Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

Holiday, en omdat ik niet op vakantie ga is het dus vakantiegeld into the car tijd.

gisteravond de koplampen vervangen voor heldere, (nee niet de C70)
ook knipperlichten zijn besteld maar liggen bij de DHL (morgen dus ophalen)

alle witte led verlichting is besteld en onderweg naar hier (ben benieuwd of het gaat passen)

TO DO:
Middendemper onder de auto
Deur vervangen (Lv)
Spatbord vervangen (Lv)
Velgen grondig reinigen
Uitlaat rubbers
Nieuw Forumsticker

Evt To DO:
Sproeiers motorkap
T stuk sproeier vloeistof koplampen
R Embleem op gril
Achterbumper Spuiten..? (duur/twijfel)
Rechter achteruit tinten (zelf doen?)
Veerpootbrug
Radio
Achterklep vastzetten
Motorcompartiment grondig reinigen
Hemeltje eruit, zwart maken, en er weer in... (spannend....)

Als iemand nog tips heeft voor een R Embleem / Raam Tinten / Veerpootbrug of andere tips, kom maar door.
Word een Volvo weekje voor mij in ieder geval

Martin-R

Deur en Spatbord zijn vervangen!

Was een leuk redelijk eenvoudig klusje. Nadeel was dat ik een Engelse deur had, waardoor alle bekabeling van een apsagiers deur was.. en ik deze dus mocht vervangen.
overigens wel strak, want heb nu ook geen slot meer op de deur (en als de afstandbediening stuk gaat? dan hebben we een achterklep...)

Spatbord was een grote uitdaging ivm de plastic wielkappen die eraan vast zitten met popnagels, toch maar besloten ook een popnagel tang te kopen en deze netjes weer vast te zetten.

To do..
Slotbout vinden..
Afgelopen week lekke band gehad, toen reserve band opgelegd bij een garage. en toen de slotbout weer opgeborgen..
Wou ik vandaag alle banden vervangen (waren sowieso aan vervanging toe, geen leuk financieel grapje..) kon dat dus niet.. tijd voor een grondige opruiming van mijn huis/de was/ ...

Nog een leuk nieuw defect.. de auto wil niet met starten met de sleutel.. hij draait wel van stuurslot af maar onmogelijk om verder te draaien -> defecte slot cilinder
iemand nog een goede tip om dit wat goedkoper op te lossen dan een nieuwe te bestellen op maat?
--> iemand ervaring met het programeren van een sleutel?

Led verlichting is binnen en word vanavond zoveel mogelijk gemonteerd

Sbv

slotbouten helemaal weglaten een idee

programmeren zal bij dealer moeten gebeuren

Martin-R

Sbv, slotbouten blijven inderdaad weg als ik ze eruit heb

Heb ze eruit gekregen dmv een 12 voudige dop er met een hamer op te slaan, en deze met moer en al los te draaien. Even een klusje maar is gelukt!

Ook de remschijven voor en blokken zijn vervangen
- bij het vervangen van de remschuif zag ik dat die kineet hoes gescheurd was, aangezien de auto naar de apk moet (en ik de auto graag in orde moet) direct aangepakt.. wat zat de naaf bout goed vast.. uiteindelijk bij een garage in de buurt los gekregen, terug gereden en de kineethoes vervangen.

Led verlichting is ook zo goed als voltooid, enige die niet paste waren de groot licht led's. deze zal ik binnenkort nogmaals bestellen. Verder een erg strak (modern) tintje gegeven, erg tevreden mee.

Slot cilinder gaat zeer waarschijnlijk opgelost worden door de auto te "moderniseren" met een start-stop systeem (schakelijk naast mist licht schakelaars) om de motor te starten.

Maandag de banden ophalen en erop zetten.. heeft nu ook lang genoeg geduurd.

