koelvloeistof

Gestart door mathh, 11-11-2004 00:15:21

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Nu zie ik linksonder de radiator een klein plasje koelmiddel liggen. Dat is volgens mij aan de radiator. Weet het ook niet meer. precies of de koelvloeistof op alle mogelijke plaatsen eruit geperst is.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

thuur

G.dsgeloeiende..... Het zit je niet mee Tom.. Pfff, je zult het toch moeten kunnen lokaliseren! Ik leef met je mee iig!

Gr 8)

Reitse

Linksonder zit het aftapkraantje...

mathh

Citaat van: Ludo op 22-03-2005 21:49:13
Mathh, de slang die van de radiator naar het thermostaathuis loopt is die hard of kun je die makkelijk inknijpen als de motor warm is?.

Inknijpen gaat wel, maar niet makkelijk. Met twee vingers boven en onder ieder een halve centimeter. ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

TTT242

Volgende donderdag gaan we bij de dealer nog eens druk zetten op het blok langs de bougies. De garage denkt dat de cilinderkop misschien toch nog een haarscheurtje heeft enkel onder grote druk en als ie warm is. Dit zou natuurlijk balen zijn wat dan hebben we zeer grote kosten. Ik begin zo'n beetje moedeloos te worden van heel de zaak.  Vooral eer de dat de kop er weer af moet wil ik wel zeker zijn dat er geen ander oorzaak is. Ik vind het wel raar dat de kop nu eventueel wel een haarscheurtje zou hebben ondanks dat ie afgeperst is geweest. Kan dit?

reneetje

Haal je thermostaat er eens voor een weekje uit, kan echt geen enkel kwaad, en kijk eens wat ie dan doet

TTT242

'k zal 'm morgen eens uithalen.

mathh

Citaat van: TTT242 op 25-03-2005 11:19:27
Volgende donderdag gaan we bij de dealer nog eens druk zetten op het blok langs de bougies. De garage denkt dat de cilinderkop misschien toch nog een haarscheurtje heeft enkel onder grote druk en als ie warm is. Dit zou natuurlijk balen zijn wat dan hebben we zeer grote kosten. Ik begin zo'n beetje moedeloos te worden van heel de zaak.  Vooral eer de dat de kop er weer af moet wil ik wel zeker zijn dat er geen ander oorzaak is. Ik vind het wel raar dat de kop nu eventueel wel een haarscheurtje zou hebben ondanks dat ie afgeperst is geweest. Kan dit?

Dat ligt eraan hoe ze de kop hebben afgeperst. (onder water?) en met hoeveel druk?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Reitse

Citaat van: mathh op 25-03-2005 11:14:48
Mathh, de slang die van de radiator naar het thermostaathuis loopt is die hard of kun je die makkelijk inknijpen als de motor warm is?.

Inknijpen gaat wel, maar niet makkelijk. Met twee vingers boven en onder ieder een halve centimeter. ???
Had de kap toch openstaan en heb ook ff in mijn slang geknepen; ging bijzonder gemakkelijk en ik hoor de vloeistof ook lopen als ik de slang weer loslaat....

mathh

Citaat van: Reitse op 25-03-2005 19:25:18
Citaat van: mathh op 25-03-2005 11:14:48

Had de kap toch openstaan en heb ook ff in mijn slang geknepen; ging bijzonder gemakkelijk en ik hoor de vloeistof ook lopen als ik de slang weer loslaat....

Oeps, volgens mij praten we langs elkaar door. Ik heb het met lopende motor geprobeerd ???

Reitse

En dan verbrand je de handen niet doordat de leiding heet wordt? (of bij koude start?)

TTT242

Goed nieuws, de sludge/mayo aan peilstok is opeens verdwenen. Zal wel met de temp. te maken hebben. Wel komt er olie langs de peilstok naar boven en dan langs buitenkant terug naar beneden; een nieuwe peilstok en houder komt er volgende week in. Nu nog effe de thermostaat eruit halen maar eerst een goed lange torx halen wat die zit niet in m'n gereepschapskoffer...

TTT242

Thermostaat is eruit en koelvloeistof is bijgevuld. Nu maar wachten...

ed

Een kop kan ook met een vloestof en een speciale lamp onderzocht worden op haarscheurtjes. Zo weet je zeker dat er niets stuk is wat met afpersen of het blote oog niet te zien is. Is eigenlijk wel standaard procedure bij het testen van een kop.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

TTT242

Bedankt Ed voor de tip. De thermostaat is het ook niet want zonder is het lampje vandaag weer aan en uit aan het gaan en het koelvloeistof niveau is ook weer gedaald; jammer >:(