Alfa 156

Gestart door Luc, 04-10-2013 12:51:50

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Citaat van: Luc op 10-02-2014 04:06:23
We gaan gewoon door... Inmiddels heb ik alweer een kleine 7000 km in de Volvo gereden, zonder enig probleem...
Als ie straks in April zn APK gewoon haalt, ja waarom dan iet gewoon doorrijden ermee?

Iemand ervaringen met de Volkswagen Passat 2,8 VR6?
Dat die krengen rap zijn is me wel duidelijk, maar halen ze ook 4 ton? Zoals we t van de 850 gewend zijn?

Zelfde vraag, die eigenlijk een hele andere categorie is : Toyota (Corolla) Verso, met de 1.8 liter motor. Iets mis mee, bekende problemen?

1.8 motor is ijzersterk, wel oppassen met de eerste series ivm olieverbruik
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Silverarrow

Alfa 156 zijn redelijk betrouwbare wagens, alleen het interval voor de distributieriem is vrij kort (60.000 km).

VW V(R)5 en VR6 hebben een distributieketting, echter is VW zo handig geweest om de kettingspanner van kunststof te maken. Daardoor moet je, om veilig te zitten, nog om de 100.000 km je ketting laten vervangen (+/- 800 á 1000 euro). Volgens mij zijn de eerste generaties VR6 minder betrouwbaar, latere versies (>mk.2) zijn een stuk beter.

Edit: En als je in de markt bent voor een V(R)5: zoek vooral naar een Seat Toledo, die zijn vaak minder afgetrapt, beter uitgerust en een stuk goedkoper.

Marc O.

Alleen de eerste generatie VW V5 motoren (met 150pk) hadden dat probleem met de distributieketting, dacht ik.
...The Nile isn't just a river in Africa...

t_w

Die Alfa's zijn er ook met een 5 pitter diesel ;)

407 heb ik (uit eerste hand) dusdanig veel negatieve verhalen over gehoord dat ik daar met een grote boog omheen loop.

Laguna-S60R

Citaat van: Marc O. op 10-02-2014 20:03:28
Alleen de eerste generatie VW V5 motoren (met 150pk) hadden dat probleem met de distributieketting, dacht ik.

Ook een hoop andere ellende had m'n collega het over van de week.. blokjes klinken wel geweldig!
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Marc O.

Citaat van: Laguna-S60R op 10-02-2014 20:43:44
Citaat van: Marc O. op 10-02-2014 20:03:28

Ook een hoop andere ellende had m'n collega het over van de week.. blokjes klinken wel geweldig!

Op toeren wel ja. Maar tot de 3500-4000 klinken ze als een 4 cylinder.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: MEN-O op 17-11-2013 10:36:15
Citaat van: )()()sT op 17-11-2013 10:11:44
Citaat van: grijzev70tdi op 17-11-2013 09:51:13
407... er zitten goede tussen, maar sommige zijn ook helemaal niks. Met name electronica is niet al te best...

Dat heb ik ook al vaker gehoord. Ze waren heel populair in de lease, maar ik denk niet dat ik zoiets prive zou willen rijden.
Idd. kennis van me heeft hem weggedaan omdat de achterklep onder het rijden steeds ontgrendelde, ook op de snelweg !.. fout kreeg men er niet uit, bleek ook een electronisch probleem te zijn.

Grappig, dat is de eerste keer dat ik hoor dat iemand anders dat ook had. Ik mocht op mijn vorige werk een 407 SW rijden die dat dus ook telkens had. Soms 3x op een ritje van 25 kilometer, dan raak je 't aardig zat.
De centrale vergrendeling werkte verder vaker niet dan wel, de bluetooth functie van de carkit pakte altijd de eerste beste Nokia in de buurt maar een ander type telefoon liever niet, de waterpomp was na 60.000 km al kapot, het ding zooooooop olie, remblokken waren na 50.000 km al weg terwijl ik daar op een Volvo toch minimaal het drievoudige mee doe, stuurkogels die na 80.000 km al op waren (gemaakt van stokbrooddeeg denk ik), het ding vrat werkelijk koplampen, de olietemperatuurmeter stond sneller in het midden dan de watertemperatuur (volgens mij was dat ding gewoon tijdsgestuurd), enzovoorts...

Als je met dat soort dingen kunt leven dan heb je er vast een fijne auto aan want op lange afstand reed het niet echt verkeerd mits je een beetje een rustige rijstijl hebt maar ik ergerde me kapot.

katuut

Een 156 betrouwbaar? :-D

Noo way! Het zijn fantastische wagens om hard mee te rijden. Maar echt niet betrouwbaar.

