Marrrcel + 850R

Gestart door marrrcel, 04-10-2013 22:39:07

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: marrrcel op 07-10-2013 20:20:29
Ja, mannen ik beleef er zeker plezier aan, zowel de R als de blog. Leuk dat anderen dat ook hebben.

Alles naar vermogen is mooi gezegd Verron, vermogen valt op 3 manieren te interpreteren...

;) Je snapt hem............
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

marrrcel

Brandstofpomppakking
Benzinelucht is lekker, maar niet áltijd. Zoals ik al eerder schreef is het wat nat rond de brandstofpomp. Gelukkig kan ik na het wisselen van het rubber de auto nu weer voltanken zonder dat ik daarna high wordt. In eerste instantie had ik het rubber tussen de brandstofpomp en de tank niet goed geplaatst, waardoor hij weer net zo hard lekte. Met de tips van Dirk is het eindelijk gelukt.

Achterburg eruit en ring eraf

De pakking, onderdeelnummer 9447141

De oude pakking heeft niet helemaal lekker gezeten

Pakking erop en dan ervoor zorgen dat de brandstofpomp aansluit en het rubber mooi over de tank blijft liggen. Een werk voor dunne vingertjes.

De schade van het losmaken van de brandstofslangen even bijwerken met zinkspray en een busje 019.

Cheap fix voor €4,nogwat!

Kapje achterklep
Een tijdje geleden heb ik samen met Dirk de achterklep van een V70R geplaatst, omdat de 850 achterklep begon te roesten. Vreemd genoeg kan ik die kunststof kap aan de binnenkant/zijkant thv de achterruit aan de rechterkant niet plaatsen. Er zitten namelijk geen gaatjes, zoals dat bij mijn 850 klep wel was. Aan de linker kant zitten wel vertrouwde gaatjes. Is dat kunststof kapje bij een V70 anders :eusa_think:? Weet iemand dat?

Gaatje voor het schroefje, zoals het hoort

Geen gaatjes...

Olie + -filterwissel
Verder nog olie + -filter gewisseld en voor de rest is het heel rustig. Hij maakt braaf zijn km's. Vandaag nog op pad geweest om mijn meisje en haar paard op de plaats van bestemming te krijgen. De R kachelt lekker door Berg & Dal met dat gewicht. Je zou het niet denken, maar het is een heerlijke trekauto. Natuurlijk niet bij 1500rpm het monsterlijke koppel van een (moderne) diesel, maar je komt nooit tekort, vooral niet als je de zaak op toeren houdt.

De Winter
Afgelopen week zijn de wintermatten er weer in gegaan, morgen de winterwielen.

Had ik die winterwielen maar eerder gedaan, want vanochtend, toen ik iemand hielp met verhuizen gebeurde dit met mijn vers gepoedercoate Titans  :-\:

Balen... Ik probeer hier ALTIJD aan te denken, maar ik stond op een onoverzichtelijk punt en wist niet precies waar ik moest zijn. Dan wil je 'even snel'... ach... laat maar. Ik breng hem wel naar Wheelcare als de Toyo's op zijn  :'(.

UserID6342

Lekker bezig geweest kerel, zonde van dat wiel :(

KIM

Mooi plaatje zo met die paardentrailer.
En die velg... Ik weet er alles van. Je kunt het echter beter zelf hebben gedaan dan een ander.

marrrcel

Citaat van: KIM op 17-11-2013 13:26:23
Je kunt het echter beter zelf hebben gedaan dan een ander.

Helemaal waar... Wie weet kom ik zelf nog een heel eind met herstellen. Ik heb er immers de hele winter voor.

KIM

Lekker zo laten. Het roest niet en wordt vanzelf wel iets donkerder.
De pijn wordt ook vanzelf iets minder  ;)

vincent-mk1

Prachtige auto hoor! Vooral ook het stuur,..heb je deze ook bijgewerkt? Is de pook ook in een donkere uitvoering verkrijgbaar? Ik heb nl een meer donkerder telleromlijsting.
Velgen ook uit de kunst! Was het nu echt een wereld van verschil na het flushen van je bak? Zit te twijfelen of ik dat nu moet doen ja of nee... ( zijn de kosten daarvan eigenlijk?)
Die einddemper vind ik ook prachtig, is dit origineel of?....

