B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: leons850 op 14-02-2015 11:35:55
Citaat van: Dirk342 op 14-02-2015 09:28:38
Precies en ook precies daarom had ik over de reparatiewijze al niets of nauwelijks iets gezegd....  Met een camera kijken heb je dus geen hol aan, is alleen maar extra werk.

Bovendien, je moet al een verdomd goede camera hebben (hoge resolutie) wil je echt wat duidelijks kunnen zien.  Het enigste waar ik hier een camera voor gebruik, is om de zuiger te bekijken en of er geen stuk klep / zuigerveer opligt.  Verder heb je er weinig tot niets aan.

Terwijl als je 1 van deze dingen in 1 van de cilinders ziet je meteen weet wat er aan de hand is. De auto hoeft niet naar een garage gesleept te worden en een aantal hier hebben best een endoscoop. Is dus gratis. Gaat allemaal duur genoeg worden denk ik. Daarna kun je nog een lek test doen wat dat geeft inderdaad wat meer zekerheid.
Gaan we het nog een keer proberen nu iets langzamer dan voor de iets minder technisch aangelegde mensen (terwijl deze mensen juist denken dat ze wel technisch zijn)....

OK, jij gaat met een camera / endoscoop 1 cilinder bekijken en wat zegt jou dat dan ?  Stel nu dat je een stuk klep ziet liggen, trekt de kop er vervolgens af, laat deze reviseren tegen een x-bedag en bouwt het zooitje weer in elkaar (want je hebt alleen die ene cilinder gecontroleerd), maar helaas een blowby op cilinder nummer weet ik veel.....  Immers je heb gen lektest gedaan !

Nu ga jij, met je geoefend oog, alle cilinders langs met de camera / endoscoop en wederom stel je vast dat op 1 cilinder een stuk klep op de zuiger ligt.  Jottem, gevonden !  Kop eraf, reviseren, terugbouwen en wederom heb je de blowby op cilinder weet ik veel.  Want dat kun JIJ niet zien als de kop eraf is !

Het enigste wat je weet momenteel is dat er 1 of 2 cilinders geen of nauwelijks compressie hebben en dat beide cilinders andere zijn als toentertijd de compressie is opgemeten !  Dat verschil in compressie kan een meetfout zijn, kan idd, maar ik zou heel voorzichtig hierin zijn en dus een lektest doen zoals Emiel al voorstelde.  Het is niet voor niets dat een hoop mensen die echt kunnen sleutelen zich hier al buiten hielden....

Maar als jullie graag blokken vervangen (lees kosten maken) prima natuurlijk, by me gast zou ik zeggen !

Ohja, voordat hier gezeur over komt; ik ben me heel bewust dat bovenstaand stukje heel arrogant over kan komen, so be it dan.  Helaas....  Maar nogmaals de mensen die echt kunnen sleutelen hebben zich of helemaal niet, of terzijde zich hiermee bemoeid om precies de reden die hierboven vermeld staat.  Een hoop mensen (die idd wat kunnen) kunnen dit hier niet zeggen door wat voor reden dan ook, ik ben in de positie dat ik dit wel kan !

Bouke

Zal eens kijken voor zo'n lek/ druk test en dan kijken of we daar wat wijzer van worden. Het is wel een goed plan denk ik. Dus word vervolgd.
Eerst maar zorgen voor wat licht en wat warmte in het nieuwe klus hok.

V70 400K+

Bauke heb nog een primaeheat 3kw ventilatorkachel liggen nieuw in doos. Als je d'r wat aan hebt, gebruik 'm zolang je wilt.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Bouke

Citaat van: V70 400K+ op 14-02-2015 20:10:46
Bauke heb nog een primaeheat 3kw ventilatorkachel liggen nieuw in doos. Als je d'r wat aan hebt, gebruik 'm zolang je wilt.
Tnx, ik hou dat ff in mijn achterhoofd :)

StefanCJ

Opmerking van Dirk klinkt logisch. Ik ben benieuwd naar wat de oorzaak van de ellende is.

elianmars

Citaat van: Bouke op 14-02-2015 20:12:49
Citaat van: V70 400K+ op 14-02-2015 20:10:46
Tnx, ik hou dat ff in mijn achterhoofd :)

Is wel erg warm hoor, zo'n ding in je achterhoofd  :P

leons850

Citaat van: Dirk342 op 14-02-2015 19:10:09
Citaat van: leons850 op 14-02-2015 11:35:55
Citaat van: Dirk342 op 14-02-2015 09:28:38
Precies en ook precies daarom had ik over de reparatiewijze al niets of nauwelijks iets gezegd....  Met een camera kijken heb je dus geen hol aan, is alleen maar extra werk.

