B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Da's mooi balen Bouke :-\ Hopelijk is het blok zelf nog heel.... Ander blok vinden moet niet zo'n probleem zijn lijkt me. Blok in de S60/V70N T5 is hetzelfde dacht ik.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Zo weer een update van de doppies.
Dop2:
Ik had bij Joost een andere dynamo gekocht voor dop 2 omdat die niet meer bij laade en het acculampje bleef branden. Die hebben we ( Sander , Leon en ik) gewisseld . Het was anders dan bij de 850 ed om de spanning van de multiriem te halen , maar het was gewoon aan de spanner draaien ik de richting van de klok en van andersom. Verder moesten ook de bouten waar de aircocompressor mee vast zit iets los en de drie bouten van de dynamo en de pluskabel en een stekkertje. Daarna kon hij er met wat handige bewegingen er uut en de vervanger er weer in.

Bij Dop 1
Daar hebben we een copressie test gedaan met de volgende uitslag  1-> 7,5  2-> 11,5  3->11,5  4->11,5  5->12. Dus 1 cylinder is minder. Verder had ik nog nieuwe bougies gekocht en die hebben we er in gedaan. Met uitdraaien van een bougies brak er een die was niet fris bleek maar na een testrit bracht dat geen verbetering helaas. Dus binnenkort ga ik met KIM de boel door meten of het in de bekabeling ligt.

Wordt vervolgd :eusa_shifty:

leons850

Citaat van: Bouke op 31-07-2014 10:24:03

Daar hebben we een copressie test gedaan met de volgende uitslag  1-> 7,5  2-> 11,5  3->11,5  4->11,5  5->12. Dus 1 cylinder is minder.

Moet wel bij vermeld worden dat dit met koude motor was. ;)
Ik weet dat het eigenlijk met warme motor moet maar als je de rest van de waardes ziet valt het wel op.  :o

Toch denk ik nog steeds dat het in de bekabeling van je bobines zit.
Ben benieuwd.

Ach en die dynamo was een leuk klusje. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Daar hebben we een copressie test gedaan met de volgende uitslag  1-> 7,5  2-> 11,5  3->11,5  4->11,5  5->12. Dus 1 cylinder is minder.

Is jouw uitlaat van voor naar achter dubbel of splitst ie pas achter? Als ie van voor naar achter dubbel is, klopt het wel mooi dat ik rechts blauwe rook zag en links niet.

KIM

Tsja, 7,5 is naar mijn idee niet voldoende compressieverlies voor een lekke klep. Ik vrees dat het op zuigerveren neerkomt.
Heb je de test nog kunnen doen met een beetje olie op de zuigers? => daarmee kun je zuigerveren uitsluiten.

Ik hoop dat we het lek eens boven gaan krijgen in ieder geval. Een ontstekingsprobleem verklaart wel waarom die eerste kat zo slecht was. Het zou me niet verbazen als het probleem er al vanaf het begin dat jij m hebt er in zit; de bewering van Leon is dus wel heel plausibel.

)()()sT

Citaat van: Taranis op 31-07-2014 10:33:09

Is jouw uitlaat van voor naar achter dubbel of splitst ie pas achter? Als ie van voor naar achter dubbel is, klopt het wel mooi dat ik rechts blauwe rook zag en links niet.

Zo'n AWD pijp is ook enkel tot de linker demper. Van daaruit loopt er weer een pijp naar de rechter demper.

Wel balen Bouke, hopelijk komen jullie er snel achter...

UserID6342

Idd balen Bouke, zou de test nog eens een keer doen zowel met koude als warme motor.  En net zoals Kornelis zegt, met en zonder olie...  Maar ook ik vrees voor je zuigerveren helaas.  Als dit mocht blijken uit de compressietest, zou je het kunnen overwegen om eens een klein beetje ATF olie (tijdelijk) even toe te voegen aan je motorolie.  Dit omdat je dan de kans hebt dat de zuigerveren weer losgebrand worden.

Het is een behoorlijk doeltreffend paardenmiddeltje wat een beetje met voorzichtigheid moet worden uitgevoerd, maar daar zijn de mensen hier wel voor te vinden op het forum.

