Volvo Klassieker Beurs (VKB) 28-09-2013 en 29-09-2013

Gestart door StefanCJ, 14-09-2013 17:15:22

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Even snel door het meeting topic heen gebladerd, als er dan een kenteken regel is, en die is er waarom wordt deze dan in het VKB topic ineens zo "steng" toegepast? Binnen twee minuten deze even er bij gepakt en er zijn er natuurlijk veel meer.
Ik vind het echt jammer want ik kan nu mijn foto's van de VKB niet plaatsen. Als iemand echt zijn kenteken niet bekend wil maken dan zou hij hem toch wel afplakken of zijn wagen in een stalling laten staan?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63104.msg1421516.html#msg1421516

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63267.msg1382045.html#msg1382045

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61321.msg1371245.html#msg1371245

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61431.msg1384709.html#msg1384709
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Johann

Elke keer weer dezelfde discussie.
Wil je geen kentekens weghalen dan plaats je de foto's toch gewoon niet?

cornelis-b

Citaat van: Johann op 29-09-2013 23:39:39

Johann,
Waarom in het ene topic geen probleem en in het andere de regels toepassen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 29-09-2013 23:52:45
Citaat van: Johann op 29-09-2013 23:39:39

Johann,
Waarom in het ene topic geen probleem en in het andere de regels toepassen?
het is apart maarja de meest mensen die hun auto showen weten dat er fotos worden gemaakt en worden gepost op forums fb enzovoort ;) het is minder moeite om even te painten maar wel weer dubbel werk ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

Ik ga er nog één post aan vuil maken en dan is voor mij de discussie over!

Op een meeting weten de mensen dat het zal gebeuren, de meeste leden zitten hier ook op het forum. Indien men er een probleem mee heeft, dan is het snel opgelost.
Nu ga je op een beurs foto's lopen maken, niet iedereen van die mensen zit hier op het forum. Die mensen zijn dus ook niet op de hoogte dat die foto's hier staan.

MarcoV

Aslof je van een kenteken het adres en naam van de eigenaar kan herleiden, tewijl iedereen op straat je kenteken kan lezen, beetje achterhaalde discussie lijkt mij.

MarcoV

Boeijke

Iedereen die naar de beurs gaa weet dat er foto's gemaakt worden buiten.
Ze staan je bij wijze van spreken al op te wachten met een camera zowat.

Ben je daar en niemand mag het weten, kom dan met de fiets ofzo.

Op andere fora staan ook gewoon 850's op. Gewoon met leesbaar kenteken.

Regels zijn prima en nodig. Maar dan wel strikt hanteren of de regel weghalen.

fbm

Spin!

Het kan 2 kanten op.

Ik kan me voorstellen dat mensen wat te verbergen hebben voor de buitenwacht. Op meetings zal dat wat minder het geval zijn, maar ook daar zijn mensen die er geen weet van hebben dat ze op de plaat worden gezet.

In het 'wie-ben-jij' topic snap ik het wel. Ik kan me ooit herinneren dat er in Hart van Nederland op SBS6 een V70R laserblue is gespot terwijl men filmde in een tippelzone. Je weet dat bij 95% van alle huisvrouwen een (6) logo in jouw dure LCD TVzit 'gebrandmerkt'. Dat zijn van die momenten dat het nogal schunnig is dat je kenteken 'openbaar' wordt gezet zonder dat je het weet.

Op een meeting zal het wat minder uit de klauwen kunnen lopen als je vrouw je daar ziet staan met auto + kenteken, maar ook dat weet men niet.

Ik denk niet dat het een discussie is wat privacy aangaat, maar meer de kant waarop je informatievoorziening op werkt. Mensen die het weten zullen 99 van de 100 aangeven dat ze het geen probleem vinden om op de foto te worden gezet en geplaatst met herkenbaar kenteken.

Die ene persoon die het niet weet, kan je ook zijn mening niet vragen. Dat heeft mijns inziens meer met respect te maken, dan met schending van privacy.

Draai het verhaal eens om. Je hebt een goed huwelijk en een leuke baan. Je loopt in de pauze dit keer toevallig samen met de vrouw van je baas een blokje om, en toevallig wordt er een reportage gemaakt door een grote krant over overlast van afvaldumping van pauzerende mensen op het industrieterrein. Door een bepaald shot van de fotograaf lijkt het alsof jullie hand in hand lopen. De volgende dag staat die foto groot op pagina 2 in de landelijke editie. Dat betekent in de meeste gevallen einde huwelijk, en soms einde baan.

Waren ze gevraagd voor de foto, dan hadden ze ja of nee kunnen zeggen. Geven ze geen toestemming, dan moet je dat respecteren.

Dus zonder vraag, geen toestemming dus respecteren dat het een 'nee' is.

