Citaat van: t5joost op 13-02-2015 21:22:56
Vorige R met stuk blok kochten we voor 1200 😁😜

Ik denk niet dat Bouk 'm voor zo weinig wil wegdoen. Dan is het gat naar de LBP nog erg groot  ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 13-02-2015 15:55:28
Bouke mag tegenwoordig niks meer zelf mededelen  :P

Nope  :evil:

Bouke

Jawel hoor )()()st maar uhh nee Joost dan moet je met een serieus bod komen.  :o

Emiel

Jammer van je pech Bouke.
Is er al eens een lektest gedaan om dingen uit te sluiten? Zie door alle speculaties het...euh...bos niet meer.

Nooit slopen deze, tis unieker dan lbp, cy en safron bij elkaar. :azn:

Bouke

Nee Emiel deze blijft rijden, hij is idd zeldzamer dan de rest  ;) als het goed is zijn er in mijn uitvoering maar twee geleverd in Nederland.
Wat houd een lektest precies in ? Er is ondertussen wel al 3 maal een compressie test geweest maar dat bedoel je niet volgens mij :eusa_shifty:

UserID6342

Nope, een cilinderlektest is om vast te stellen waar die nu lekt cq waardoor hij zijn compressie verliest.  Je zet cilinder voor cilinder onder druk en kijkt vervolgens dan op de meter wat er gebeurt.  Afhankelijk van de hoeveelheid druk die je erin zet, kn je vaak horen of hij weglekt via de zuigerveren (er komt dan druk in het carter te staan) of lekt via de kleppen (je hoort de lucht dan terug of in de inlaat of in je uitlaatspruitstuk)

Als hij dus weg mocht blazen via de zuigerveren (de zg blowby) beter kijken voor een ander blokje, als hij via de kleppen weg mocht lekken, kop eraf halen.

Als je een bypass maakt aan het ventiel waarmee je de cilinders op druk zet, kun je ook 2 cilinders tegelijk controleren en zien of de cilinders niet onderling lekken (meestal koppakking of scheur in het blok)

Emiel

Wat Dirk zegt. ;)

Je kan nog uren in een diagnose stoppen met camera's en dingen demonteren  een lektest is een half uurtje werk en uitermate betrouwbaar.

UserID6342

Precies en ook precies daarom had ik over de reparatiewijze al niets of nauwelijks iets gezegd....  Met een camera kijken heb je dus geen hol aan, is alleen maar extra werk.

Bovendien, je moet al een verdomd goede camera hebben (hoge resolutie) wil je echt wat duidelijks kunnen zien.  Het enigste waar ik hier een camera voor gebruik, is om de zuiger te bekijken en of er geen stuk klep / zuigerveer opligt.  Verder heb je er weinig tot niets aan.

Ewout Schalkwijk

Wat maakt de DOP dan zo speciaal? Dat heb ik blijkbaar ooit gemist... :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Dirk342 op 14-02-2015 09:28:38
Precies en ook precies daarom had ik over de reparatiewijze al niets of nauwelijks iets gezegd....  Met een camera kijken heb je dus geen hol aan, is alleen maar extra werk.

Bovendien, je moet al een verdomd goede camera hebben (hoge resolutie) wil je echt wat duidelijks kunnen zien.  Het enigste waar ik hier een camera voor gebruik, is om de zuiger te bekijken en of er geen stuk klep / zuigerveer opligt.  Verder heb je er weinig tot niets aan.

Terwijl als je 1 van deze dingen in 1 van de cilinders ziet je meteen weet wat er aan de hand is. De auto hoeft niet naar een garage gesleept te worden en een aantal hier hebben best een endoscoop. Is dus gratis. Gaat allemaal duur genoeg worden denk ik. Daarna kun je nog een lek test doen wat dat geeft inderdaad wat meer zekerheid.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-02-2015 10:47:55
Wat maakt de DOP dan zo speciaal? Dat heb ik blijkbaar ooit gemist... :eusa_think:
Dop V70R awd 5 st geleverd in nl waarvan 3 met donker inter.  En 2 met licht interieur.