inhouden/stotteren op lpg

Gestart door smitje77, 31-08-2013 13:35:53

Vorige topic - Volgende topic

smitje77

Ik weet dus alleen nog steeds niet wat het nu is :eusa_think:
Ik heb gezien dat een verdeler en rotor niet zo duur zijn, en dat ze ook wel te vervangen zijn.
Bobine is een stuk duurder, en ik lees ook dat deze zelden stuk gaan. Ik blijf het raar vinden dat ik als ik op benzine rijd niets merk. Een heel enkele keer start de auto wat beroerd.
Ik kan alles wel gaan vervangen, maar er bestaat eenkans dat ik dan wel even bezig ben, en dat het in de papieren gaat lopen...

Vulk

Als die ontstekingsdelen nog diegene zijn die er AF-fabriek op zaten, dan kan je ze best gewoon nu vervangen. Het zijn slijtagedelen dus het is gewoon wachten tot je problemen krijgt.

henry classic v70

Dan ligt het vrijwel zeker aan het lpg systeem, wat van der Weide ook al zei kun je een lek voetje hebben of dat één of twee van die uitstroompijpjes vervuild zijn. Wat je ook nog kan nakijken is de kabelboom van de lpg-comp. naar de injectors, hier kan sluiting ontstaan als er draden bloot komen te liggen omdat ze ergens tegenaan hebben geschuurd.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

robbiev

Ik zou voor de zekerheid toch ook de LPI pomp checken want inhouden / stotteren past ook bij een kapotte pomp. Je oor bij de pomp leggen en luisteren of deze een mooi regelmatig geluid maakt.

henry classic v70

Ik zou een afspraak maken bij Boertien, daar kunnen ze alles doormeten; of de injectoren het goed doen, of íe te arm of juist te rijk loopt, ook of de pomp genoeg brandstof levert etc.
De pomp zou natuurlijk kapot kunnen zijn maar dat lijkt me heel vreemd na 30000 km, bij mij zit íe inmiddels 200000 km in (de eerste heeft het 250000 km volgehouden)

robbiev

Mijn ervaringen met LPI pompen zijn toch wat minder: de eerste na 70.000km en de 2e na 80.000km (beide nieuwe pompen). Heb nu een gereviseerde pomp laten plaatsen.

henry classic v70

Citaat van: robbiev op 01-09-2013 14:20:56
Mijn ervaringen met LPI pompen zijn toch wat minder: de eerste na 70.000km en de 2e na 80.000km (beide nieuwe pompen). Heb nu een gereviseerde pomp laten plaatsen.

Vialle LPI?

robbiev

Ludo

Zaten de houders zó los in het spruitstuk dan?.
Dan is de kans groter op gebroken uitstroompijpjes dan vervuilde.
Het gas bevriest dan waardoor de motor gaat inhouden, komt het gas los dan gaat de motor (even) stotteren.

smitje77

Citaat van: Ludo op 01-09-2013 15:48:45
Zaten de houders zó los in het spruitstuk dan?.
Dan is de kans groter op gebroken uitstroompijpjes dan vervuilde.
Het gas bevriest dan waardoor de motor gaat inhouden, komt het gas los dan gaat de motor (even) stotteren.

één van de houders zat een klein beetje los, maar niet extreem. nadat ik deze had behandeld met 2-componenten lijm zat hij weer muurvast.
Mijn bougiekabels waren iig uit 96'. Dus de verdeler en rotor neem ik vd week ook maar mee.
Word de reparatie van een gebroken uitstroompijpje lastiger? Ligt die dan los in het spruitstuk?

smitje77

Ik had de bougies/kabels besteld bij parts4swedes. Prima service, ik had de set voor 140 euro.
Nu was ik nog opzoek naar de rotor en verdeler.

Kwam ik dit setje tegen: (genoemd op dit forum :eusa_clap:) Beetje jammer dat ik het nu pas zie... :-[
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1857&product_id=28759

Dus die maar besteld. Heb ik wat over voor de volgende keer.... En nu hopen dat het hierdoor of door de spuitmondjes oplost!
Word vervolgd..

Ludo

Citaat van: smitje77 op 01-09-2013 16:31:24
Word de reparatie van een gebroken uitstroompijpje lastiger? Ligt die dan los in het spruitstuk?

Nee uitstroompijpjes zitten in de injectorhouder.
Hier zie je op de foto's van Yits hoe het zit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1340755/topicseen.html#msg1340755

smitje77

even een plaatje van mijn motor. Ik hoop snel samen met een kennis de spuitmondjes te vervangen.
Ik verwacht toch wel dat het daar aan zal liggen.
Fijn dat er zoveel, ook met foto's, hier te vinden is.

henry classic v70

Citaat van: smitje77 op 02-09-2013 16:50:42

Ik hoop snel samen met een kennis de spuitmondjes te vervangen.

..succes

smitje77

Nu was mijn kennis niet beschikbaar, en gezien het aantal kilometers wat ik rijd (zo'n 1000 km per week) en wat ik nu al anderhalve week op de motor doe heb ik de auto weggebracht.

De indicatie die vd Weide had gegeven van 1000 euro werd ik niet zo blij van.
Boertien Wezep had voorlopig geen tijd (pas morgen of vrijdag kon e.e.a. uitgelezen worden en een reparatie pas later)
Dus ik heb de auto naar PPO-Systems gebracht in Wezep.

Hij heeft nog uitgebreid gekeken en concludeerde dat niet de spuitmondjes verstopt of stuk waren, maar wel dat injector 5 verstopt was.

Dus injector 5 moest plaats maken voor een nieuwe. (150 euro was de rekening)

Echter..... Op de terugweg begon de auto, minder dan voorheen, weer te bokken en in te houden...
Er is vooruitgang, er valt mee te rijden, maar goed is het dus nog niet... :eusa_wall:

Ik mocht volgende week weer terugkomen :eusa_doh: