Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Stefan auto correct: gewoon originele draagarmen nemen, al teveel gedoe met neppers gehad. Wellicht tegen de zomer wel preventief onder de v.

Vulk

Dat doet de mijne ook, binnenkort komen er nieuwe remklauwen op.

ZC3rr0r

Jahaaaa, de V is weer thuis :)

....en nu lekt het rond de antennevoet :(

elianmars

Citaat van: ZC3rr0r op 14-01-2014 17:29:42

Zolang het geen olie is........  :P

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 14-01-2014 20:04:18

Wij houden je wel op de been hoor  ;D

Hans Duiven

Citaat van: grijzev70tdi op 13-01-2014 16:25:23
Citaat van: ZC3rr0r op 13-01-2014 14:56:01
Citaat van: Sbv op 13-01-2014 14:46:51
Je kan ook de losse bussen nemen en die erin laten persen.

Ik ben zelf 2 maal voor originele Volvo draagarmen gegaan omdat ik geen zin heb om ze snel weer te vervangen

Twee losse PU bussen waren samen 60 euro voor zover ik heb kunnen vinden.
Dan schroef ik voor die 2 tientjes liever de hele arm om, gaat een stuk sneller en met minder kans op beschadiging (tenminste, op Volvo-Forum melden ze dat je slechts één, hooguit twee keer nieuwe bussen kunt persen voordat de arm gaar is).

Het aluminium wil nog wel eens knoep zeggen ja ;D

Bij Gerben Brouwer heb ik onlangs bussen laten persen in de originele draagarmen.
Ik begin er inderdaad maar niet zelf aan  ;D

Boeijke

Gisteren nog 1 gedaan. Met een goede pers stelt het niks voor.
Dop 23 ertussen. Die past precies op de bus.

ZC3rr0r

Gelukkig regent het meestal geen olie nee :P

ZC3rr0r

Antenne van de V vanavond ook weer ff gefixt.
Kon het rubber onder het antennevoetje nergens los krijgen en een nieuw voetje a zestig euro was me wat te gortig, dus ik heb mijn oude bekende "mijnheer dakraamkitstrip" erbij gepakt en zelf een voetje geboetseerd.

Netje vastzetten, randen afsteken en alle bitumenvlekken afpoetsen van het dak en klaar. Die lekt de komende 10 jaar gegarandeerd niet meer.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ZC3rr0r

Oh, da's minder :(
Ik kreeg er niks bijgezocht en de slopers wilden hem niet los verkopen.

Naja, tis nu ook opgelost, maar een origineel rubber is wel mooier :(

Taranis

Bestaande kit beetje wegsnijden en alsnog dat rubber er overheen freubelen?

ZC3rr0r

Goed, gisteren weer een drukke dag gehad.

Zijn begonnen met de V40: Draagarmbussen en controlarmbussen links en rechtsachter vervangen.
Veel persen, slijpen (vastgerotte stelbouten etc.) en gedoe later zat dat allemaal op z'n plek.

Fototje van de nieuwe bussen:

Ben blij dat het erop zit, de V ligt nu echt veel beter op de weg.

Ik blijf me echter wel verbazen over het gepruts van de "uitlijner" die het ding onder handen heeft gehad. Als je bedenkt dat 3 van de 4 stelbouten achter zo vast zaten dat ze doorgeslepen moesten worden om er beweging in te krijgen dan kan hij domweg niet heel veel gesteld hebben aan de wagen. Beetje jammer...

Nu alleen nog ff bij een echte uitlijner langs gaan (iemand nog een tip in omgeving Den Bosch?) die wel weet wattie doet...

De S60 hebben we ook nog ff op de brug gehad...

Het "goede" nieuws is dat de draagarmen voor en achter nog in orde zijn, met bandijzer in de hand weinig speling aangetroffen, zeg maar gerust: geen.
Ook de buitenste stuurkogels zijn prima, krijg geen speling waargenomen daar.

Ben dan ook een beetje door de opties heen qua trillingen bij het remgedrag.
Enige wat ik me nog kan bedenken zijn rotte veerpootlagers, versleten binnenste stuurkogels of kromme velgen. Maar in alle drie die gevallen zou ik ook problemen (lees: trillingen) moeten hebben tijdens optrekken en constante snelheid. In elk geval niet alleen bij afremmen...

Dus, ik moet iets over het hoofd zien. Wie o wie kan me de juiste richting op helpen?
(Als iemand een setje rechte velgen heeft liggen om mee te testen en die optie uit te sluiten dan hoor ik het overigens graag :) )

En toen, na het "goede" nieuws kwam er maar weer wat vervelend nieuws met de S...
Toen we onder de auto stonden viel het op dat de voortrein aan de rechter zijde nogal vet was, er hing in elk geval behoorlijk wat vettigheid aan het subframe en de lucht van verbrande olie was nogal stevig aanwezig.

De auto was al eens eerder aan deze kan heel vet geweest, maar dat hebben we destijds afgepoetst en afgedaan als "Onbekend /  mogelijk door bijvullen olie gebeurd" (vuldop zit immers ook rechts). Echter, nu het weer zo vet was was het tijd voor een grondigere inspectie.

Na het nodige afpoetsen, afvegen en het blok een tijdje laten lopen kwamen we tot de conclusie dat de krukaskering aan de multiriemzijde gaar was en het blok achter de poelie olie naar buiten drukt. :o

....zucht.
Vroeg Of Laat Veel Onkosten was het toch?

Ik houd het oliepeil voorlopig even goed in de gaten, zodra we terug zijn uit Zweden volgende maand gaan we hiermee wel weer aan de slag. Voorlopig is de geldput leeg en mijn geduld een beetje op wat de S betreft.
Heb van de week alle onkosten sinds aanschaf eens opgeteld, en voor dat geld had ik er nog anderhalve S60 bij kunnen kopen...deze mag inmiddels echt op de nominatie voor "miskoop van het jaar 2013".

ZC3rr0r

Elian, ik verdenk je inmiddels serieus van profetische gaven te hebben.
Eerst voorspellen dat mijn roffel het gaat begeven en nu voorspellen dat mijn D5 olie lekt.

Hoe doe je dat toch? :o

The Volvoboy

Pffff.... flink zuur weer....

Het is inmiddels zo dat ik als ik een melding krijg, ik dit topic aanklik met de gedachte "Wat zou er nu weer stuk zijn?" :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km