Vraagje import

Gestart door 855-Champagne, 13-11-2004 16:42:31

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Kom dagelijks duitsefahrzeugbrieven tegen waar ze dat niet doen....
Zal wel met opvoeding te maken hebben! ;)

denkweb

Als je de schades buiten de verzekering om afwikkelt dan komt dat idd niet op de Fahrzeugschein te staan... daarom betalen veel Duitsers graag een paar contantjes bij schade...

Guido_Smit

Citaat van: 855-Champagne op 13-11-2004 16:42:31
Hallo Roffelaars,

Ik ben voor iemand aan het kijken in Duitsland voor een Volvo, maar voor de import moeten daar papieren bij zitten.
Hoe weet ik dat ik de juiste  orgineel papieren er bij krijg.
In Dtl staan ook wel eens Ital import, hoe weet ik bij zo'n auto of de papieren in orde zijn.
Ik hoor het wel

Kijk eens op onderstaande link, gaat wel over een motor maar komt in grote lijnen op hetzelfde neer.

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/13804?highlight=importeren

Guido.

855-Champagne

Hee mensen bedankt, ik weet nu wat voor papieren er bij moeten zitten en waar op te letten.
Asl het moment daar is dan laat ik het horen.

Esveldt

Hoi,

Guido_Smit, dat is nog eens een tip waar ongelovelijk duidelijk wordt uitgelegd hoe en wat!!!!

Super. Ik zou zeggen kopieren en een een vast item van maken.

Paul

Peth©oni

Ik zou zeggen zet hem bij "links" neer....  ;) ;D

Steven.Dillies

Ik ben aan het kijken om een wagen te importeren vanuit Zwitserland ( ik weet dat zwitersland geen EU land is en dat ik de btw + douna kosten moet bijbetalen).
Los daarvan:
vroeg aan die garage om transitplaten te voorzien, ik kreeg als antw:
"For the export plates, you must go yourself with your passport, driver card and documents of the car to the road traffic licensing department"

maar hier in Belgie kan je maar transitplaten aanvragen als:
"Ieder persoon of firma die niet in België zijn gevestigd, hebben  recht op transitplaten voor nieuwe en tweedehands voertuigen. Personen of firma's die in België zijn gevestigd, hebben recht op transitplaten  maar alleen op nieuwe voertuigen. "

en de wagen dat ik zou importeren is een 2dehands.

WIe heeft het bij het rechte eind?

appie

Ik weet dat je in Duitsland voor een Ausfuhrkennzeichen (exportkenteken) zelf ter plaatse moet zijn met de auto, de papieren vd auto en je paspoort. Hoe het in zwitserland is, weet ik niet, maar het klinkt me niet onlogisch.

Ludo

Citaat van: Steven.Dillies op 20-02-2010 10:29:21
maar hier in Belgie kan je maar transitplaten aanvragen als:
"Ieder persoon of firma die niet in België zijn gevestigd, hebben  recht op transitplaten voor nieuwe en tweedehands voertuigen. Personen of firma's die in België zijn gevestigd, hebben recht op transitplaten  maar alleen op nieuwe voertuigen. "

en de wagen dat ik zou importeren is een 2dehands.

WIe heeft het bij het rechte eind?

Roger heeft een tijd geleden ook een probleempje gehad i.v.m. transitplaten.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30477.0.html
Hier vind je ook een correct antwoord op zijn vraag destijds: http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,27178.0.html

Steven.Dillies

Mijn vraag was dat deze road traffic licensing department zich in Zwiterland vestigde.
Antw:
Yes this is in Switzerland.

For import the car it is no problem. But before you can go to the road traffic licensing department, I must make the expertise of the car. And before I make that I will be sure that you take the car. So it's possible that you come first visit the car, then we make a contract of sale, and after I prepare all for you?

Domme ik ga nog eens moeten terugkeren   :eusa_wall:

joebar

Joebar was heel stout...(4x)

gewoon een paar nederlandse platen meenemen, daar erop schroeven, betalen, fahrzeugbrief mee en een verklaring van de verkoper, en hoppa gewoon naar huis knallen...
Hier een eendagskenteken, 7 uur smorgens bij het rdw gaan staan, en week later het kenteken in huis, nix keuren, alleen identificatie vaststellen