Geluid vanachter dashboard en pok

Gestart door KXS70, 19-06-2013 07:35:05

Vorige topic - Volgende topic

KXS70

Stuurlager? :eusa_think:

Ik hoor het geluid toch echt rechts, (telkens) bij het naar links afslaan. En zo nu en dan ook links, als ik naar rechts afsla.

Sbv

Gisterenavond even kort onder de auto gelegen. de 4 bouten van subframe zaten goed vast. de 4 waarmee het achterste deel van subframe vast zit heb ik iets kunnen aantrekken.

Het gekraak wat ik hoor is waarschijnlijk de veer welke in de veerzitting wat kraakt. Voor het mooie moet de veerpoot er dan even van tussen.
Komt nog wel een keer

KXS70

Gisteren heeft de V70 de 90.000 km. beurt (incluis Apk) bij de Volvodealer ondergaan.

Behoudens het vervangen van de remschijven en remblokken achter, het vervangen van de remvloeistof en het updaten van de software (om een verband met de werking van automaat uit te sluiten), waren er geen extra werkzaamheden nodig.

Meende zelf dat de remschijven (van Kwik Fit) vóór krom waren, vanwege duidelijk waarneembare trillingen in het stuur en elders, maar dit bleken toch de schijven achter. Een mens kan zich dus behoorlijk vergissen.

Heb tevoren nog wel aandacht voor het een en ander gevraagd. Een aantal zaken is daarom nog eens extra bekeken en extra gesmeerd.

Sturen gaat weer soepel. Pok nog niet waargenomen. Heb vanochtend nog wel het linkervoorwiel, de band was daar niet helemaal rond, omgewisseld met het achterwiel. Om eventuele trillingen in het stuurwiel definitief uit te sluiten.

Auto rijdt echt weer super. Ben een tevreden man. En dat wilden we nou juist behalen. Doel bereikt dus  8)