Nieuw voorportier en kleurcode

Gestart door Stabilo, 15-11-2004 13:11:30

Vorige topic - Volgende topic

Stabilo

Dag Roffelaars,

Ik heb van het weekend wat pech gehad. Iemand is achteruit in mijn linkervoorportier gereden. Ik ben vandaag bij 2 schadebedrijven langs geweest om eens te informeren wat het zou kosten om het bij schadebedrijf te laten herstellen. Het betekent namelijk dat er een nieuwe deur in moet en linkerzijde geheel (i.v.m. optreden van mogelijk kleurverschillen) overgespoten moet worden. Kosten 1300 a 1600 euro ! Pfff...

De aardige man van schadebedrijf opperde om op zoek te gaan naar een 2e hands portier om zo de kosten te beperken. Het mooiste zou natuurlijk zijn om ook nog deur in juiste kleur op de kop te tikken. Ik heb een 850 T5 in "smokey silver". Ik heb net op typeplaatje gekeken wat kleurcode is. Ik weet niet zeker welke getallen van typeplaatje kleurcode aangegeven. ik vermoed 419-11.

Heeft iemand tips voor mijn zoektocht naar juiste linkervoorportier (waar maak ik kans) en weet iemand of dit de kleurcode is?

Groeten, Stabilo

Amieke850

419 = Silversand metallic volgens de 850 kleurcodekaart

thuur

Citaat van: Stabilo op 15-11-2004 13:11:30
Dag Roffelaars,

Ik heb van het weekend wat pech gehad. Iemand is achteruit in mijn linkervoorportier gereden. Ik ben vandaag bij 2 schadebedrijven langs geweest om eens te informeren wat het zou kosten om het bij schadebedrijf te laten herstellen. Het betekent namelijk dat er een nieuwe deur in moet en linkerzijde geheel (i.v.m. optreden van mogelijk kleurverschillen) overgespoten moet worden. Kosten 1300 a 1600 euro ! Pfff...

De aardige man van schadebedrijf opperde om op zoek te gaan naar een 2e hands portier om zo de kosten te beperken. Het mooiste zou natuurlijk zijn om ook nog deur in juiste kleur op de kop te tikken. Ik heb een 850 T5 in "smokey silver". Ik heb net op typeplaatje gekeken wat kleurcode is. Ik weet niet zeker welke getallen van typeplaatje kleurcode aangegeven. ik vermoed 419-11.

Heeft iemand tips voor mijn zoektocht naar juiste linkervoorportier (waar maak ik kans) en weet iemand of dit de kleurcode is?

Groeten, Stabilo

Alle sloperijen (of: demontagebedrijven) bij je in de buurt afbellen en alle Volvo-demontagebedrijven afbellen in NL en B (zie Linkpagina voor links).

Gr 8)

Amieke850

Stabilo, reply-en via PB lukt niet (loopt vast...) , dus hier maar de link naar een folder van Entuscan: http://www.entuscan.com/volvo850club/Folders/850/p45-2.jpg

Groetjes, Annemieke

Peth©oni

Citaat van: Stabilo op 15-11-2004 13:11:30
Dag Roffelaars,

Groeten, Stabilo

Is het een verhaalbare schade of moet je het zelf bekostigen..... als het laatste het geval is zou ik toch proberen om het iemand te laten doen in zijn vrije uren..... kost je dan ongeveer 200 a 250 voor spuiten en dat scheelt, alleen je gebruikte-onderdelen komen er dan bij.

suc6 (vertel anders ff waar je zit, wellicht kan ik iets regelen hier in de buurt)

Stabilo

Dag Annemiek,

Bedankt. De kleur in de folder ziet er wel erg anders uit dan in het echt. Er staat dan ook bij dat geringe kleurafwijkingen mogelijk zijn. Gering ??? Mijn 850 heeft de kleur van de 850 op pagina 12/13 van dezelfde folder.

http://www.entuscan.com/volvo850club/Folders/850/

Groeten, Stabilo

Amieke850

Mmmm, ok, misschien heb je hier meer aan?
Zie:
http://www.vlvworld.com, bij 'colorcodes' (419 heet hier  Pewster silver), maarrrr, is de genoemde code wel de juiste? Bij 'colorcodes' staat een linkje 'vehicle indentification plates', zoek en gij zult vinden....

zie verder ook nog:

http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.htm (419 heet hier zowel Pewster silver als Silversand metallic).

Gr., A'mieke

thecrew

Toen mijn achterdeur en onderdorpel inelkaar gereden was, ( EN GEEN BRIEFJE ACHTERGELATEN  >:() heb ik het bij de dealer laten herstellen. Kosten voor uitdeuken en spuiten € 1100 euro. Vond ik heel redelijk.

Volvo buitenweg in Naarden

fearless

Citaat van: Stabilo op 15-11-2004 14:37:31
Dag Annemiek,

Bedankt. De kleur in de folder ziet er wel erg anders uit dan in het echt. Er staat dan ook bij dat geringe kleurafwijkingen mogelijk zijn. Gering ??? Mijn 850 heeft de kleur van de 850 op pagina 12/13 van dezelfde folder.

http://www.entuscan.com/volvo850club/Folders/850/

Groeten, Stabilo

Kleur 419 klopt wel, mijn auto is dezelfde kleur als die op pagina 12/13 en die is kleur 419.

En NEE mijn deur krijg je niet.

Maar wel succes met zoeken.