Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jasper M

Citaat van: Ludo op 14-03-2010 21:15:23
Bij de Volvodealer?.
Voor en achterste steun, 250 euro.
Distributiezijde, 90 euro.
Bovenste steun, 70 euro.
Schutbord, 40 euro.
Werkloon, uurtje of 3.

Is een gokje hé...  ;D

Incl arbeid neem ik aan? Voor het bovenste motorsteunrubber betaal je 2 tientjes (org volvo).

elianmars

Citaat van: thuur op 14-03-2010 23:21:35
Citaat van: Ludo op 14-03-2010 21:15:23
Bij de Volvodealer?.
Voor en achterste steun, 250 euro.
Distributiezijde, 90 euro.
Bovenste steun, 70 euro.
Schutbord, 40 euro.
Werkloon, uurtje of 3.

Is een gokje hé...  ;D


Ik heb laatst voor de distri-steun 130 euro afgetikt..

3 uur ga je ook niet redden met die 2 potten op het subframe erbij.


Gr :-\


Ik ben met alleen die twee onderste steunen al ruim 3 uur bezig geweest.

Maar ik ben geen Volvo monteur en heb geen brug voorhanden  :eusa_shhh: ;D

arjenT5R

als je het zelf doet mag je er makkelijk 3x zo lang mee bezig zijn
je bent altijd goedkoper uit  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Citaat van: elianmars op 14-03-2010 23:32:52
Citaat van: thuur op 14-03-2010 23:21:35
Citaat van: Ludo op 14-03-2010 21:15:23
Bij de Volvodealer?.
Voor en achterste steun, 250 euro.
Distributiezijde, 90 euro.
Bovenste steun, 70 euro.
Schutbord, 40 euro.
Werkloon, uurtje of 3.

Is een gokje hé...  ;D


Ik heb laatst voor de distri-steun 130 euro afgetikt..

3 uur ga je ook niet redden met die 2 potten op het subframe erbij.


Gr :-\


Ik ben met alleen die twee onderste steunen al ruim 3 uur bezig geweest.

Maar ik ben geen Volvo monteur en heb geen brug voorhanden  :eusa_shhh: ;D

Met brug is de voorste en achterste steun echt zo vervangen. Kwestie van stuurhuis loshalen, motor ophangen met support en subframe in zn geheel wat laten zakken, kan je ze er zo tussenuit halen.
Zelfde geldt voor distributiesteun, denk dat het qua uren wel meevalt bij de dealer. Van de materiaalkosten zal je je echter dood schrikken. ;D

850Tim

Ik geloof dat jij binnenkort een PB'tje krijgt......
Omgeving Delft??
;D
Simply the best.......

nickk.

Citaat van: 850Tim op 15-03-2010 10:03:57
Ik geloof dat jij binnenkort een PB'tje krijgt......
Omgeving Delft??
;D

Nja, Middelharnis. ;D Kilometertje of 50 rijden.

Joeri

#186
Heb me net ook in het zweet gewerkt voor de bovenste motorsteun.  >:(  Had een superflex erin zitten, vond hem toch iets te storend. Dus terug naar origineel maar dan een HD van Meyle. De buitenste rand daarvan is niet zwart kunsttof maar donkergrijs metaal. Ik dacht dat met een poelietrekker er wel effe in te trekken.  :eusa_wall:  Helaas, heel veel getob verder besloten de truc met de MDF plaatjes en draadeind maar te gaan doen, een andere keer. Hij zit er nu voor 80% in gelukkig.   :eusa_silenced:

Pffff, en ik heb het idee dat de metalen ring waar het rubber in perst, nu los zit tov de steun... dat kan niet goed zijn.  :eusa_think: Ik kan hem iets bewegen. Na ja, anders maar een sloop steun regelen en het rubber erin persen met een bankschroef ofzo.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

volvoc70T5

Citaat van: Joeri op 22-09-2010 19:41:46
Heb me net ook in het zweet gewerkt voor de bovenste motorsteun.  >:(  Had een superflex erin zitten, vond hem toch iets te storend. Dus terug naar origineel maar dan een HD van Meyle. De buitenste rand daarvan is niet zwart kunsttof maar donkergrijs metaal. Ik dacht dat met een poelietrekker er wel effe in te trekken.  :eusa_wall:  Helaas, heel veel getob verder besloten de truc met de MDF plaatjes en draadeind maar te gaan doen, een andere keer. Hij zit er nu voor 80% in gelukkig.   :eusa_silenced:

Pffff, en ik heb het idee dat de metalen ring waar het rubber in perst, nu los zit tov de steun... dat kan niet goed zijn.  :eusa_think: Ik kan hem iets bewegen. Na ja, anders maar een sloop steun regelen en het rubber erin persen met een bankschroef ofzo.  8)

misschien beschadigd tijdens montage?

