Weer eens de staatskas gespekt

Gestart door konniekip, 16-11-2004 01:07:47

Vorige topic - Volgende topic

thecrew

Citaat van: Volvo 875 op 16-11-2004 15:46:25
Een tijdje geleden war er een proef met een apparaatje in de auto waarmee je auto gewoon niet harder kon als wat toegestaan is. Door GPS wist het ding precies hoe hard je mocht. Als we nog even doorgaan wordt dit nog verplichte kost......

Denk het niet, want dan hebben ze een stuk minder te innen

Spin!

Citaat van: Reitse op 16-11-2004 21:54:26
Voor 1 km pak jij de auto??? (zit er een beetje over te denken om deze zomer op de fiets naar de trainingen te gaan, 40 km enkele reis...)

A: het regende
B: grote voetbaltas fietst klote
C: fiets heeft helemaal geen licht dus had Snor me wel kunnen n*****
D: elke meter is een goede smoes om in je Volvo te springen!  ;D

www.vm-parts.nl

Mick

Mijn persoonlijke mening:

Als je moet trainen ergens voor, moet je jezelf daarvoor al moe hebben gemaakt. Daarbij, bij voetbaltraining moet je hardlopen. Ik vindt dat een mens alleen hard moet lopen als ie wordt achterna gezeten! ;D

En dus is mijn conclusie, het zou dus onzin zijn om op de fiets x aantal kilometers te fietsen naar voetbaltraining waarbij ik niet zou gaan hardlopen. En dus: Ik doe niet aan voetbal en al moet ik mijzelf maar 100 meter verplaatsen, ik pak de auto. ;D
(al was het alleen maar om mijn wegenbelasting eruit te halen!)

Btw. in twee dagen tijd: 2x 45 euro parkeerboete!

Kan iemand mij uitleggen:

Je heb een straat, hierbij staan geen borden dat het verboden is te parkeren of stilstaan. Aan de linkerkant van de straat staan enkele parkeerhavens waarbij je moet betalen.
Rijdt je iets verder, staat daar een bord dat je moet betalen voor de havens aan de rechter kant van het bord.
Nu heb je een stukje eigen terein van een bedrijf hier, het is geen parkeer terein, maar het behoord ook niet tot de weg, is geen trottoir, aangezien het geen tegels zijn maar beige soort straat klinkers, wordt afgescheiden door een verlaagde stoep, en heeft aan de meest linkse hoek een inrit voor geldwagens..

Ik heb daar geparkeerd. Zijn daar geen borden voor verboden te parkeren of eigen terein, en toch krijg ik nu al twee dagen een boete....

Volgens mij hoor ik hier geen boete te krijgen, wel???
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

thuur

Je hebt volgens mij voor een uit/inrit geparkeerd. Dat mag niet. Zelfs als je voor je eigen oprit zou parkeren kun je een boete krijgen volgens de letter van de wet.

Gr 8)

daytonawim

Mogelijk bezwaar maken en het e.a. door middel van foto's aan de kanton rechter uitleggen en hopen op mazzel.
En informeer eens bij de parkeerdienst en/of politie waarom er een bon is uitgedeeld.

Het is bekend dat een aantal regio's niet aan hun verplichting voldoen v.w.b. het aantal uitgeschreven boete's, dus de kans is groot dat ze gaan zoeken.
Voorbeeld, geen kenteken bewijs, rijbewijs vergeten, apk papier niet in auto, problemen met verlichting e.d..

Spin!

Of...je staat in een parkeerzone

www.vm-parts.nl

The Saint

Citaat van: Spin op 17-11-2004 00:50:56
Citaat van: Reitse op 16-11-2004 21:54:26
Voor 1 km pak jij de auto??? (zit er een beetje over te denken om deze zomer op de fiets naar de trainingen te gaan, 40 km enkele reis...)

A: het regende
B: grote voetbaltas fietst klote
C: fiets heeft helemaal geen licht dus had Snor me wel kunnen n*****
D: elke meter is een goede smoes om in je Volvo te springen!  ;D

Rustig Spin, alleen met punt D heb je me al ruim overtuigd. ;D
No shirt no shoes, no pinball

Derks

Citaat van: Mick op 17-11-2004 09:37:47

Volgens mij hoor ik hier geen boete te krijgen, wel???

Er staat toch altijd op de bon een code, waarom je de bekeuring krijgt?

Zo heb ik eens een bon, die m'n vriendin had gekregen, weten terug te draaien. Stond de verkeerde code op.

Ze stond namelijk voor een uitrit, of in iedergeval hinderlijk opgesteld, maar op de bon stond parkeren op het fietspad.

gr derks

Emhavee

zojuist bericht uit Leeuwarden... :eusa_wall:

162 waar je 120 mág (maar 200+ kán op zondagavond om 22.30 op een lege weg)

afijn, 310 pleuro's willen ze van me hebben

nu schijn je daartegen in beroep te kunnen gaan oid, iemand ervaring daarmee?
(overigens ben ik me volkomen bewust van het feit dat ik te hard reed maar dat schijn je te moeten ontkennen... dus bij dezen!)

Ben

Walter

staande ovatie, als dit niet de opgraving van het jaar is...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Daf46

Citaat van: Emhavee op 25-08-2009 15:36:02
(overigens ben ik me volkomen bewust van het feit dat ik te hard reed maar dat schijn je te moeten ontkennen... dus bij dezen!)
Dit is niet Facebook, maar pas maar op:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/090825Facebook_examens

:evil:

denkweb

Ik heb mij voorgenomen om niet meer te hard te rijden langs camera's van de politie... en het lukt aardig.  ;)

Emhavee

Citaat van: denkweb op 26-08-2009 08:49:54
Ik heb mij voorgenomen om niet meer te hard te rijden langs camera's van de politie... en het lukt aardig.  ;)

mooi voornemen, ga ik ook doen
alleen moeten ze wel even melden waar en wanneer ze ergens staan...
dacht via BNR te vernemen dat ze op dat moment daar niet zouden staan maar de post uit Leeuwarden doet anders blijken