Bouke

Zitten die zuiger veren dan vast? Of is het slijtage?  Buiten het compressie verhaal wat er altijd al was, is nu denk ik het ontstekingsgebeuren het grootste probleem. Mede gezien de plofjes met stationair lopen en ook het knipperende mm lampje bij de vraag naar vermogen.
Het gaat volgens mij een lastige landurige zoektocht worden vrees ik :-\

Bouke

Citaat van: Dirk342 op 31-07-2014 11:30:19
Idd balen Bouke, zou de test nog eens een keer doen zowel met koude als warme motor.  En net zoals Kornelis zegt, met en zonder olie...  Maar ook ik vrees voor je zuigerveren helaas.  Als dit mocht blijken uit de compressietest, zou je het kunnen overwegen om eens een klein beetje ATF olie (tijdelijk) even toe te voegen aan je motorolie.  Dit omdat je dan de kans hebt dat de zuigerveren weer losgebrand worden.

Het is een behoorlijk doeltreffend paardenmiddeltje wat een beetje met voorzichtigheid moet worden uitgevoerd, maar daar zijn de mensen hier wel voor te vinden op het forum.
Hoe veel gooi je er dan in Dirk? En kan dit verder geen kwaad?

maruska

Citaat van: Bouke op 31-07-2014 12:15:55
Zitten die zuiger veren dan vast? Of is het slijtage?  Buiten het compressie verhaal wat er altijd al was, is nu denk ik het ontstekingsgebeuren het grootste probleem. Mede gezien de plofjes met stationair lopen en ook het knipperende mm lampje bij de vraag naar vermogen.
Het gaat volgens mij een lastige landurige zoektocht worden vrees ik :-\
we gaan gewoon van alles doormeten Bouke !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Lunadust

Een compressie einddruk van 7,5 bar is laag genoeg om een slechte verbranding te veroorzaken met plofjes tot gevolg.

Een koffiebekertje atf is vaak wel voldoende
En dan een paar honderd kilometer rijden met niet al te zware rechtervoet.
Techneut, geen dichter.

Bouke

Dat compressie verhaal had ik voor het tunen ook en toen had ik echt nergens last van, dat het niet hoort snap ik , maar twijfel wel of dit de oorzaak is.

Sbv

Bouke,

Zet je foutcodes hier nog even neer. ECM-3502 en ECM 3503 uit mijn hoofd

leons850

Persoonlijk zou ik eerst de boel doormeten, er zijn er volgens mij genoeg die je daar mee willen en vooral kunnen helpen, ik wil je best helpen maar ik heb daar niet genoeg kaas van gegeten.
Wanneer je 100% zeker weet dat dat in orde is zou ik de methode van Dirk er wel bij proberen, wat Dirk zegt kunnen het vastzittende zuigerveren zijn, zo hard lijken ze namelijk niet te slijten bij Volvo en dat vastzitten heb ik hier meer gelezen.
Dat van die ATF heb ik vroegah ook gedaan bij een aantal motoren waar ik aan gesleuteld heb en heeft toen wel tot het gewenste resultaat geleid.
Zijn er in de buurt toevallig mensen die voor deze blokken weten hoe veel e.d?
Ik reed toen altijd gewoon al die km's in 2 of 3x, en tussendoor helemaal latenafkoelen. Als we dat weten, gaan we dan een regio toerrit doen Bouke?  :angel:
Leer ik de omgeving ook nog eens kennen. ;D

Citaat van: Sbv op 31-07-2014 13:29:41
Bouke,

Zet je foutcodes hier nog even neer. ECM-3502 en ECM 3503 uit mijn hoofd

Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij heb je gelijk.
Met de testrit samen met Bouke voelde je dat hij duidelijk inhield.
Eerst dachten we toch weer aan de bak maar toen Bouke iets beheersder probeerde toen voelde het echt als inhouden waar dat misfire verhaal weer lijkt te kloppen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Codes zijn idd ecm 5302 en ecm 5303