B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Gaat niet ivm Canbus ;) iig niet makkelijk ;D

MrCain

Citaat van: Bouke op 10-07-2015 21:31:37
Gaat niet ivm Canbus ;) iig niet makkelijk ;D
Hmmm.....jij hebt zon "moderne" volvo ;D das inderdaad wat minder simpel....jammer...

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Bouke

Kuch wat een stof hier :eusa_shifty: het heeft een beetje stil gestaan hier. De spullen voor de CV in de schuur, die waren uit het zeeuwse op een rit naar Noorwegen afgeworpen bij KIM alwaar ik ze maandag weer heb opgehaald. Dus binnenkort gaat het spul er op en ook gelijk een nieuwe inlaatspruitsukpakking en een pakking voor de ETM. Die ga ik schoonmaken en eigenlijk ga iker vanuit dat alles het dan weer normaal doet. De schade is helaas nog niet gemaakt omdat die kolere verzekering van de tegenpartij gewoon niet opschiet. Mijn verzekering zit er bovenop maar heeft nog geen zicht op een teken dat er wat over de balk komt.
Ook had ik nog belooft aan David foto's te maken van het licht ( xenon) in de mistlampen op een donker stukkie Nederland. Dat was het bij KIM acht zijn schuur ;D

Alleen mistlampen aan

Alles aan

Alleen Dimlicht

innocenti

Goed man dat je daar nog aan dacht. Thnx. Maar lichtopbrengst voor mij niet voldoende om mijn mistlampen ook om te bouwen. Vallen niet op bij mijn lenslampen met bixenon.

Bouke

De ombouw stelt echt geen reet voor hoor , zeker niet voor jou als lampen verbeteraar. Je hoeft alleen de lamphouders maar aan te passen meer niet.

innocenti

Citaat van: Bouke op 08-10-2015 22:00:31
De ombouw stelt echt geen reet voor hoor , zeker niet voor jou als lampen verbeteraar. Je hoeft alleen de lamphouders maar aan te passen meer niet.
Dank je voor t compliment. Maar de aangepaste LED lampen in de mistlampen zijn voldoende om gezien de worden. En met de lenslampen heb ik zoveel licht dat xenon mistlampen waarschijnlijk niks toevoegen.

Bouke

Gisteren was het eindelijk zo ver. We hebben doppie voorzien van een nieuwe Carterventilatie en de ETM schoongemaakt. Dat viel eigenlijk wel mee, wel zat er een oliefilmpje in inlaatspruitstuk.

Ook is er een nieuwe pakking bij het spruitstuk en bij de ETM gegaan. Bij de cv zat eigenlijk geen troep of iets dergelijks.
Het losmaken van met name dat kraaienpootje waar kvs doorheen loopt en ook vacuum op zit is niet echt een fijn klusje om maar niet te spreken over het vastmaken. Dat kost namelijk af en toe een stukkie behang.

We waren bij Marcel in zijn werkplaats en zijn auto was er ook aan toe daar zijn Mars en Sander mee aan het stoeien gegaan en Mark en ik aan doppie. Natuurlijk waren er weer apenkoppen koeken ed. bij de koffie zoals wij dat gewend zijn ;D

Maar goed alles is gelukt maar het duurde wel langer dan gepland mede door die kraaienpootjes , maar ook omdat er eent boutje van de ETM vandoor is gegaan en niet meer te vinden was. Die heb ik vandaag gehaald en gemonteerd. Bij de dealer kreeg ik een hartverzakking van de prijs (13,45€) voor 1 boutje. Die heb ik maar ergens anders gehaald en daar kreeg ik er twee gratis :eusa_dance:
Toen ik gisterenaar huis reed voelde de auto als nieuw aan zonder gezeur, meer power en zuiniger, ik was helemaal gelukkig. Ook vandaag ging het goed, maar toen ik ging tanken en weer weg reed plopte het ets lampje weer aan grrrrrrr en 4 km verderop op een rotonde hoorde ik een klein plofje en daarna ging de lampjes branden en viel de motor uit. Ik dacht een ic slang maar dat was het , wel kwam er een miniem rookwolke uit het luchtfilter. Verder niks te zien. Daarna maar proberen of hij er weer zin in had en verdomt hij deed het, geen lampjes en mooi lopen.  
Wie een idee heeft laat maar horen.

Emiel

1 van de sensoren los in de IC buis naast de gasklep?

maruska

zoals gezegd Bouke, kijk eens goed naar de massa van de ecu unit. Emiel zijn tip is ook een goede !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Bouke

Citaat van: Emiel op 29-10-2015 20:30:08
1 van de sensoren los in de IC buis naast de gasklep?
Die zittenzoals ze horen ;) maar zou het kunnen dat massa kabels hier iets mee van doen hebben?

UserID6342

Kan, maar is niet echt waarschijnlijk omdat hij het in mijn opinie dan vaker zou moeten doen, denk ook idd ralle sensor of los contact in die bekabeling er naar toe.

Bouke

Met uitlezen komt elke keer naar voren : geen contact rempendaalsensor , geen gaspendaalsensor , lage doorstroom luchtmassameter , permanente storing regel uint, stand gesklephuis.
Deze is van eerder

KIM

Wijst een beetje richting een inleerprobleem met de ETM zo lijkt het...

Bouke

Wat wel verbetert is , is dat hij volgens mij niet meer rookt met gas geven. Ik zag tenminste geen wolken hangen in mijn spiegel ;D