Vraagje import

Gestart door 855-Champagne, 13-11-2004 16:42:31

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Hallo Roffelaars,

Ik ben voor iemand aan het kijken in Duitsland voor een Volvo, maar voor de import moeten daar papieren bij zitten.
Hoe weet ik dat ik de juiste  orgineel papieren er bij krijg.
In Dtl staan ook wel eens Ital import, hoe weet ik bij zo'n auto of de papieren in orde zijn.
Ik hoor het wel

Zippo

In Duitsland noemen ze dat een fahrzeugbrief.
Die heb je altijd nodig na bouwjaar 1973 voor een invoer in NL.
Daarkomt bij dat je na bouwjaar 1998 een C.V.O nodig hebt. In DLD genoemd: E.W.G Übereinstimmungsbescheidingung.

Heb jij een Fahrzeugbrief die afgestempeld is door de Italiaanseautoriteit??
Of heb je een gewone Fahrzeugbrief?

Zippo

daytonawim

je moet opletten dat je de zo genaamde KFZ brief krijgt, de fahrzrugschein, is een verkleinde uitgave
van de KFZ brief.
In de KFZ brief staan alle relevante voertuig gegevens"alsmede de vorige eigenaren"

855-Champagne

Zippo

Citeer
Zo ver ben ik nog niet.

Is er iemand die er een kopie van heeft om me een beeld te vormen hoe zoiets er uit ziet.
In de adv staat ook iets van Deutsche Brief, zijn dat deze papieren

Guido_Smit

Citaat van: Zippo op 13-11-2004 16:57:35
In Duitsland noemen ze dat een fahrzeugbrief.
Die heb je altijd nodig na bouwjaar 1973 voor een invoer in NL.
Daarkomt bij dat je na bouwjaar 1998 een C.V.O nodig hebt. In DLD genoemd: E.W.G Übereinstimmungsbescheidingung.

Zippo

C.V.O is in iedere geval ook al nodig met  bouwjaar 1997!  Dit ter aanvulling.

Guido.

Zippo

Citaat van: Guido_Smit op 14-11-2004 10:08:46
C.V.O is in iedere geval ook al nodig met  bouwjaar 1997!  Dit ter aanvulling.

Guido.

Alleen bij Opel, we hebben het hier over een Volvo! ;-)
Bij Volvo zit deze er vaak bij.(Na '98) Of je haalt de gegevens van de brief af op de 4de pagina van de fahrzeugbrief.

Hier een voorbeeld van een fahrzeugbrief:

Deze is dan van een motor maar die van een auto ziet er hetzelfde uit, alleen zijn er andere gegevens vermeld.
Let goed op het chassisnummer champagne, die moet "midden op schutbord onder motorkap staan"bij de volvo en moet overeenkomen met de Fzbr.

Zippo

daytonawim

deutscher brief, wordt meestal KFZ brief mee bedoeld, vraag gewoon om een kopie van de brief.
dat ding is overigens vrij groot hoor ( circa de grote van een a4 tje )

Mocht je besluiten om hem te kopen, laat dan een nieuwe TUV/DEKRA keuring in duitsland doen
voor de aankoop, dat scheelt weer eventuele verrassingen bij de RDW keuring.

Let ook op extra's want  de belasingdienst mag hier graag de extra BPM over rekenen.

Zippo

Citaat van: daytonawim op 14-11-2004 12:08:51
deutscher brief, wordt meestal KFZ brief mee bedoeld, vraag gewoon om een kopie van de brief.
dat ding is overigens vrij groot hoor ( circa de grote van een a4 tje )

Kopie wordt NIET bij de RDW geaccepteerd! ;)

Zippo

daytonawim

weet ik maar, dan weet je wel van te voren wat het precies voor auto is, incl voor bezitters

Zippo

Citaat van: daytonawim op 14-11-2004 13:17:22
weet ik maar, dan weet je wel van te voren wat het precies voor auto is, incl voor bezitters

Wat bedoel je hiermee???

