Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Julian

Citaat van: koen.s op 30-08-2013 22:23:55
Citaat van: elianmars op 30-08-2013 22:21:19
Citaat van: Martin-R op 30-08-2013 09:35:54
Mijn dealer wist zo niks.. en ging voor me kijken.
Heb hem er gister nog over gesproken maar hij had nog niks verzonnen dat zou passen.

Toch maar eens andere dealer bellen?

Een Volvo dealer?

Kenteken invoeren en alle gegevens van jouw wagen komen er uit rollen. Met de daarbij behorende onderdelenlijst.

Dat is ook niet betrouwbaar.
Ik krijg altijd de verkeerde spullen, soms pas na de vierde keer  :eusa_wall:

Klopt, laatst een uitlaatbeugel besteld op kenteken en er komt een non-turbo beugel binnen die dus een extra hanghaak heeft en dat past niet met de ophangrubbers.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Martin-R

Wou hier even plaatsen dat mijn rechter achterruit weer gerepareerd is.
Maar dat is natuurlijk vreemd aangezien ik nog niet had geplaatst dat deze gebroken was.

Dus lees bovenstaande regels omgekeerd en met een andere zinsopbouw en mijn mededeling is voltooid.

maruska

je ruit kapot ? zonde
gefixed, mooi !

;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

t_w

;D

Wat heb je gedaan? geprobeerd een 5 meter lange truss met de Volvo te vervoeren?

Martin-R

Hehe, nee dat ging goed ;)

Dit keer waren het 2 lichttafel die op elkaar stonden waardoor er 1 ging glijden.. tja en tegen de ruit aan kwam.
Zonde!

APK is ook weer geregeld :)

Martin-R

En yes!

De auto staat nu heel netjes overal standaard R vering, en Nivomaten!
Dat word genieten!

To do:
Afgelopen week een bumper gekocht, die mag geschuurd worden en gespoten...
(ach zo blijf je bezig)

Martin-R

Nu de auto weer netjes op hoogte is, merk je toch dat de remmen vervangen mogen worden. (krijg je met een testritje via Duitsland naar Groningen) ideaal dat werk van mij :)

Ook word het tijd om een lijstje bij te gaan houden. Dus dat komt in de eerste openings post erbij!

scania164

Martin-R

Martin-R

Voor de hele oplettende kijker;

Remschijven achter vervangen
Remblokken achter vervangen

Done!

Helaas sneller dan verwacht maar als je wil stoppen voor een stoplicht en je remmen niks meer doen.. is dat best even schrikken (gas gegeven en er was weinig aan de hand)
vervolgens de auto uitgerold naar een benzine station en even het 1 en ander geprobeerd. Ja hoor een remleiding versleten.
Dus afgeknepen en met 3 werkende remmen naar huis gereden (extra voorzichtig uiteraard)

remslangen, remblokken, remschijven, handremschoenen etc besteld.. Binnen gekregen en.. pastte niet.
Dus bij plaatselijke autoshop even geshopped en afgelopen dinsdag avond alles geïnstalleerd.

Ook het eerste gedeelte van de zilveren sierlijst is ingebouwd (dashboard kastje) en ja, ik ben overtuigd zilver gaat het worden.
wanneer is nog even de vraag ;)

t_w

Jij had toch de 'grote' remmen voor? 320mm?

Martin-R

Ja klopt, heb dan ook alleen achter vervangen. voor is nog oke

Martin-R

Zo, het word tijd voor foto's want het stoppen van een relatie gaf mij een mooie gelegenheid om een afleiding te zoeken
en eigenlijk ene vrij simpel, maar priegel en heel veel schroefjes project uit te voeren

namelijk

Houten inleg vervangen voor zilver inleg

DONE!

Martin-R

En hierbij de foto's

Dit moet allemaal los (naja volgens de handleiding van volvo moest er nog meer los)

dit is ook wel mooi

Radio 2din passend maken (nee kon niet subtieler)

En het resultaat

Patroontje:
[/img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1400620_563422063731201_981686415_o.jpg[/img]

Erikvb

WTF!? is dit nodig om een dubbelDIN radio te kunnen plaatsen?? Niet goed gelezen, was een dubbele modificatie.

Toch ben ik benieuwd waarom je met de zaag in je dashboard moest. Is de standaardruimte niet exact 2DIN? Hoeveel scheelt het dan?