Klap sleutel X70

Gestart door arjen850, 04-08-2013 22:50:48

Vorige topic - Volgende topic

clemturbo

Nou die van mij lag vanavond al uit elkaar, bij het starten kwam de delen van de baard uit elkaar.
Dit komt zoals Hiker al schreef, door de torsie van de baard op het plastic, komen de 2 delen los van elkaar, en ligt de boel op de mat
en de baard zit in het contactslot, pffffffffffff
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

TOHCIM

Bij mij is de sleutel al sinds ruim twee weken in gebruik.
Dit probleem hat ik ook.
De oplossing: de twee kunstof delen waartussen de sleutel baard scharniert me 2K lijm aan elkaar vastzetten, je merkt het verschil meteen.
De groeten uit Frankrijk
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Hiker

Citaat van: clemturbo op 22-08-2013 18:24:31
Nou die van mij lag vanavond al uit elkaar, bij het starten kwam de delen van de baard uit elkaar.
Dit komt zoals Hiker al schreef, door de torsie van de baard op het plastic, komen de 2 delen los van elkaar, en ligt de boel op de mat
en de baard zit in het contactslot, pffffffffffff

Welke variant heb jij?
- ebay
- marktplaats GLCParts
- priad

Ik zal er eens ee drup lijm tussen zetten
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

dopie

Die van GLC geen problemen mee.

clemturbo

Die van mij komt van  GLCParts.

Hiker

Citaat van: clemturbo op 22-08-2013 19:22:21
Die van mij komt van  GLCParts.

Mmmmm het lijkt dus variabel:
- dopie's glc = ok
- clemturbo glc = nok
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

clemturbo

Nou ik ben er klaar mee, voor de zoveelste keer geprobeerd dat veertje op spanning te brengen, ja de verkeerde kant op.
Maar uitklappen ho maar, hij ligt in de la, oude afstandsbediening weer compleet gemaakt. Gewoon weer sleutel en extra kastje.

FrankvdAa

Heb er twee besteld via eBay, hopelijk zit er i.i.g. 1 goede bij. :eusa_wall:
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Hiker

Citaat van: FrankvdAa op 22-08-2013 20:47:26

Konden we niet weten...dus don't blame yourself

FrankvdAa

Citaat van: Hiker op 22-08-2013 21:12:40
Citaat van: FrankvdAa op 22-08-2013 20:47:26

Konden we niet weten...dus don't blame yourself

Is ook niet zo'n ramp qua uitgave, maar baal er wel van als het straks van die rotzooi blijkt... maargoed, eerst maar eens afwachten wat er komt en anders kunnen we nog aan het lijmen als dat blijkt te werken ;)

Hoe zit dat trouwens met dat R kapje... past toch niet helemaal?
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

dopie

4 keer met de klok mee het veertje ronddraaien en dan met een plat mesje op het buitenste pootje drukken. En dan klepje erop drukken tot op het mesje en dan mesje wegtrekken en dichtklikken :) (dan moet het goed gaan).

Hiker

Citaat van: dopie op 22-08-2013 21:20:34
4 keer met de klok mee het veertje ronddraaien en dan met een plat mesje op het buitenste pootje drukken. En dan klepje erop drukken tot op het mesje en dan mesje wegtrekken en dichtklikken :) (dan moet het goed gaan).

Ik krijg de veer wel op spanning maar zodra de sleutel in het slot zit en draaid (zonder dat je hem dichtklemt) komen de helften licht van elkaar. Omdat ze in elkaar schuiven.

Komen ze met lichte druk bij jou niet vam elkaar?

dopie

Nog niet, (kom nu alleen moeilijk bij het dakraamknopje met deze sleutel) :).

weyert

ook aangekomen na zes dagen , is snel, bij het aanbrengen van een dunne sleutelring komen de twee plastic helften los
vastplakken is een oplossing maar hoe vervang je dan de battery? zit inderdaad veel speling op de sleutelbaard
v70 tdi 1998

arjen850

Klapsleutels die geleverd worden door priad, zijn reeds dicht geklikt, en de veer op spanning gebracht.. er wordt een handleiding meegeleverd waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je de transponder kunt plaatsen zonder de sleutel los e klikken.. je kunt het klap gedeelte eventueel me een druppel secondelijm dicht lijmen, de batterij kan dan nog gewoon vervangen worden.. (dit dus als tip voor sleutels niet via Priad) ;) ;