Grt!

hertogjan6

ziet er weer goed uit! jammer van die ene velg (het gebeurd nou eenmaal ) :(

Citaat van: vincent-mk1 op 17-11-2013 23:23:17
Prachtige auto hoor! Vooral ook het stuur,..heb je deze ook bijgewerkt? Is de pook ook in een donkere uitvoering verkrijgbaar? Ik heb nl een meer donkerder telleromlijsting.
Velgen ook uit de kunst! Was het nu echt een wereld van verschil na het flushen van je bak? Zit te twijfelen of ik dat nu moet doen ja of nee... ( zijn de kosten daarvan eigenlijk?)
Die einddemper vind ik ook prachtig, is dit origineel of?....

Grt!
pook is niet in de (nog) donkere kleur geleverd.. wel de lichtere versie ;)

Citeer

sierstuk is niet origineel (was dat maar zo)  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marrrcel

Dank voor de complimenten Vincent-mk1!  Het stuur heb ik inderdaad ook bijgewerkt met verf van de Leerlooier, beide delen. Als je beschadigingen van bijvoorbeeld een trouwring hebt, kan je die krasjes prima opvullen met de primer, om het vervolgens weer te schuren en ga zo maar door. Die pookknop komt uit een T-5R. Zowel de handgeschakelde versie als de automaat van de T-5R hebben een houten pookknop die met het stukje (imitatie?)hout op het dash matcht. Dat vind ik mooier dan die grote, leren grijze knuppel die standaard in een R zit. Het flushen van de automaatbak was voor mij een puur preventieve ingreep. Ik merk nauwelijks verschil met schakelen, misschien íetsjes soepeler. De ATF die eruit kwam was ook niet gitzwart, dus ik vermoed dat mijn R al eerder een flush of ATF wissel heeft gehad. Het heeft mij €305,- gekost, de flush van de bak alleen. Het kost niet weinig, maar zoals je kunt lezen op het forum gaat er hier en daar wel eens een bakje hemelen en daar heb ik geen zin in. Je zult altijd zien dat zoiets juist op vakantie gebeurt. Het sierstuk (inclusief demper) heb ik via Dirk342, die zat oorspronkelijk op zijn T5. Het sierstuk komt van www.europeantuning.nl vandaan. Ik ben er heel happy mee. Net wat meer 'body' dan het originele sierstuk en niet te Sjonnie. De binnenkant ervan heb ik inmiddels zwart gespoten, hij glom wel erg hard.

UserID6342

;D Kleine correctie... Sierstuk komt van Estate Services af ;D.  Maar die leveren deze niet meer helaas in de verchroomde versie.  En iets wat bij mij glimt, moet ziek zijn :evil: ;D ;D.  Ben niet zo'n poetserd, ik vind het al superknap van me dat ik ongeveer 1x per week/2 weken de uitlaat van de T-5 wat opwrijf speciaal voor Koen ;D ;D.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

marrrcel

Kleine mijlpaal:

Die 350.000km zijn wel merkbaar in het onderstel. Vandaag dus een mooi ochtendje Dirk zijn gereedschap aangegeven terwijl hij de draagarmen, een wiellager en één stuurkogel wisselde. Die draagarmen waren be-hoor-lijk gaar en ik had er niet eens zoveel van gemerkt  :o. Ook het wiellager begon behoorlijk luidruchtig te worden. Het plan was om gelijk de schokbrekers, toplagers, rubbers, andere stuurkogel en endlinks mee te pakken, maar helaas waren de toplagers en rubbers nét te laat binnen. Donderdag gaan we verder en doen we de rest. Tot die tijd wacht dit spul op montage.

Mede dankzij dit http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58382.0.html draadje heb ik de juiste onderdelen kunnen vinden voor de juiste prijs. Ik ben heel benieuwd hoe alles aan zal voelen als de boel vernieuwd- en opnieuw uitgelijnd is.

Martijn_B

Dat zal een hele verademing zijn dat nieuwe onderstel straks..

Combineer je het ook met verlagingsveren?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

marrrcel

Nee, ik houd de standaard R veren. Ik vind het mooi genoeg kijken en stel wel prijs op het comfort.

UserID6342

Jammer dat de onderdelen niet op tijd binnen waren Marcel, maar donderdag weer verder.  Het zat gisteren wel allemaal lekker mee ;D.