Re: Van S naar V naar Sneeuwwitje.

Gestart door knoertS70, 23-09-2013 11:21:04

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Citaat van: knoertS70 op 26-10-2013 12:58:58
Ja, echt zo goed als nieuw. Was er al bijna een kwijt. (Wel alle bouten vastzetten)

:eusa_doh:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

knoertS70

Vrijdag de complete distributie vervangen, vandaag lachend door de APK en net even de van Hans Duiven overgenomen veerpootbrug gemonteerd. Straks maar even testen. Vanavond bij t5Joost nog een nieuw rubbertje in de bovenste motorsteun en dan kunnen we er weer even tegenaan. Helemaal blij.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Kingfisher

Heb je al een keer getankt?  ;)

Toen ik van de classic naar de N ging, was ik ook helemaal happy, op twee dingen na die beetje anders waren bij de classic:
1. Donaties (de hoogte ervan) aan de Shell
2. Ruimte achterbank

Verder zit je idd de hele dag te smilen achter het stuur  ;D

knoertS70

Jazeker en tot mijn verbazing is ie zuiniger dan de S70 10v. Mwa, tis hobby he?

Edit: achterbank zit ik nooit, dan kan ik niet bij het stuur en de pedalen. ;)

Kingfisher

Citaat van: knoertS70 op 11-11-2013 13:44:13

Haha, nou dat zuiniger heb ik nog niet gemerkt hoor. Die 10V reed 1:11 en nu 1:9 :/

elianmars

Citaat van: Kingfisher op 11-11-2013 16:05:03

Haha, nou dat zuiniger heb ik nog niet gemerkt hoor. Die 10V reed 1:11 en nu 1:9 :/

Echt? Dat haal ik nog makkelijk, ondanks zware rechtervoet.

Kingfisher

Citaat van: elianmars op 11-11-2013 18:51:01
Citaat van: Kingfisher op 11-11-2013 16:05:03

Echt? Dat haal ik nog makkelijk, ondanks zware rechtervoet.

Ja helaas maar echt waar, al rij ik wel korte stukken en bijna geen snelweg. Oh ja, en maatje 48...... :)

knoertS70

Ik heb de topic titel maar veranderd want ik heb een probleem. De auto rijdt nog steeds heerlijk en stuurt superstrak. Te strak eigenlijk. Ik had te pas en te onpas een (niet) werkende stuurbekrachtiging. Dat kan natuurlijk gebeuren en ik had het de auto al bijna vergeven. Estate Service had een sloop stuurpompje voor me die achteraf niet bleek te passen. Dus maar een nieuwe aangeschaft. Wat een verademing en wat een prachtig gezicht onder de kap. Alleen, nog steeds geen stuurbekrachtiging. Toen maar doorgestapt naar een ander stuurhuis. De eerste bleek lek, de tweede was prachtig.

We sturen weer een stuk lichter maar het is het allemaal net niet. Inmiddels neem ik m'n vrouw op schoot om te helpen met sturen. Heel gezellig, maar het leidt wel af. Afgezien van het feit dat ie gewoon heel zwaar stuurt, zit er ook een zwaar punt in.

Iemand nog ideeen??

volvobug

Klinkt alsof er lucht of te weinig stuurberkrachtingingsolie in zit. Hoe is het stuuroliepeil? En de bandenspanning voor?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Oliepeil heb ik gevarieerd van netjes tot net ff te vol. Hielp niets. Bandenspanning ben ik ook mee gaan proberen. Is volgens mij ook niet het probleem. Wat het wel is weet ik ook niet. Wellicht is ook dit stuurhuis niet ok.

Nog meer suggesties??

knoertS70

En een uurtje links/rechts met je stuur moet de lucht er toch ook wel uithalen neem ik aan?

BBS

Staat 1 of beide knie gewrichten in je stuurstang niet droog? Beide gewrichten lekker vol vet drukken....

Was bij mij ook een keer de oplossing....
Volvoloos....

knoertS70

Dat is nog het proberen waard. Als die een beetje op mijn gewrichten lijken, kan dat zomaar zo zijn.

Sbv

stuurhuis zelf gaar ? veerpoot lagers ?

knoertS70

Veerpoot lagers is idd het volgende wat ik ga proberen. Vandaar ook de verandering van de topic titel naar, gebed zonder end. En een sloop stuurhuis moet je ook maar afwachten wat dat brengt. Ach ja, zo belangrijk is het ook niet echt. Met alle kosten die ik aan dat ding heb, kan ik de benzine nog nauwelijks betalen.  ;D