Zeer hoog olieverbruik en blauw walmen

Gestart door WillemT5, 04-08-2013 22:05:29

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: Czeventig op 25-09-2013 23:28:54
Voor ongeveer 40 euro kun je eventueel zelf een compressie set aanschaffen.

Is eenvoudig zelf uit te voeren.
idd en het is ongeveer 10 a 15 minuten werk ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

NinaPaul

Bij de meeste op het forum is het allemaal "zo gedaan", maar brengen de auto zelf weg als er iets stuk is.
Hebben de informatie van "horen zeggen" etc.

Zou graag weten hoe jij dat in minder dan 15min. doet!

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

De test duurt bij mij toch echt ongeveer tien minuten. Ik heb alleen wat meer tijd nodig om de intercoolerbuis, het deksel en de kabel weg te halen en de bobine los te koppelen en allemaal weer terug te zetten.  ;)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

kulk

Laatst nog een compressietest laten doen bij Berle, die deed het gratis en voor niks!

Tientje in de 'goededoelenpot' gedaan, iedereen blij.

Het stelt echt geen moer voor zo'n test, dus als een garage hier 80 euro voor durft te vragen zou het voor mij
het laatste bezoek aan die garage zijn.

NinaPaul

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 07-10-2013 11:11:48
De test duurt bij mij toch echt ongeveer tien minuten. Ik heb alleen wat meer tijd nodig om de intercoolerbuis, het deksel en de kabel weg te halen en de bobine los te koppelen en allemaal weer terug te zetten.  ;)

Dus is het in totaal meer werk.

Onder het mom van "je meet altijd wel wat"?!

Temperatuur van de motor, uitschakelen benzine/diesel/lpg, uitschakelen ontsteking, gasklep demonteren/vol open zetten, rondraai snelheid, meerdere testen, etc. Dan is het enkel de vraag wat je wenst een echte meting! of een indicatie!

Interpretatie verschil denk ik dan maar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz