Koppeling 850 2.5 10V

Gestart door Volvo850Luxury, 01-09-2013 18:04:08

Vorige topic - Volgende topic

Volvo850Luxury

Hallo een maatje van me heeft pas een 850 gekocht, ik heb er ook in gereden en hij rijd helemaal goed.
Alleen er is 1 probleempje.
Als je bij het stoplicht een echt stoplicht sprintje gaat doen ( volgas tot 6000 toeren in elke versnelling ) dan ruik je al snel een verbrande koppeling geur of iets anders.
De koppeling grijpt goed aan zonder gebok, en hij slipt ook niet dus echt versleten lijkt die niet.

Iemand die dit probleem kent?

Volvo 850 10V
Handbak
1997

grijzev70tdi

Met sprintje per ongeluk de koppeling laten slippen zonder dat je erg in hebt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Inderdaad de poot van het pedaal halen ook bij een sprintje, en anders slipt hij waarschijnlijk toch.

Groet,
The Demon.

Volvo850Luxury

Koppeling slipt echt niet, heb hem nog nooit meer toeren zien maken dan dat die zou moeten doen.
Hij doet exact hetzelfde als mijn volvo koppeling maar de mijne stinkt niet?

Heb ook de test van 70 in de 5 gedaan met zijn auto met volgas, ook dan klimt die niet in toeren dus geen slip.
Daarom snap ik het ook niet helemaal :-\

Bij mijn vorige auto had ik een versleten koppeling, die slipte als een gek ( versleten ) maar stonk niet?

The Demon

Volgende mogelijke oorzaak van de stank zijn de remmen.

Groet,
The Demon.

Piere

En je bent zeker dat het de geur is van een slippende koppeling? Dus niet van verbrande olie?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Zeer strakke opmerking Pieter  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Volvo850Luxury

Citaat van: Piere op 01-09-2013 19:07:20
En je bent zeker dat het de geur is van een slippende koppeling? Dus niet van verbrande olie?
Kan ook het heeft een hele aparte geur dus ik dacht aan de koppeling, maar hij slipt niet dus ik snapte al niet wat het kon zijn.

Maar verbrande olie hoe kan die dat oplossen? oliepeil staat goed en heeft een mooie bruine kleur.

The Demon

lekkage opsporen en verhelpen.

Vulk

Loopt er geen olie naar beneden achter het blok op de uitlaat?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piere

Carterventilatie kan, maar ik gok eerder op klepsteelrubbers. Carterventilatie merk je op andere toeren ook, lekkende klepsteelrubbers ruik je vooral als je doortrekt.

Carterventilatie kun je checken door je oliedop gewoon los op de vulopening te leggen en even gas te geven. Als de dop blijft liggen is er geen probleem. Ligt ze te dansen, dan mag je enkele liters brakecleaner bestellen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Volvo850Luxury

Oei dat is geen goed nieuws voor hem dan, olieverbruik weet die nog niet, maar met lekke klepsteelrubbers zuipt die veel olie denk ik?

petrolhead2.5

Citaat van: Volvo850Luxury op 01-09-2013 22:59:39
Oei dat is geen goed nieuws voor hem dan, olieverbruik weet die nog niet, maar met lekke klepsteelrubbers zuipt die veel olie denk ik?
ja, als ze idd een eindje heen zijn behoorlijk  ;) het is niet dat het toerental voor je gevoel meer oploopt als dat je zelf het gevoel hebt aan versnelling te krijgen? ik doel op een versleten koppelingsplaat als er koppel op het geheel komt

Volvo850Luxury

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-09-2013 23:15:24
Citaat van: Volvo850Luxury op 01-09-2013 22:59:39
ja, als ze idd een eindje heen zijn behoorlijk  ;) het is niet dat het toerental voor je gevoel meer oploopt als dat je zelf het gevoel hebt aan versnelling te krijgen? ik doel op een versleten koppelingsplaat als er koppel op het geheel komt
Dan word het de klepsteelrubbers een keer vervangen voor hem dan denk ik...
Maar achja als dat het grootste probleem is dan is het natuurlijk niet zo'n probleem bij een oude auto.
Koppeling slipt echt niet, koppeling werkt precies hetzelfde als mijn Volvo en reageert ook precies hetzelfde, maar dan met 26pk minder.
Ik zal morgen wel tegen hem zeggen dat die op z'n olie moet letten ivm de klepsteelrubbers.