B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Daar had ik gisteren niet aan gedacht Bouke, jij hebt natuurlijk penbobines!
Mooi dat het gevonden is, kunnen wij ook een keer een sprintje trekken.  :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

nu hopen dat het 1 bobine is, bij twijfel zou ik ze zelf gelijk allemaal vervangen, kan het maar klaar zijn. Volgens mij is het een zeer nette prijs

Bouke

Ja de prijs gaat nog , maar 5 is toch 360€ ,maar zal vast binnenkort de rest ook nog een keer doen :eusa_shifty:
Eerst dop 2 dit weekend van een verse distri voorzien :eusa_dance:

Bouke

Vanochtend heeft Ronald mij weer bij Olov gebracht waar de nieuwe penbobine klaar lag samen met een nieuwe set uitlaatspruitstuk pakkingen. Daar gelijk de bobine er in gezet en de motor liep weer goed op het eerste gevoel, maar rookte wel wat blauw. Maar dat zou kunnen omdat eerst niet lekker liep. Maar op de snelweg liep hij toch niet zo als het hoort en volgens Ronald die achter mij reed rookte hij blauw op de rechter pijp en links niet. Ik ben er wel mee thuis gekomen in een rustig tempo gelukkig. Binnenkort maar even testen met de bobines van dop2. En ff uitlezen natuurlijk. Maar vandaag ff niet :eusa_shifty:

Bouke

Vanochtend de bobines gewisseld op de nieuwe na met die van dop2. En hij loopt iets mooier. Stationair loopt hij igg erg mooi, dat was met die ene  bobine vervangen al weer goed eigenlijk. Maar zodra je vermogen gaat vragen gaat het mis en begint meneer te bokken. En als je rustig rijd gaat het eigenlijk prima.
Verder nog een nieuwe bovenste motorsteun gemonteerd, niet dat hij al slecht was , maar van dop2 wel dus die heeft nu de steun van dop1 ;D
Conclusie is dat ik steeds meer denk dat het met de turbo te maken heeft :eusa_think:

leons850

Brandstof druk al gemeten?
We hadden het er deze week al over vandaar.
En zoeken naar vacuüm lekkage, mss ergens een slangetje af? Foutcodes uitgelezen?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Citaat van: leons850 op 05-07-2014 18:47:07
Brandstof druk al gemeten?
We hadden het er deze week al over vandaar.
En zoeken naar vacuüm lekkage, mss ergens een slangetje af? Foutcodes uitgelezen?
Nee nog niet gedaan allemaal :eusa_shifty:

Martijn_B

Door een turbo bokt hij niet...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Dat bleef idd ook nog door mijn hoofd spoken ;)

The Volvoboy

Dop 1 wordt jaloers... :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

brandstof pomp zou best kunnen. Binnenkort eens even wat meer in detail kijken Bouke

Bouke

Vanochtend naar garage KIM geweest om van dop2 de distributie te vervangen en de radiator.  Al daar eerste een bakkie gedaan want 9:00 is toch vroeg op zondag als je zaterdag laat naar je bed gaat ;D. Halverwege kwam Sander ook nog ff helpen en was de klus redelijk vlot gelopen tot ik het overdruk slangetje weer op de radiator wilde zetten. Daar zit nundenju geen aansluiting op. Maar al snel vond Sander de oplossing, gewoon een ander thermostaathuisdekeseltje monteren met een aansluiting voor zo'n slangetje. En het werkt perfekt :eusa_dance:
De terug reis is goed verlopen met een grote smile op mijn gezicht  :D.
Ook nog een stukje met de witte XC gereden nu hij onderhanden is genomen maar wat een verschil met eerst, echt een heerlijke bak. Daar ga je echt veel schik van hebben.
Kornelis en Sander weer bedankt en het was weer gezellig :eusa_clap:  

Marc O.

Had ook nog effe langs willen komen, maar ben de hele middag bezig geweest om een rammel te elimineren ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Graag gedaan Bouke.
@marc: is het nu dan ook opgelost?

maruska

mooi zo Bouke ! op naar de volgende klus :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R