inhouden/stotteren op lpg

Gestart door smitje77, 31-08-2013 13:35:53

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: smitje77 op 04-09-2013 19:00:51
Nu was mijn kennis niet beschikbaar, en gezien het aantal kilometers wat ik rijd (zo'n 1000 km per week) en wat ik nu al anderhalve week op de motor doe heb ik de auto weggebracht.

De indicatie die vd Weide had gegeven van 1000 euro werd ik niet zo blij van.
Boertien Wezep had voorlopig geen tijd (pas morgen of vrijdag kon e.e.a. uitgelezen worden en een reparatie pas later)
Dus ik heb de auto naar PPO-Systems gebracht in Wezep.

Hij heeft nog uitgebreid gekeken en concludeerde dat niet de spuitmondjes verstopt of stuk waren, maar wel dat injector 5 verstopt was.

http://i42.tinypic.com/34obzpv.jpg

Dus injector 5 moest plaats maken voor een nieuwe. (150 euro was de rekening)

Echter..... Op de terugweg begon de auto, minder dan voorheen, weer te bokken en in te houden...
Er is vooruitgang, er valt mee te rijden, maar goed is het dus nog niet... :eusa_wall:

Ik mocht volgende week weer terugkomen :eusa_doh:

Je hebt de wagen dus niet laten uitlezen?
Wat zei die monteur dan als mogelijke oorzaak dat injector 5 verstopt zat en niet één vn die pijpjes :eusa_think:
Volgens mij kun je alleen een juiste beoordeling maken door iets zorgvuldig aan de meetapparatuur te hangen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elmarconi

Ik gok toch op de LPi-bedrading en het onderbreekrelais.
--
Autogas Inside . . .

StefanCJ

Onderbreekrelais kun je misschien even uitwisselen met iemand die in de buurt woont. En ja, de kabels kunnen het ook zijn. Maar ook de lpi pomp. Misschien toch even bij een gasboer aan de computer hangen?

smitje77

Citaat van: StefanCJ op 04-09-2013 19:26:36
Onderbreekrelais kun je misschien even uitwisselen met iemand die in de buurt woont. En ja, de kabels kunnen het ook zijn. Maar ook de lpi pomp. Misschien toch even bij een gasboer aan de computer hangen?

de auto heeft aan de computer gehangen. De pomp is 100% in orde. Er waren geen vreemde waarden af te lezen. De monteur waar ik nu ben geweest heeft de boel uitgelezen en heeft d.m.v. andere injectoren te proberen tot dusver (dus niet volledig) het probleem opgelost.

Hij rijd al wel een stuk beter doordat er 1 nieuwe injector inzit. Nu lijkt het mij dus dat er meerdere injectoren slecht zijn. Wel apart dat het probleem zich zo plotseling dan voordoet.

smitje77

voor de zekerheid maar uitstroompijpjes en o-ringen besteld bij http://www.aisb.nl.
Totaal 55,06 euro. Ik zag op dit forum dat ik ze er met een 7,5mm metaalboor eruit moest krijgen.
Dan maar dit zelf vervangen, voordat ik aan de injectoren begin.

smitje77

Vanmorgen 100km gereden. Als ik het gaspedaal niet te diep intrap kan ik er mee rijden. Vraag ik vermogen dan stottert de auto.

prefect

Heb je nu onderhand de rotor en verdelerkap eens vervangen?
Je hebt ze wel besteld las ik, maar niets over het effect ervan.

Als een roffel niet lekker loopt op lpg is dat ongeveer het eerste wat je moet controleren/vervangen.

smitje77

Citaat van: prefect op 05-09-2013 09:36:19
Heb je nu onderhand de rotor en verdelerkap eens vervangen?
Je hebt ze wel besteld las ik, maar niets over het effect ervan.

Als een roffel niet lekker loopt op lpg is dat ongeveer het eerste wat je moet controleren/vervangen.

Ik hoop morgen de verdeler en rotor binnen te krijgen. Dat is idd no. 1.

prefect

smitje77

Ja, het heeft even geduurd:) ;D
Net gedaan, het was wel nodig zeg maar:

De auto loopt er véél beter van. Ook weer een vooruitgang op lpg, MAARRR :eusa_wall:
het probleem is er nog. In mindere mate weliswaar, maar we zijn nog niet klaar. :eusa_naughty:

Woensdag krijg ik de spuitmondjes als het goed is binnen. Dan gaan we met de handleiding van Yits aan de slag... :eusa_clap:

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Hengeveld

Off-topic:
Misschien moet je eens naar je nokkenaskeerringen kijken, gezien de olie op de verdelerkap.

smitje77

Citaat van: Hengeveld op 09-09-2013 22:26:38
Off-topic:
Misschien moet je eens naar je nokkenaskeerringen kijken, gezien de olie op de verdelerkap.

Ga ik doen dank je!

smitje77

Vandaag de inspuitmondjes binnengekregen.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Dit was wel nodig ;D Zeer goed te doen op de manier van Yits; metaalboortje 7,5mm.
Ik heb dus de hele set besteld voor 70 euro, voetjes en alle o-ringen ook voor de injectoren. (www.aisb.nl)
Véél goedkoper dan de genoemde prijzen op dit forum bij andere webshops. Ik zag ergens 18 euro per voetje voorbij komen? ex ringen?

Maar goed. Is mijn probleem opgelost? :eusa_naughty: :eusa_wall:
Nee dus. Blijft alleen nog een andere of meerdere injectoren over....
Word weer vervolgd.

The Demon

Dat ziet er bij cylinder 4 niet echt jofel uit op foto 2, daar lijkt olie of iets aanwezig te zijn en dat hoort niet.

Groet,
The Demon.