Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Een goede garage die je kunt vertrouwen is inderdaad erg belangrijk. Ik ben dan ook erg blij met de mijne.

Ik heb overigens de hoogte verstelling van de S40 gewoon uitgeschakeld, het zorgde alleen maar voor problemen en verstellen doe ik het in principe nooit.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ZC3rr0r

Citaat van: Snellebaksteen op 23-02-2014 11:39:57
Een goede garage die je kunt vertrouwen is inderdaad erg belangrijk. Ik ben dan ook erg blij met de mijne.

Ik heb overigens de hoogte verstelling van de S40 gewoon uitgeschakeld, het zorgde alleen maar voor problemen en verstellen doe ik het in principe nooit.

De eclectische hoogteregeling is ook geen afkeur.
Defecte stelschroef op de armatuur wel ;-)

ZC3rr0r

Hmmm, blijkbaar kunnen wij er ook naast kijken.

De krukaskeerring is toch niet lek in de S60, en de nokkenaskeerring gelukkig ook niet, waterpomp lekt ook niet, olieretour lekt niet, nee, het moest natuurlijk de duurdere optie zijn.
Mijn S lekt olie langs zijn kleppendekselpakking.

Nuja, gelukkig weten we dat ook weer, dus dan kan dat vervangen worden.
Komt (waarschijnlijk) wel goed :-)

grijzev70tdi

Dat is opzich prima te doen hoor. Is er bij onze D5 vorig jaar ook nieuw opgekomen. Is gelijk een hele mooie gelegenheid om het inlaat traject mooi schoon te maken.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: ZC3rr0r op 24-02-2014 18:50:32
De krukaskeerring is toch niet lek in de S60, en de nokkenaskeerring gelukkig ook niet, waterpomp lekt ook niet, olieretour lekt niet, nee, het moest natuurlijk de duurdere optie zijn.
Mijn S lekt olie langs zijn kleppendekselpakking.

Dramaqueen ;D

Zoals grijzev70tdi al zegt is dat goed te doen hoor. Als je injectoren los willen en je zet ze naderhand netjes terug en de brandstofleidingen willen weer dicht, is 't met wat geduld en precies sleutelen best zelf te doen.
Ik zou liever een klepdekselpakking vervangen dan een krukaskeerring.

Ik mag hetzelfde klusje v/d zomer ook doen omdat mijn wervelklepbende (heeft een euro3 nog niet) naar de maan is en dan moet ook het kleppendeksel eraf.

Overigens was die pakking bij mijn euro3 ook lek maar gewoon genegeerd en uiteindelijk rotte ie weer goeddeels dicht ;D

ZC3rr0r

Dramaqueen of niet, krukaskering / nokkenaskering vervangen kost je 150 euro incl materiaal.
Kleppendekselpakking kost je dat bedrag al aan uren, of meer, en vervolgens komt er nog een pakking a 50 euro bij.

Het is niet de grootste kostenpost aan deze wagen tot nu toe, maar ik kan er wel haast gif op innemen dat dit ding altijd de duurste optie kiest ;)

Taranis

Die pakking kost ruim 2 tientjes, brandplaatjes had je dacht ik al vernieuwd? Dus los zal 't wel willen.

Ik betaal mijn eigen uren die ik aan mijn eigen auto besteed niet dus die kosten hoef ik ook niet te rekenen. Ik reken liever wat ik bespaar door 'm niet naar de dealer te brengen ;D (iets met glas halfvol ;) )
Krukaskeerring kan je ook aardig wat tijd kosten afhankelijk van welke 't is.

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 08:27:10
Die pakking kost ruim 2 tientjes, brandplaatjes had je dacht ik al vernieuwd? Dus los zal 't wel willen.

Ik betaal mijn eigen uren die ik aan mijn eigen auto besteed niet dus die kosten hoef ik ook niet te rekenen. Ik reken liever wat ik bespaar door 'm niet naar de dealer te brengen ;D (iets met glas halfvol ;) )
Krukaskeerring kan je ook aardig wat tijd kosten afhankelijk van welke 't is.