Bovendien, je moet al een verdomd goede camera hebben (hoge resolutie) wil je echt wat duidelijks kunnen zien.  Het enigste waar ik hier een camera voor gebruik, is om de zuiger te bekijken en of er geen stuk klep / zuigerveer opligt.  Verder heb je er weinig tot niets aan.

Terwijl als je 1 van deze dingen in 1 van de cilinders ziet je meteen weet wat er aan de hand is. De auto hoeft niet naar een garage gesleept te worden en een aantal hier hebben best een endoscoop. Is dus gratis. Gaat allemaal duur genoeg worden denk ik. Daarna kun je nog een lek test doen wat dat geeft inderdaad wat meer zekerheid.
Gaan we het nog een keer proberen nu iets langzamer dan voor de iets minder technisch aangelegde mensen (terwijl deze mensen juist denken dat ze wel technisch zijn)....

OK, jij gaat met een camera / endoscoop 1 cilinder bekijken en wat zegt jou dat dan ?  Stel nu dat je een stuk klep ziet liggen, trekt de kop er vervolgens af, laat deze reviseren tegen een x-bedag en bouwt het zooitje weer in elkaar (want je hebt alleen die ene cilinder gecontroleerd), maar helaas een blowby op cilinder nummer weet ik veel.....  Immers je heb gen lektest gedaan !

Nu ga jij, met je geoefend oog, alle cilinders langs met de camera / endoscoop en wederom stel je vast dat op 1 cilinder een stuk klep op de zuiger ligt.  Jottem, gevonden !  Kop eraf, reviseren, terugbouwen en wederom heb je de blowby op cilinder weet ik veel.  Want dat kun JIJ niet zien als de kop eraf is !

Het enigste wat je weet momenteel is dat er 1 of 2 cilinders geen of nauwelijks compressie hebben en dat beide cilinders andere zijn als toentertijd de compressie is opgemeten !  Dat verschil in compressie kan een meetfout zijn, kan idd, maar ik zou heel voorzichtig hierin zijn en dus een lektest doen zoals Emiel al voorstelde.  Het is niet voor niets dat een hoop mensen die echt kunnen sleutelen zich hier al buiten hielden....

Maar als jullie graag blokken vervangen (lees kosten maken) prima natuurlijk, by me gast zou ik zeggen !

Ohja, voordat hier gezeur over komt; ik ben me heel bewust dat bovenstaand stukje heel arrogant over kan komen, so be it dan.  Helaas....  Maar nogmaals de mensen die echt kunnen sleutelen hebben zich of helemaal niet, of terzijde zich hiermee bemoeid om precies de reden die hierboven vermeld staat.  Een hoop mensen (die idd wat kunnen) kunnen dit hier niet zeggen door wat voor reden dan ook, ik ben in de positie dat ik dit wel kan !

Ik zal even respectvol reageren.
je hebt gelijk Dirk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

In de voorbereidingen ook maar deze besteldhttp://www.tools.vocor.nl/index.php?item=motorkaplamp-professionele-uitvoering---120-led_s&action=article&aid=1445&lang=NL dat leek mij wel handig
verder een lijstje met te bestellen dingen( roep gerust als ik wat vergeet)

-Distributie set met spanner en mee loop rol(was toch bijna aan de beurt)
-inlaatspruitstuk pakkingen
-carteventilatie set
-waterpomp
-evt vervangen keringen
-
-

Vulk

Die keerringen rond de bougiegaten?

Bouke

nee Thomas , bijv. nokkenaskeringen mocht het zover komen ;)

Emiel

Om de kop eraf te halen?

Bouke

Citaat van: Emiel op 15-02-2015 18:21:36
Om de kop eraf te halen?

Ja maar eerst kijken om de druktest uit te gaan voeren,daarna pas oordelen

Emiel

UserID6342

Bouke

Vandaag een ding opgehaald om te testen, dus van de week maar eens gaan proberen :)