To do:
Start stop systeem inbouwen
Uitlaat... Wat gaan we daar mee doen (evt kijken naar andere turbo/inlaat/.... hmmz niet teveel dromen nu Martin)

The Volvoboy

Start stop systeem inbouwen? :eusa_think: Heb ik nooit bevorderlijk kunnen vinden voor een motorblok, en al helemaal niet voor een turbo... :eusa_eh:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

petrolhead2.5

Citaat van: The Volvoboy op 24-08-2014 13:45:13
Start stop systeem inbouwen? :eusa_think: Heb ik nooit bevorderlijk kunnen vinden voor een motorblok, en al helemaal niet voor een turbo... :eusa_eh:
het eerst wat ik in een nieuwe personen auto DE ACTIVEER is het start stop systeem, wat en ONZINNIG iets, een hel voor de motor, een hel voor het twee massa vliegwiel (tegenwoordig bijna standaard) en een hel voor de startmotor. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Als dit je brandstof besparing moet worden dan MOET JE NIET MEER GAAN AUTORIJDEN.

Martin-R

Citaat van: The Volvoboy op 24-08-2014 13:45:13

Een duidelijkheid over start stop systeem:
Starten bij aanvang rit
Stoppen bij aankomst reisdoel

Niet tussendoor oid, enige verschl dat je niet je sleutel in cotact slot moet draaien (wat dus bij mij defect is) maar je de motor start, en stopt met een schakelaar.

Nee is geen brandstofbesparing ;)

The Volvoboy

Ooh gewoon een startknop, ik schrok al ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Martin-R

Ik doe niet aan brandstofbesparing ;)

Martin-R

Banden, Check. weer 4 gloednieuwe bandjes

Te koop 3 gebruikte banden (1 was lek/stuk)

Martin-R

Even een te koop lijstje:

Allereerst een M56 bak, FWD 850R (past ongetwijfeld ook op andere) in iedergeval niet op een AWD (kan wel door er een andere koppelingscilinder op te bouwen)
€ 250,-
Dan hebben we een setje koplampen komen van mijn V70R af.
€ 120,- voor het setje
Voorveerpoot rood (monroe schokdempers) dit is een verlaagde set.
€ 100,- voor de 2
AWD Nivomaten werking onbekend zien er niet erg netjes meer uit.
€ 60,- voor de 2
Schokdempers achter (incl veren staan op andere foto)
€ 100,- voor de 2
Voorveerpoot zwart
€ 80,- voor de 2
Notenhouten interieur set (dashboard stukje moet ook nog ergens zijn)
Zoals op foto: € 60,-
incl dashboard € 70,-
Zilveren interieur set (beschadigd naast handrem)
€ 50,-
Saffron V70R Deur LV incl raam en elektromotor raam / handgreep ed zie foto
gedeukt op de sierstrip, geen lakschade
€ 130,-
Saffron V70R Spatbord LV gedeukt boven wiel, geen lakschade
€ 60,-

(foto's heb ik, op aanvraag)

Martin-R

AUCH!

Meten is weten, maar soms liever niet..

vandaag de compressie gemeten (mede door het redelijk hoge olie verbruik) en deels uit interesse.

10.8 / 11 / 11 / 7 / 4

dat word een onprettig klusje.. en de plannen om van t weekend naar nurnburg te gaan zijn ook van de baan..

Martin-R

Als jullie mijn vraag beantwoorden beloof ik wat mooie plaatjes van de saffron op het nordschleife circuit te posten, van afgelopen weekend (A)

In verband met het compressie probleem, en daardoor vermogen verlies ben ik aan het uitzoeken hoe ik het volledige blok kan vervangen.
(dus nee niet uitzoeken wat het precies is, maar een andere auto met goed blok, blok eruit en in de mijne zetten.

Uiteraard een 2.3 blok

Nu is mijn vraag, in welke modellen heeft de M4.3 motorsturing gezeten, en is deze zonder problemen in mijn auto te plaatsen?
(Aangezien er in mijn auto een M4.4 zit)

Groeten, en alvast bedankt!

Silverarrow

Weet je al wat er precies mankeert aan je huidige blok? Zo te lezen was de km-stand nog niet heel hoog.

)()()sT

M4.3 zat in de 850 T-5's en (misschien) de allereerste *70's?
Waarom? Een motorblok is toch 'zo' om te bouwen?