Klopt, de keerring in dit geval was die achter de multieriempoelie en die is goed te doen.
Die aan de andere kant is destijds met de koppeling/vliegwiel-klus gelijk mee vervangen.

En ja, ik doe het meeste ook graag zelf, dan weet ik tenminste welke prutser aan m'n auto heeft gezeten ( ;-) ) maar gezien het feit dat ik het gereedschap niet heb om een krukaskeerring netjes te vervangen ben ik ermee naar VolvoService.eu gegaan.
Dat het dan nu een pakking blijkt te zijn die ik wel zelf kan fixen...tja...jammer dan.

grijzev70tdi

Wij hebben gelijk ook de pakkingvan het inlaatkanaal vervangen. Kan de onderdeelnummers alleen nergens weer terug vinden ::)

Doe er ook gelijk weer nieuwe brandplaatjes in, die kun je niet weer gebruiken.

Dacht dat de pakkingspul iets van 100 euro bij elkaar was. Zonder korting
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Jammer de bammer weer.

In ander nieuws, de V40 krijg ik ook koppijn van.

Vandaag opnieuw laten uitlijnen met nieuwe poten (bij de Profile)...
1e poging: Stuur niet neutraal (licht naar rechts ingestuurd bij neutraal), auto trekt naar rechts.
2e poging: Stuur nog steeds niet neutraal (licht naar rechts ingestuurd bij neutraal), auto trekt ook nog steeds naar rechts

Verhaal van Profile: De uitlijnbank zegt datie recht is :( Zucht :(

En verder: Remmen van de V40 voor zijn weer krom. Na twee fucking weken.
Ik ga denk ik eens klagen bij Mr. Auto, want die TRW schijven zijn de laatste tijd echt helemaal niks waard. Ik heb er super voorzichtig mee gereden nadat de S ook in no-time kromme schijven had, en het heeft dus niks geholpen.

Bah. Baal hier weer enorm van.

UserID6342

Waarom dacht je Jorn dat ik tegen je zei om er origineel op te schroeven ? Die imi schijven gaan 'm gewoon niet worden helaas....

rogerV701998

Citaat van: Dirk342 op 25-02-2014 19:38:53
Waarom dacht je Jorn dat ik tegen je zei om er origineel op te schroeven ? Die imi schijven gaan 'm gewoon niet worden helaas....

Ik wilde het al niet zeggen omdat ik standaard opmerk voor origineel te kiezen. Scheelt mij een hoop ergernis.

Succes ermee.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 25-02-2014 19:38:53

Tja, je hebt een punt, al zijn er genoeg mensen (waaronder ikzelf met de 850 destijds) die zonder ellende of gedoe op TRW schijven remmen. Beetje jammer dat de laatste 3 sets die ik van ze heb gehad zo tegenvallen.

Maar goed, hoe budget de schijf ook is, binnen 3000km en twee weken krom is wel echt het toppunt.
Hoe dan ook, bij geen garantie gooi ik er Brembo op.
Ben klaar met zowel TRW als Até (OEM Volvo) heb van beide al sets gehad die niet 100% waren. Dan liever duurder en echt goed.

Overigens is dit niet mijn grootste frustratie punt. Ik heb net weer een stuk met de V40 getreden en het trekken is eruit, als ze nu alleen nog het stuur goed neutraliseren ga ik op neutraal niet meer rechtsaf...morgen toch nog eens mijn beklag doen bij de Profile en als dat niet helpt een andere uitkomt zoeken.

UserID6342

Als de achteras er recht onder staat / goed is uitgelijnd kunnen ze de 0-positie van het stuur er zo naar toe trekken (binnen de marges uiteraard) !  Als ze dat niet kunnen / niet willen zijn het prutsers !  Het is verdikkie een van de eerste dingen die mijn leerlingen leerde met uitlijnen.

ZC3rr0r

We zullen zien of ze het kunnen/willen fixen hiero. Zit er nu op te wachten.

In ander nieuws: Mr. Auto heeft al gereageerd en ze sturen kosteloos een nieuwe set schijven toe :)
Da's nette service :)