Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: konniekip op 21-06-2005 21:10:44
Ik vraag morgen eens lief bij Volvo Furness Car in Zuid-Oost of ze even niet een nieuw rubbertje er bij mij in willen stoppen..

Even een beetje afstoffen ;D Ik bescheurde me voor een kort moment toen ik dit las ;D

razorx

Citaat van: arjen850 op 24-04-2011 22:37:32
Citaat van: konniekip op 21-06-2005 21:10:44
Ik vraag morgen eens lief bij Volvo Furness Car in Zuid-Oost of ze even niet een nieuw rubbertje er bij mij in willen stoppen..

Even een beetje afstoffen ;D Ik bescheurde me voor een kort moment toen ik dit las ;D
;D
Geweldig.  :eusa_clap:

Youk

Nu is het helemaal einde oefening.  Nogmaals poging gewaagd, deze keer met 3 man.  Eén om de rubber op zijn plaats te houden, één aan de andere kant die de draadstang tegenhoud, en één om aan te draaien.  Het zag er allemaal heel goed uit, nog nooit zo ver geraakt.  En plots: plop.  Zit ie er in?  ???  Even checken.  Niet dus, rubber is gewoon kapot gescheurd.   :(

Nu zit ik dus met een wagen die ik niet meer kan gebruiken en heb ik ook geen rubber meer.

volvoc70T5

tis dat je in belgië zit..anders had ik hier nog wel ff 1 voor je liggen die je zo wel mocht gebruiken..
snap allleen niet dat het zo moeizaam bij je gaat..

tis wel een k*tkarweitje..maar hier is`t me wel gelukt me 2 houten plaatjes en een lang stuk schroefdraad..
wat ik hier wel had gedaan is dat het hout tegen de rand van het rubber duwt en niet aan de binnenzijde..

(zag dat jij dat ook al gedaan had paar posts terug)

Citaat van: Youk op 25-04-2011 12:36:20
Nu is het helemaal einde oefening.  Nogmaals poging gewaagd, deze keer met 3 man.  Eén om de rubber op zijn plaats te houden, één aan de andere kant die de draadstang tegenhoud, en één om aan te draaien.  Het zag er allemaal heel goed uit, nog nooit zo ver geraakt.  En plots: plop.  Zit ie er in?  ???  Even checken.  Niet dus, rubber is gewoon kapot gescheurd.   :(

Nu zit ik dus met een wagen die ik niet meer kan gebruiken en heb ik ook geen rubber meer.

razorx

Citaat van: Youk op 25-04-2011 12:36:20
Nu is het helemaal einde oefening.  Nogmaals poging gewaagd, deze keer met 3 man.  Eén om de rubber op zijn plaats te houden, één aan de andere kant die de draadstang tegenhoud, en één om aan te draaien.  Het zag er allemaal heel goed uit, nog nooit zo ver geraakt.  En plots: plop.  Zit ie er in?  ???  Even checken.  Niet dus, rubber is gewoon kapot gescheurd.   :(

Dat verklaart waarom het zo moeilijk ging.

Je moet niet op het midden van het rubber kracht zetten, maar op de ring.

Youk

Kracht werd wel degelijk op de ring van het rubber gezet in niet op het midden waar de bevestigingsbout door moet.  Hiervoor had ik houten plankjes gebruikt met een gat in wat mooi past over de bus in het rubber.  Hetzelfde zoals enkele pagina's terug hier staat.

rpakuypers

Citaat van: Youk op 25-04-2011 12:59:36
Kracht werd wel degelijk op de ring van het rubber gezet in niet op het midden waar de bevestigingsbout door moet.  Hiervoor had ik houten plankjes gebruikt met een gat in wat mooi past over de bus in het rubber.  Hetzelfde zoals enkele pagina's terug hier staat.

Herkenbaar, bij mij ook zo'n rubber. Vandaar dat ik wat heb zitten flexen en nu kan ik tenminste blijven rijden ....... ideaal is het niet maar goed.

Groet,
Roger

daytonawim

Al tig keer op de beschreven wijze gedaan bij verschillende volvo's.

Zowel rubbers van Volvo als van Scantech ( denk ik tenmiste van estate services)

Als je slechts kracht op de grote ring zet kan er nooit wat scheuren, zou sowieso
geen hout maar staal gebruiken.

Youk

Tja, stalen plaatjes die ik kon gebruiken had ik niet liggen.  Vandaar mijn keuze voor hout.

In ieder geval de nieuwe steun is besteld.  Deze keer ga ik voor een IPD steun.  Even een bedanktje aan Marc van ET omdat hij morgen reeds wil verzenden zodat ik deze nog voor het weekend heb.  :eusa_clap:

JW

laatst de bovenste steun vervangen voor een poly expemplaar, was even gedoe om de nieuwe bus er weer in te krijgen maar na een paar pogingen zat ie er in, ik had een grote houten ring gemaakt en zo met een draadstang de nieuwe bus er in getrokken.
Motorgeluid is duidelijker te horen en bij starten is ie iets ruwer, verder niets negatiefs. Motor hangt weer lekker stevig, nu nog eens de andere steunen controleren.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Youk

Ik heb zojuist de IPD steun geïnstalleerd, straks even proefrijden.  In ieder geval zeer snelle levering van Marc!  Bedankt hiervoor!

Frits340

Van het weekend bij mijn 2.5D het rubber vervangen door een origineel volvo rubber met de draadeind methode. Deze gecomplementeerd met een lijmklem om het scheefgaan tegen te gaan. Mijn tips:

-gebruik een dik draadeind (minimaal M10), gaat anders krom
-gebruik dikke MDF platen (12mm is te dun), bij voorkeur metaal
-gebruik WD40/vaseline
-gebruik lijmklem om scheefgaan te corrigeren

Bij mijn wou de bout van de steun aan het schutbord niet los, hele steun maar gedemonteerd via parafan afdekplaat, daarom ruitenwissers moeten demonteren. Het demonteren van de aluminium steun (om lager in de garage te kunnen inpersen met bankschroef) waarin het lager zit heb ik opgegeven nadat duidelijk werd dat voor 1 buiten de uitlaat&turbo moesten worden uitgebouwd... Leek me wat overdreven voor 1 rubber lagertje.

Bedankt voor alle tips in dit onderwerp!
Groeten,
Frits

elmarconi

Citaat van: Frits340 op 25-05-2011 20:05:42
Van het weekend bij mijn 2.5D het rubber vervangen door een origineel volvo rubber met de draadeind methode.
Deze gecomplementeerd met een lijmklem om het scheefgaan tegen te gaan. Mijn tips:

-gebruik een dik draadeind (minimaal M10), gaat anders krom
-gebruik dikke MDF platen (12mm is te dun), bij voorkeur metaal
-gebruik WD40/vaseline
-gebruik lijmklem om scheefgaan te corrigeren

Citaat van: elmarconi op 03-05-2008 19:04:10

Hulpgereedschap:
2 x 18mm MDFplaatje, 2 x gat 25mm mbv speedboor. Check!

12mm is idd te dun.
--
Autogas Inside . . .

Frits340

Tja, had geen 18mm liggen...

-D©©©L-

Waarom niet gewoon even de steun uit de auto nemen, het zijn maar een paar boutjes.
Simpelweg in de bankschroef of onder de pers het oude rubber eruit persen en het nieuwe erin.