Elk jaar de 4 draagarmen voor vervangen, achter sijn ze van papier mache, een keer een tikje en het is krom,
Daarnaast heeeeeeel veel roest, bodem, wielkuipen voor, subframe.(ik heb veeeeeel foto's, zelfs eentje waar een bodem was dichtgelast met een oude nummerplaat)
Daarnaast is de jts het slechtste blok, heeel veel olie verbruik door interne vervuiling.
Voor alle 4 cilinder benzine motoren geldt dat eens onder het oliepeil minimum gereden te hebbem dat de drijfstanglagers vervangen moeten worden.

Minste risico loop je met een jtd, of een v6, echter de koets blijft hetzelflde.

Ik heb er meerdere gehad (en gesloopt) Met mn jtd in 1,5 jaar 70000 km gereden, dat heeft me 4800 euro gekost aan onderhoud
Daarnaast huppel ik al een paar jaar over het 156 forum en je wordt er soms droevig van. (Ook de 2005 en 2004 modellen)

Over de fjord: je hoort er weinig over en dat is vaak een goed teken. Ford is volgens mij een zeer ondergewaardeerde auto. Destijds veel geleast en geen export, dus lage prijzen
Chronisch last van detaildiarree

blastaway

Ford Mondeo is prima. 2006 is nog dat meer vierkantere type toch? Is volgens mij de beste uit de serie. Een vriend van me heeft zoeen gehad met 4 ton weggedaan omdat de bak slecht schakelde (automaat). Nooit zeik gehad en misschien nog wel groter dan de V70 in station vorm.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Taranis

Het enige wat ik ergerlijk vind aan zo'n Mondeo is de klimaatregeling die bloedheet of steenkoud wordt zonder iets daar tussenin. Verder zijn het erg betrouwbare auto's die alleen wel af en toe een slokje olie lusten (1 liter op 1500 km is de 1.8 en 2.0 niet vreemd).
Net als bij Volvo zijn de airco-systemen niet vrij van reparatie maar dat hoort nu eenmaal een beetje bij de leeftijd van de auto's denk ik.

risky147

Bij een mondeo goed aan de onderkant binnen zijde van de deuren kijken
De deuren zijn een zwakke plek
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

t5karel

Alfa is prut hoor..  Tenzij je van lassen,aanduwen,lid van de wegenwacht bent,motorkappen open en dicht doen houdt natuurlijk :eusa_dance: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

katuut

Ligt er aan welke,

155, 166, 159 zijn prima ;-)

Roest in de deuren staat meer bekend bij de focus ipv de mondeo
Chronisch last van detaildiarree

ZC3rr0r

Citaat van: katuut op 24-02-2014 07:27:48
Een 156 betrouwbaar? :-D

Noo way! Het zijn fantastische wagens om hard mee te rijden. Maar echt niet betrouwbaar.

Elk jaar de 4 draagarmen voor vervangen, achter sijn ze van papier mache, een keer een tikje en het is krom,
Daarnaast heeeeeeel veel roest, bodem, wielkuipen voor, subframe.(ik heb veeeeeel foto's, zelfs eentje waar een bodem was dichtgelast met een oude nummerplaat)
Daarnaast is de jts het slechtste blok, heeel veel olie verbruik door interne vervuiling.
Voor alle 4 cilinder benzine motoren geldt dat eens onder het oliepeil minimum gereden te hebbem dat de drijfstanglagers vervangen moeten worden.

Minste risico loop je met een jtd, of een v6, echter de koets blijft hetzelflde.

Ik heb er meerdere gehad (en gesloopt) Met mn jtd in 1,5 jaar 70000 km gereden, dat heeft me 4800 euro gekost aan onderhoud
Daarnaast huppel ik al een paar jaar over het 156 forum en je wordt er soms droevig van. (Ook de 2005 en 2004 modellen)

Over de fjord: je hoort er weinig over en dat is vaak een goed teken. Ford is volgens mij een zeer ondergewaardeerde auto. Destijds veel geleast en geen export, dus lage prijzen

Dat de 156ers roesten is bekend, maar die van latere leeftijd 2004-2005 zijn wel beter gegalvaniseerd als in de tijd dat de 156 echt populair was.

Draagarmen zijn bekend issue, maar aftermarket armen met PU bussen houden het wel aardig lang uit hoor.

1.8 JTS moet je inderdaad laten staan, maar de 2.4 JTD en de V6 zijn echt een feest om me te rijden.

En qua kosten...ach...ik heb nog geen 20.000 km gereden met mijn S60 en die heeft al ietsiepietsie meer gekost van 4800 euro aan onderhoud ;)

Taranis

Citaat van: katuut op 24-02-2014 09:47:10
Ligt er aan welke,

155, 166, 159 zijn prima ;-)

De 166 hangt heel erg af van de motor die je kiest. De 2.0 is prima, de 3.0 is stervensduur in onderhoud omdat je nergens bij kunt.

De constructie van de achteras is ook wat teleurstellend. Leuk als je er na een ritje Duitsland achterkomt dat de auto zo beroerd stuurt omdat ie door z'n ophanging gezakt is en de brandstoftank op de as ligt te schuren :eusa_wall: