B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Goed bezig! Je weet de spanning aardig op te bouwen zo :)
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je de reden van de verminderde compressie op cilinder 1 weet te vinden. Hoorde je daar niets lekken?

Wat is er aan die lektest nu precies anders dan gewoon een luchtslang in de cilinder?

elianmars

UserID6342

Citaat van: Taranis op 19-02-2015 21:15:37
Goed bezig! Je weet de spanning aardig op te bouwen zo :)
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je de reden van de verminderde compressie op cilinder 1 weet te vinden. Hoorde je daar niets lekken?

Wat is er aan die lektest nu precies anders dan gewoon een luchtslang in de cilinder?
Met een lektest kun je veel meer zien (per cilinder), een blowby zul je op deze manier zoals nu uitgevoerd nooit kunnen ontdekken maar een of meerdere gare klappen wel.

Je moet het eigenlijk zo zien, met een fatsoenlijke set kun je cilinder per stuk op druk zetten en zien/horen waar deze lekt.  Bovendien heb je nog een meter die laat zien hoeveel druk de betreffende cilinder vasthoud (en ook als deze dus terug loopt en lekt ergens).  Ook kun je met een koppelstuk, het drukverlies tussen 2 cilinders inzien.

Simpel gezegd, de cilinderlektest is uitgebreider !

Maar de kleppen, zoals op de foto van Marcel te zien zijn, is zo wie zo al helemaal waardeloos...

UserID25761

leons850

Zo ook weer in IJsselstein.
was even schrikken bij het zien van de kleppen van cilinder 2.
Cilinder 1 is in ieder geval een keer te warm geweest aan de kleur van de kleppen te zien.
Cilinders zien er allemaal nog erg netjes uit, heb wel geadviseerd om te meten of ze nog rond zijn ipv ovaal.

De stukjes, als ze al door de turbo heen zijn gegaan dan heeft hij er niets van gevoeld zo lijkt.
geen speling te voelen, echt niets.
Alle schoepen zitten er nog op en aan dus...

Appart verhaal.

Was gezellig heren, ook leuk om eens uitbundig kennis te maken met Marcel. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Sorry Leon, ik zal me een volgende keer proberen in te houden  :-[  ;D

Leuk je eindelijk eens te ontmoeten! :)

elianmars

Cilinder 1:

Hoe kan dit en de schade van de kleppen van cilinder 2 ontstaan?

leons850

Ontstekingsproblemen.

Geeft niet Marcel, allemaal mens en ik kan er hartelijk om lachen. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 400K+

Zou het ook verkeerd mengsel kunnen zijn?

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

leons850

Citaat van: V70 400K+ op 20-02-2015 00:33:11
Zou het ook verkeerd mengsel kunnen zijn?

Zou kunnen maar de auto heeft recent nog aan een AFR meter gehangen dus lijkt mij niet.

Daarbij is er een mooi verleden met ontstekingsproblemen bekend bij de auto. Maar goed zeker weten doe ik ook niet.
Mogelijk dat een aantal experts morgen wel reageren.

Bouke

Zo heden avond weer verder gegaan met Marcel om de rest los te halen waar later Ries en Léon ook nog kwamen assisteren. Wat moest er nog los? Nou het inlaatspruitstuk, thermostaathuis  , wat vacuüm leidingen, uitlaatspruitstuk. Die laatste hebben we verruild voor de turbo en wat kvs leideingen en de olie leidingen. Nu ging het meeste redelijk los op een boutje van de turbo na die zit wel op zo' n kolere plek dat met bijna niks er bij komt en als dat lukt de kan je weer geen slag maken :evil:  Maar goed uiteindelijk hebben we het gefixt en kon de kop er af. En bleken de zuigers netjes en in de wanden zitten de fabrieks hoonsporen er nog in.
Daarna de kop omgedraaid( de stoters waren er al netjes uit)  daar zagen we wat we eigenlijk ook verwachte een kapotte klep aan de uitlaat kant.
Hier nog wat plaatjes bij het praatje.

V70R^2

Dat beetje wit aan een uitlaatklep lijkt me niet zo vreemd, is toch het heetste onderdeel in die kamer. Als de inlaatklep wit wordt zou ik wel vraagtekens erbij zetten :P Je wilt niet weten hoe wit de kleppen en het turbinehuis bij mij zijn :-X

Is er elders nog schade ontstaan door die brokjes van de klep? En al een mogelijke oorzaak tot afbreken?

KIM

Een slecht sluitende klep kan dit natuurlijk al veroorzaken op termijn. Misschien toch de hydraulische klepstoters?
In ieder geval de fuel trim waarden straks tijdens het rijden maar goed in de gaten gaan houden.

Bouke

Citaat van: KIM op 20-02-2015 09:11:06
Een slecht sluitende klep kan dit natuurlijk al veroorzaken op termijn. Misschien toch de hydraulische klepstoters?
In ieder geval de fuel trim waarden straks tijdens het rijden maar goed in de gaten gaan houden.
Stoters zijn hydaulische,heb ik ff na gevraagd bij Hooftman ;)

grijzev70tdi

Zie je snel genoeg of ze kapot zijn of niet. Je hebt ze er toch uit liggen

Grolsch, het klinkt al lekkerder