Ik heb ook wat foto's gemaakt gisteren, vanavond even wat kentekens poetsen. Als je uren kan vol lullen om een forum te vullen of bezig kan zijn met sleutelen, dan is 15 minuten kentekens poetsen toch een kleine moeite?

Dat mijn kenteken overal te zien is maakt me geen fluit uit. Als ik wat te verbergen heb en het komt uit dan is dat mijn eigen fout. Had ik maar beter op moeten letten, maar van anderen respecteer ik het wel omdat je het niet kan weten. Vraag maar eens aan Julian Assange hoe het is om informatie naar de buitenwereld te brengen :)

www.vm-parts.nl

Boeijke

Goed verhaal Rutger.

Maar waar het mij om gaat is dat het in het ene (meeting)topic wel mag en in het andere niet.
Dat is in mijn ogen meten met 2 maten.

Mij maakt het persoonlijk ook niet zoveel uit. Vrouwlief wist waar ik was. (andersom eigenlijk niet  :eusa_think: )
Wens Thomas  ( en de andere mods) succes om het netjes op te lossen. Dit vraagstuk gaat toch regelmatig terug blijven komen.

Spin!

Citaat van: Boeijke op 30-09-2013 10:55:40
Goed verhaal Rutger.

Maar waar het mij om gaat is dat het in het ene (meeting)topic wel mag en in het andere niet.
Dat is in mijn ogen meten met 2 maten.

Mij maakt het persoonlijk ook niet zoveel uit. Vrouwlief wist waar ik was. (andersom eigenlijk niet  :eusa_think: )
Wens Thomas  ( en de andere mods) succes om het netjes op te lossen. Dit vraagstuk gaat toch regelmatig terug blijven komen.

Is ook Willem. Of overal kentekens, of nergens. De regel zegt: kentekens weg. Het forum wordt natuurlijk ook bezaaid met foto's, de vraag is of de Mod's alles kunnen monitoren. Ze hebben naast het forum ook nog een baan en sociaal leven (gok ik). Ook dat zullen we moeten respecteren.

www.vm-parts.nl

mehn

Citaat van: Boeijke op 30-09-2013 10:55:40

Het mag in geen enkel topic op dit forum. Kijk maar in de forumregels.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Boeijke

Zal het anders formuleren dan.

Waarom wordt het in het ene topic dan toegelaten en wordt het nu in dit topic weer een punt van discussie.
En het zal idd niet makkelijk zijn voor de mods. En een hoop werk.

Piere

Vraag:

Citaat van: Boeijke op 30-09-2013 11:23:52
Waarom wordt het in het ene topic dan toegelaten en wordt het nu in dit topic weer een punt van discussie.

Antwoord:

Citaat van: Vulk op 30-09-2013 06:44:11
Op een meeting weten de mensen dat het zal gebeuren, de meeste leden zitten hier ook op het forum. Indien men er een probleem mee heeft, dan is het snel opgelost.
Nu ga je op een beurs foto's lopen maken, niet iedereen van die mensen zit hier op het forum. Die mensen zijn dus ook niet op de hoogte dat die foto's hier staan.

Simpel toch? :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Boeijke

Citaat van: Piere op 30-09-2013 18:51:11
Vraag:

Citaat van: Boeijke op 30-09-2013 11:23:52

Antwoord:

Citaat van: Vulk op 30-09-2013 06:44:11

Simpel toch? :)

Neeuh, eigenlijk niet.
Ook op deze meeting (lees VKB) weten mensen ook dat dat gebeurd.

Een heeeeeeeeeele hoop van die andere mensen zitten op een ander (Volvo)forum waar ook foto's op staan. (ja, het is echt waar)
En op die foto's staat ook nog wel eens 850 met zichtbaar kenteken.

Je hanteert een regel--> geen zichtbare kentekens.
En dan laat je het in het ene topic wel toe en in het andere niet. ???

Nu maakt het mij geen ene moer uit of het nu wel of niet mag. Maar zo is er geen duidelijkheid. En de Uitspraak van Thomas geeft eigenlijk alleen maar meer verwarring.
Ik weet ook wel wat hij bedoeld, en de bedoelingen goed zijn. En ja, de mods hebben veel werk om dit forum enigszins fasoenlijk te laten draaien.

Maar deze kentekendiscussie is al meerdere malen gevoerd. Dus dan is mijn advies. OF het mag wel OF het mag niet. Dan heb je dus deze discussie nooit meer en is het voor iedereen duidelijk.
Laat er desnoods een poll op los om te zien wat de forumleden willen. Wel dan 1 waar je alleen maar ja of nee in kunt vullen. Anders heb je zo deze discussie weer en weer 300 pagina's onzin.

;)