Piet

Wat bij mij goed werkte was hem een paar uurtjes in de diepvries (-20 gr) laten afkoelen en dus krimpen. Daarna vloog ie er zo in met een draadeind en 2 multiplex plaatjes

Bas850

Heb sinds vorige week ook een polyurethaan motorsteun in de diesel, oude zat een klein scheurtje in.
Maar ik twijfel of ik er lang mee blijf rijden, voel nu veel meer de trillingen en het geluid is ook erg toegenomen.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

elmarconi

Citaat van: Kali-Integrali op 07-03-2010 15:00:13
Citaat van: Jasper M op 07-03-2010 14:49:47
Citaat van: thuur op 29-07-2005 22:41:09
Citaat van: konniekip op 29-07-2005 18:18:53
Jongens, geloof het of niet, maar de bovenste motorsteun die ik 3 weken geleden gemonteerd heb, is nu al weer kaduuk :D Ongeloofelijk. Hij is niet helemaal stuk, maar aan de achterkant is het dunnere rubber alweer door. Kan ik Volvo hier op aanspreken? Misschien toch een powerflex?

Had je het pijltje richting de punt wijzen en de bolle kant richting het schutbord?

Gr 8)
Zou je iets specifieker kunnen zijn over de 'richting' van het rubber??

het pijltje moet aan de ene kant omhoog wijzen, aan deze kant zit er een stip (verdikking) op de beugel. Daar moet de pijl naar wijzen. De andere kant wijst de pijl dan naar beneden, daar staat ook een soort stip, maar die aan de bovenkant is beter te zien.

Met de zoekfunctie heb ik al een een afbeelding gevonden, maar dat mag je zelf even zoeken, veel te veel topics ;D

Nav een vraag via PM even deze toevoeging:



Zoals je ziet zit het boutgat asymmetrisch, meer richting schutbord.



--
Autogas Inside . . .

Youk

Even een kick aan dit topiv geven.

Vorig weekend heb ik zelf bij mijn 850 vastgesteld dat de bovenste motorsteunrubber compleet doorgescheurd was.  Dus nieuwe besteld (origineel Volvo, tja voor een 2.0 20 klepper NA leek me een powerflex wat overdreven).  Ben ik al heel de dag aan het kl**en om die nieuwe in erin te krijgen.  Zoals hier vermeld gebruik ik draadstang (M12, past net door het gat in de rubber), heb ik 2 houten plaatjes gemaakt met een gat in zodat de kracht op de rand komt en niet in het midden, daarover die ik dan nog een rondel van 6 cm en tenslotte de moeren natuurlijk.  We zijn bezig met 2 man, hebben dat ding ingevet om toch wat beter te schuiven.  En toch blijft die telkens scheef trekken.  Eerst lijkt het goed te gaan, en dan plots staat die compleet scheef.

Heb ondertussen al overwogen om de beugel te demonteren, maar ik zie dus niet hoe ik aan die 3e bout kan geraken (onderaan dus).

Soms iemand nog tips?

rpakuypers

Citaat van: Youk op 23-04-2011 21:31:44
Even een kick aan dit topiv geven.

Vorig weekend heb ik zelf bij mijn 850 vastgesteld dat de bovenste motorsteunrubber compleet doorgescheurd was.  Dus nieuwe besteld (origineel Volvo, tja voor een 2.0 20 klepper NA leek me een powerflex wat overdreven).  Ben ik al heel de dag aan het kl**en om die nieuwe in erin te krijgen.  Zoals hier vermeld gebruik ik draadstang (M12, past net door het gat in de rubber), heb ik 2 houten plaatjes gemaakt met een gat in zodat de kracht op de rand komt en niet in het midden, daarover die ik dan nog een rondel van 6 cm en tenslotte de moeren natuurlijk.  We zijn bezig met 2 man, hebben dat ding ingevet om toch wat beter te schuiven.  En toch blijft die telkens scheef trekken.  Eerst lijkt het goed te gaan, en dan plots staat die compleet scheef.

Heb ondertussen al overwogen om de beugel te demonteren, maar ik zie dus niet hoe ik aan die 3e bout kan geraken (onderaan dus).

Soms iemand nog tips?

Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn V70 TDI. Vorig weekend maar eens het nieuwe rubber gemonteerd en bij de dealert gehaald en wat denk je ......... niet erin te krijgen. Telkens scheeftrekken. Uiteindelijk de digitale schuifmaat er op en erin en toen bleek dat hij minimaal 3 mm te groot was. Ik heb de flex eroverheen gehaald (over het rubber dus) en na enig geflex paste hij met veel minder moeite. Moraal : binnenkort even een nieuwe bestellen bij IPD, eentje die uit 2 helften bestaat. Ik rij er nu wel mee rond (moet wel) en als hij kapot gaat heb ik pech gehad.

Groet,
Roger

Youk

Inderdaad, ik had ook al gemeten, rubber was 60 mm, het gat in de steun 58 mm.  Aangezien er toch altijd sprake is van persen leek me dit niet abnormaal.

Momenteel zit het rubber in de diepvriezer. Met wat geluk is het tegen morgen een stuk gekrompen en lukt het dan beter.  Is dan de derde dag op rij dat ik hier mee bezig ben.  Gisteren moeten afbreken omdat het even aardig begon te regen en zelfs onweren.

Ludo

Heb je het gat in de steun aan beide kanten gemeten?.