koelvloeistof

Gestart door mathh, 11-11-2004 00:15:21

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Mooi! En nu? Heb je de auto alweer in gebruik?

Gr 8)

mehn

Citaat van: TTT242 op 28-02-2005 14:31:14
Nieuws, nieuws...

Mooi, hopelijk is het nu opgelost  :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

TTT242

hmm, als je uitgaat van de slechtst mogelijke sitiuatie, kan het alleen maar meevallen ;)
Of ie goed gaat nu? Zullen we eens proberen straks. Ik ga hem deze avond halen bij de gasboer; er moest ook een nieuwe pomp in remember...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

thuur

Ja dat wist ik, alleen niet meer precies wanneer :-[ ;)

Gr 8)

mathh

blijft er nog eentje over met dat probleem :(
Maar met 2,5 liter koelvloeistof bijvullen op 10.000 km denk ik dat ik nog effe doorrijd ;).
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

TTT242

Kan me toch niet voorstellen dat dat allemaal door de kachelradiator naar buiten geblazen is. Ik denk dat jij met hetzelfde probleem zit; alleen nog in het beginstadium. Deze avond wagen opgehaald en hij loopt weer lekker. Moet ik voorzichtig rijden met die nieuwe koppakking?

TTT242

nieuws, nieuws; vandaag koelvloeistof lampje opnieuw aan en uit. Heb het reservoir nog eens goed bijgevuld en dan gaan we eens zien. Kan zijn dat er nog wat lucht in het koelsyteem zit, maar ik heb er geen goed oog op...

reneetje

Citaat van: TTT242 op 08-03-2005 20:06:14
nieuws, nieuws; vandaag koelvloeistof lampje opnieuw aan en uit. Heb het reservoir nog eens goed bijgevuld en dan gaan we eens zien. Kan zijn dat er nog wat lucht in het koelsyteem zit, maar ik heb er geen goed oog op...

Wat lucht kan wel , maar hoeveel moest je bijvullen dan ?
Mag aannemen dat ze bijgevuld hebben nadat de thermostaat ook open stond.

Rene :-\

Rad

Ai ai ai....we duimen voor je!!

TTT242

Ja, dat denk ik ook. Daarom dat ik er geen goed oog op heb. Als het lampje over een paar dagen terug aanfloept gaat ie terug naar de dealer en kunnen ze toch eens de nodige uitleg gaan geven waar dat lek in die pakking dan wel was.

PS; bijvullen; half litertje.

reneetje

Citaat van: TTT242 op 08-03-2005 20:17:28
Ja, dat denk ik ook. Daarom dat ik er geen goed oog op heb. Als het lampje over een paar dagen terug aanfloept gaat ie terug naar de dealer en kunnen ze toch eens de nodige uitleg gaan geven waar dat lek in die pakking dan wel was.

PS; bijvullen; half litertje.

Vind dat best wel veel voor nog eventuele luchtbellen, normaal gesproken met een paar keer goed knijpen in de slangen , wachten tot de vin aanslaat , nogmaals bijvullen en dan moet het goed wezen.......
Ben altijd al wantrouwig tegenover koppakking operaties bij een 850/x70 en in dit geval sla ik geen andere koers in........

Hoelang duurde het totdat je weer moest bijvullen ? Hoe het maar goed in de gaten (ff noteren die standen en tijdstippen)

Sucses
Rene :-\

thuur

Pfff, zult wel geschrokken zijn... Houd het maar goed in de gaten! (Maar dat was al eerder geschreven ;))

Sterkte..

Gr 8)

Reitse

hmmm... toen ik m'n radiateur verving heb ik ook twee keer bij moeten vullen. Ontluchten kan soms ff duren, en als je garage dat niet voor je doet...

ed

Oei dat klinkt niet goed. In de garage weten ze heus wel hoe een koelsysteem te ontluchten. Voor de operatie verloor je toch ook steeds een beetje koelwater?
Had jij ook geen last van mayonaise aan de peilstok? Bij mij is namelijk de koeler lek geweest, en daardoor kan natuurlijk ook een beetje koelwater naar de motorolie lekken. Dan moet er wel water in de olie te vinden zijn, en kan ook de mayo verklaren.

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb net dezelfde ellende achter de rug, dus weet wel hoe je moet voelen: machteloos.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

TTT242

Het zou die oliekoeler misschien ook wel eens kunnen zijn. Ik hou jullie op de hoogte.