B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Graag Kornelis ;) want ik weet het ff niet meer :-\

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-10-2013 18:46:18
Had je wel alle fouten gewist? Lampje in dash brandt niet?

Ewøut
Ja gisteren alles gewist,daarna een 10 km gereden en wezen tanken en vanmorgen op weg naar Lopik ging het kreng weer branden. Ik heb dan 3 cycli gehad en dan kan wel of niet branden,in mijn geval branden. En als het zo door gaat gaat ie ook br..... :evil:

maartendeb

Hoi, heb niet teruggebladerd en ben gelijk gaan tiepen, dus excuses als dit al bekend is :eusa_shifty:

Die van mij heeft de ECM-4801 melding ook gehad. Bij mij begon juist te spoken ná het plaatsen van de ferrita downpipe met 100cpi racekat + uitlaat. Beide lambdasondes waren toen al vervangen. Mij is toen verteld dat "de gemeten flow" langs de achterste sensor te hoog is, vanwege de racekat. Heb toen zitten googlen, volgens mij heeft oa IPD een spacer die je tussen de sensor kan zetten, alleen lijkt hun site het nu niet te doen, dus kan het even niet vinden. Zoiets als dit: http://www.amazon.co.uk/EXHAUST-LAMBDA-OXYGEN-SENSOR-SPACER/dp/B007TK7AX4.

Je kunt de lambda controle ook uit de software laten programmeren, wat ik destijds heb laten doen bij Fasttech. Volgens Marco is het een kwestie van het lambda controle bitje om te zetten, dan krijg je de melding niet meer. Toen ik na het 19T ont-tunen mijn originele (Rica) software weer terug kreeg, heeft hij alsnog dat bitje voor me omgezet en rij ik tot op heden lampjevrij.

Alleen de controle werking van de achterste sonde wordt hiermee uitgezet. De achterste sonde moet dan nog wel werken/signaal geven (binnen welke waarden staat in Vida als het goed is), anders krijg je ECM-2A0A (rear heated oxygen sensor (H02S), bank 1 -  faulty signal.

Bouke

Dus jij denkt dat er toch een"lambdaspacer tussen moet :eusa_think: hmmmm daar had ik ook aan zitten denken.
Maar het lampje brandde al voor al het gewissel van de sondses en kat ed, alleen waren de storingen ook steeds anders. en nu ook van een oranje naar een groene vermelding. Dus met mijn simpele verstand zeg ik dan het moet iets klein zijn :eusa_shifty: misschien dus zo'n spacer toch weer proberen (ik had er al is een om te proberen van ET)

elianmars

Citaat van: maartendeb op 22-10-2013 19:38:31
Je kunt de lambda controle ook uit de software laten programmeren, wat ik destijds heb laten doen bij Fasttech. Volgens Marco is het een kwestie van het lambda controle bitje om te zetten, dan krijg je de melding niet meer. Toen ik na het 19T ont-tunen mijn originele (Rica) software weer terug kreeg, heeft hij alsnog dat bitje voor me omgezet en rij ik tot op heden lampjevrij.

Alleen de controle werking van de achterste sonde wordt hiermee uitgezet. De achterste sonde moet dan nog wel werken/signaal geven (binnen welke waarden staat in Vida als het goed is), anders krijg je ECM-2A0A (rear heated oxygen sensor (H02S), bank 1 -  faulty signal.

Bovenstaand had ik Bouk ook al via Whatsapp laten weten. Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn wagen na monteren van de Ferrita dp met 100 cpi kat.

Is er ook door Fasttech uit geschreven. Marco is er nog een behoorlijke tijd mee bezig geweest, trouwens.

elianmars

Maar misschien toch eerst nog de spacer van ET er tussen zetten om te zien of die toch wil werken, nu beide sondes vervangen zijn, Bouk.

Je had 'm alleen al terug gestuurd, toch?

Sbv

Je zou eens voorzichtig bij FT kunnen informeren of het kan en tegen welke prijs. De adapter kost ook geld tenslotte

Bouke

Citaat van: elianmars op 22-10-2013 21:37:13
Maar misschien toch eerst nog de spacer van ET er tussen zetten om te zien of die toch wil werken, nu beide sondes vervangen zijn, Bouk.

Je had 'm alleen al terug gestuurd, toch?
Ja die ligt weer bij ET ;)

Bouke

Zo net de titans opgehaald met San en nu nog op weg naar ET om toch nog zo'n spacer voor de lambda te halen en proberen.

MarcoV

Doe ze maar de groeten daar  ;D

MarcoV

Sbv

Citaat van: Bouke op 23-10-2013 14:53:54
Zo net de titans opgehaald met San en nu nog op weg naar ET om toch nog zo'n spacer voor de lambda te halen en proberen.
en zit er ook inmiddels weer op. Foutmelding gereset en nu duimen dat het weg blijft, anders nog iets met een ring doen en als dat niet werkt slachtfeest  :evil:

Sbv

Citaat van: Lunadust op 23-10-2013 18:38:58
"Slachtfeest"? Gaan we groen nu ook al discrimineren?
Als het ding zich niet kan gedragen dan moeten er passende maatregelen genomen worden.

Een groene auto trek storingen aan was de conclusie van o.a. Taranis en ArjenT5R

elianmars

Welja, laat het werken maar weer aan anderen over ::)

;D

De velgen zien er weer super uit, mannen.

Wat betreft de spacer:  :eusa_pray:

mehn

Zo net de titans opgehaald

Doe maar eens een foto, dan kan ik zien hoe het bij mij uit gaat zien :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: mehn op 23-10-2013 18:52:42
Zo net de titans opgehaald

Doe maar eens een foto, dan kan ik zien hoe het bij mij uit gaat zien :P