Als je een auto uit Dld ophaalt ga je toch direct de zaak afhandelen qwa kosten/papieren en natuurlijk de auto.......
Of wil je eerst alles bekijken en dan later de auto alsnog ophalen??
Persoonlijk zou ik alles direct afhandelen en de auto meenemen, kunnen ze er tussentijds ook niet meerijden en eventueel onderdelen afhalen en wisselen. ;)

Esveldt

Hoi,

Zo'n KFZ is dat te vergelijken met een Deel 1? Het zit dus altijd bij een auto?
Ik bedoel het hoeft dus niet speciaal te worden aangemaakt?

En waar vrijwaard je dat van trouwens, als het een gejatte auto is kun je het toch niet controleren.
Wat je met een scanner, printer en PC kan maken dat weet iedereen wel.

Trouwens een Export-kennzeichen, a 70 euro, is dat snel te regelen door de duitse verkoper?

Paul

mathh

Citaat van: Esveldt op 14-11-2004 18:11:55
Hoi,
En waar vrijwaard je dat van trouwens, als het een gejatte auto is kun je het toch niet controleren.
Wat je met een scanner, printer en PC kan maken dat weet iedereen wel.
Trouwens een Export-kennzeichen, a 70 euro, is dat snel te regelen door de duitse verkoper?
Paul

de KFZ is vergelijkbaar met onze autopapieren. Wel moet de auto afgemeld zijn op het moment van export. Dat kan de eigenaar van te voren doen als hij weet dat de auto het land uit gaat, maar meestal is dat niet zo. Dat moet bij een zgn Tüv Stelle. Hier worden de officiële stickers van de oude plaat verwijderd.  Daar kun je ook je export kenteken kopen. Dat is wel een hoop gedoe. Maar let op dit kan alleen maar bij de grotere buro's. De kleine doen dit niet. Vraag hier van tevoren naar en naar de openingstijden! Ik kwam tien minuten voor sluitingstijd aan en gelukkig werd ik als stomme hollander nog wel geholpen, maar al met al was ik 5 kwartier kwijt. er zijn twee soorten: met verzekering voor één dag en met verzekering voor langere tijd, ik meen 10 of 14 dagen
veel succes
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Zippo

De RDW meldt de Duitse en Engelse voertuigen af voor de klant!
Dus jouw verhaal klopt helaas niet Mathh.
Dit gebeurd in Veendam vd RDW.

"Stel" de auto is gejat....... dan komt er een melding bij de RDW als het voertuig ter keuring wordt aangeboden. Dit hoeft niet altijd zo te zijn. Het kan ook zijn dat er aan een chassisnummer is gerommeld. Maar dat ziet de technischmedewerker vd RDW snel genoeg. ;)

Zippo

Citaat van: Esveldt op 14-11-2004 18:11:55
Paul

Dat is idd een soort deel 1 en 2.
En het zit dus bij de eigenaar vd auto.
Dit mag nooit speciaal zijn aagemaakt.

mathh

Citaat van: Zippo op 14-11-2004 20:46:21
De RDW meldt de Duitse en Engelse voertuigen af voor de klant!
Dus jouw verhaal klopt helaas niet Mathh.
Dit gebeurd in Veendam vd RDW.

"Stel" de auto is gejat....... dan komt er een melding bij de RDW als het voertuig ter keuring wordt aangeboden. Dit hoeft niet altijd zo te zijn. Het kan ook zijn dat er aan een chassisnummer is gerommeld. Maar dat ziet de technischmedewerker vd RDW snel genoeg. ;)

Dat kan best dat de RDW dat nogmaals doet Zippo, maar Duitse eigenaren kunnen/moeten hun auto ook in Duitsland afmelden omdat het kenteken persoonsgebonden is en niet voertuiggebonden zoals bij ons.
Ik kan me slecht voortstellen dat een Duitse eigenaar je de auto meegeeft terwijl hij nog op zijn eigen naam staat, en dat omdat jij hem dat beleefd vraagt? Wie garandeert hem dat je dat ook daadwerkelijk doet?
Mijn auto is in ieder geval in Duitsland afgemeld door de eigenaar op de dag van verkoop aan mij. Daarbij zijn de oorspronkelijke kentekenplaten ongeldig gemaakt. Ik heb toen ook het exportkenteken met verzekering gekocht.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18